Hyperions webforum

Hyperions webforum (http://www.n4f.no/forum/index.php)
-   R.I.S.K. (http://www.n4f.no/forum/forumdisplay.php?f=142)
-   -   R.I.S.K. Runde 3 - Regler (http://www.n4f.no/forum/showthread.php?t=5333)

Gorby 12/01-2007 00:09

R.I.S.K. Runde 3 - Regler

R.I.S.K.

Rollespill.nets Intensive Spillskaper Konkurranse
III
Nå er det på alvor!

Da er det offisielt 2007 folkens. Et nytt år, nye muligheter til å skrive det beste rollespillet på en uke. Vinneren av beste spill, vår gjeveste pris vil bli utdelt en statue av Gilbert Kraag, skapt med vår egen Håken Lids klamme fingre.
Årets vinnerbidrag vil også være med i et eventuelt R.I.S.K.-hefte dersom vi får støtte til å gi ut et i år også. Jeg skal jobbe med saken, men kan ikke love noe ennå. Selve prisutdelingen vil foregå på Holmcon, men vil også bli annonsert samme kveld på forumet. Sørg for å lese gjennom reglene nøye.

I år vil jeg rette opp noen problemer fra i fjor.

Man trenger ikke forhåndsregistrere seg. Men si gjerne fra om du skal delta, slik at jeg har et visst begrep om hvor mange som vil delta. Det er alltid hyggelig.

I fjor leverte man bidrag anonymt. Dette funket ikke helt som det skulle, og var strengt tatt unødvendig. I år krediterer vi spillet med eget navn, eventuelt pseudonym.

Nå som vi har sett RISK spillene utvikle seg gjennom to omganger ser jeg at vi trenger å pusse opp vinnerkategoriene litt. I år får vi:

• Beste spill
  • Mest tilgjengelige spill
  • Mest originale spill

Jeg håper den nye kategorien vil være lettere å forholde seg til enn beste system, da det noen ganger er spill med tunge system og andre ganger lette system. Jeg tror dette representerer det vi ønsker å gjøre gjennom konkurransen. Lage innovative spill innenfor et lite format.

Regler

Konkurransen begynner 15. Januar. Det betyr at du kan begynne å skrive ditt spill med ett klokken er slagen midnatt på søndag.

Ditt spill skal være:
  • En fersk ide. Ikke bruk en gammel ide som du har ønsket å gjøre noe med lenge. RISK konkurransen skal fungere som et eksperiment, og ikke en unnskyldning til å bli ferdig med et gammelt prosjekt.
  • Hvor langt du vil. Men, det er smart å begrense lengden da spillene skal vurderes av forumbrukerne og stemmes på. Et sideantall på 2 til 10 sider anbefales. Vinnerne de to foregående årene har vært på så lite som 3 og 4 sider.
  • Spillbart og komplett. Meningen skal være at spillet skal kunne leses av en uinnvidd, og gjennom informasjonen presentert, lære seg hvordan spille. Det er ikke lov å bruke et system som allerede eksisterer.
  • I doc, pdf eller txt format. Det trengs ikke være konvertert til pdf format allerede. Når spillene legges ut på hjemmesiden vil de være i pdf format for lettere gjennnomlesning. Hvis du satser kraftig på layout vil jeg anbefale å konvertere til pdf før du sender det til meg, da endel kan bli tapt i overføring til en annen PC.
Dersom du ønsker å bruke bilder i spillet ditt må du bruke egenprodusert grafikk. Det er ikke lov å bruke bilder fra nettet. Dette spillet skal alene være ditt produkt. Dersom du ønsker å bruke en ekstern til å lage grafikk, må jeg opplyses om det på forhånd. Husk å kreditere grafikeren i teksten.

Konkurransen varer i akkurat en uke. Bidrag må være på min e-mailkonto før midnatt den 22. januar. De som ikke leverer i tide vil kunne få sine spill vurdert som de andre bidragene, men kan ikke stemmes på for premiering.

Min mailadresse er michaelsollien <AT> gmail <DOT> Com
I temafeltet skal du skrive ditt navn og RISK bidrag. F.eks "Michael Sollien Risk bidrag".

OBS! Denne teksten kan bli redigert. All redigering vil være i rød skrift. Husk å sjekke denne posten før konkurransen begynner, da det kan ha skjedd endringer.

Tomas HV Mørkrid 12/01-2007 01:07

Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Regler

Sitat:

Opprinnelig postet av Gorby
OBS! Denne teksten kan bli redigert. All redigering vil være i rød skrift.

Aha! Så dette er altså en redigering: Nå er det på alvor! :p

Forøvrig: Godt jobba, Michael! :ola:

Håken 12/01-2007 02:26

Kraag-trofeet kommer ikke til å være klart til Holmcon. Det er som en god vin og må modnes...
Det finnes en modell, men det gjenstår en masse arbeid på det.

Martin Bull Gudmundsen 12/01-2007 02:46

Sitat:

Opprinnelig postet av Håken (Innlegg 66446)
Det finnes en modell

Med trofeets atributter i bakhodet lurer jeg: hvem? :rolleyes:

(edit: og dette var attpåtil min sekshundreogsekstisjette melding)

Gorby 13/01-2007 19:00

Der ser du, jeg var litt for kjapp ute. Jeg trodde den var ferdig.

Exar 13/01-2007 19:10

Sitat:

Man trenger ikke forhåndsregistrere seg. Men si gjerne fra om du skal delta, slik at jeg har et visst begrep om hvor mange som vil delta. Det er alltid hyggelig.
Er det noen som ikke skal delta da? ;-) Vel, jeg skal i hvertfall delta!

Spørsmål: Om man spilltester spillet sitt, må/skal ofrene (spillerne) krediteres? Må man evt si ifra på forhånd om slik hjelp på linje med grafikere?

Gorby 13/01-2007 19:20

Nei, det trengs ikke. Bare du skriver spillet selv.

Andraax 14/01-2007 17:28

Kanskje et dumt spørsmål, men: Dersom inspirasjonen utmanøvrerer skrivekrampa, er det da lov til å levere mer enn ett bidrag?

Gorby 14/01-2007 20:36

Ja, absolutt. Bidra ivei. Alle ferdige bidrag sendt innen tidsfristen duger. Samma om det er 10 eller 1.

Gorby 15/01-2007 00:03

Da er vi i gang dere! KJØR KJØR KJØR!
Måtte den beste spillskaperen vinne!

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:08.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia