Gå tilbake   Hyperions webforum > Blogger

Gammel

Burning Empires er fokking adictive!

Skrevet 5/04-2009 kl 05:54 av Njordi
Jeg har blitt skikkelig hekta på BE. Det spillet har sunket sine megalomane, overdimensjonerte klør i meg.

Hva er det med det som er så bra?
-Vel beliefs og instinct er kult, og hvordan de både gir deg noe å spille på og samtidig fyrer mye av Artha belønningsmekkanikken. Glimrende!

-Duel of Wits, for å simulere konflikter som ikke involverer håndgemeng eller våpen. Glimrende!

-Det gir spillerne insentiver for å blande seg inn i hverandres ting,...
Njordi sin avatar
Medlem
Skrevet i Rollespill
Kommentarer 2 Njordi er offline
Gammel

nattvakt

Skrevet 4/04-2009 kl 02:55 av Njordi
"... att jag lever på natten gör min hy inflammerad..."
kjeder meg på nattvakt...
ingen på forumet...
synd vi ikke har spotify på maskinene på jobben.
Æh, kunne ikke hørt på musikk uansett, sitter å passer på en sprut psykotisk dude. Eller som han sier, "jeg er ikke psykotisk, jeg har esp!" Og det var på den måten han visste at kona hans sto utenfor, sammen med Gro Harlem Bruntland. (!)
Nå virker det heldigvis som han har sovna.
...
Njordi sin avatar
Medlem
Kommentarer 2 Njordi er offline
Gammel

Motivasjonen for å gjøre ting...

Skrevet 23/03-2009 kl 06:07 av Njordi
Oppdatert 23/03-2009 kl 06:37 av Njordi
Å gjøre ting for andre har den iboende fordelen at det føles meningsfullt i seg selv. Ens handlinger er ikke egoistiske. Det er ikke bare en selv en tjener, men noe mer, noe større. Det gir mening.

-Jeg lager middag, for at jentene mine skal få mat, også kan vi dele et måltid. -hadde det bare vært for meg, så hadde jeg ikke giddi, bare tatt noe brødmat.
-Jeg rydder og vasker leiligheten for at det skal være rent og koslig, jenter later til å sette pris på slike ting. -hadde...
Njordi sin avatar
Medlem
Kommentarer 3 Njordi er offline
Gammel

Jeg har lagd rolle til Burning Empires

Skrevet 11/01-2009 kl 07:11 av Njordi
Oppdatert 23/03-2009 kl 06:38 av Njordi
Og jeg er faktsik ikke helt ferdig engang, det står igjen noe småplukk, men den er så og si ferdig. Og herrejemini det var litt av en prosess.

BE boka er på borti 700 sider, og jeg opplever den som ganske omstendlig og litt krøkkete skrevet. Kanskje er den oversiktlig og sånn, men man må uansett flikke noe jæ*@$€ masse fram og tilbake i boka når du skal lage rollen, med eviglange lister over lifepaths, traits og skills. At jeg er ny til systemet gjør jo heller ikke saken noe bedre....
Njordi sin avatar
Medlem
Skrevet i Rollespill
Kommentarer 4 Njordi er offline

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:43.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia