Hyperions webforum

Hyperions webforum (http://www.n4f.no/forum/index.php)
-   Rollespill generelt (http://www.n4f.no/forum/forumdisplay.php?f=93)
-   -   Savnet etter Rollespill.net (http://www.n4f.no/forum/showthread.php?t=11039)

Gorby 27/08-2011 01:38

Savnet etter Rollespill.net

Det er noen år siden Rollespill.net forsvant ut i det store internett-intet. Håken Lid hadde laget en flott side som på mange måter var mer sofistikert enn det sidene noen gang hadde vært, og som jeg synes representerte bordrollespillet på en god måte. Grunnet noen teknske problemer med flytting til nye servere ble siden tatt ned og kom aldri tilbake.

Slik situasjonen er i dag, med rollespill på vei ut av norske forhandlere, så trengs det e offisielt nettsted hvor nysgjerrige kan lære om hva vi driver med. Imagonem og norwegianstyle er begge gode sider med andre formål enn å introdusere nye spillere til hobbyen.

Min drømmeversjon av Rollespill.net har:
  • En introduksjon til rollespill godt skrevet tekst, videoer og bilder fra en typisk spillkveld.
  • Et par gratis spill spesielt myntet på folk som er nysgjerrige, men som ikke har tatt seg råd til, eller klart å velge et spill ennå.
  • Råd til foreldre som lurer på hva slags satanistiske ritualspill sønnen eller datteren deres bedriver med.
  • En oppslagstavle for de som ønsker å finne noen å spille med.
  • Rollespill-nyheter fra inn og utland.
  • Forumet kan man beholde så klart; lenker til nyeste poster fra forumet på siden.
Jeg er veldig interessert i å hjelpe til ved et slikt prosjekt, men mangler kunnskap i webdesign og programmering. Jeg har sett at bordrollespill.net,com,org osv. er ledig. Det er også fantasispill.net,com,org. Ingen av disse er like gode som gode gamle rollespill.net, men de er definitivt bedre enn den dårlige representasjonen vi har nå.

Andraax 27/08-2011 01:51

Sv: Savnet etter Rollespill.net

Sitat:

Opprinnelig postet av Gorby (Innlegg 144238)
Det er noen år siden Rollespill.net forsvant ut i det store internett-intet. Håken Lid hadde laget en flott side som på mange måter var mer sofistikert enn det sidene noen gang hadde vært, og som jeg synes representerte bordrollespillet på en god måte. Grunnet noen teknske problemer med flytting til nye servere ble siden tatt ned og kom aldri tilbake.

Slik situasjonen er i dag, med rollespill på vei ut av norske forhandlere, så trengs det e offisielt nettsted hvor nysgjerrige kan lære om hva vi driver med. Imagonem og norwegianstyle er begge gode sider med andre formål enn å introdusere nye spillere til hobbyen.

Min drømmeversjon av Rollespill.net har:
  • En introduksjon til rollespill godt skrevet tekst, videoer og bilder fra en typisk spillkveld.
  • Et par gratis spill spesielt myntet på folk som er nysgjerrige, men som ikke har tatt seg råd til, eller klart å velge et spill ennå.
  • Råd til foreldre som lurer på hva slags satanistiske ritualspill sønnen eller datteren deres bedriver med.
  • En oppslagstavle for de som ønsker å finne noen å spille med.
  • Rollespill-nyheter fra inn og utland.
  • Forumet kan man beholde så klart; lenker til nyeste poster fra forumet på siden.
Jeg er veldig interessert i å hjelpe til ved et slikt prosjekt, men mangler kunnskap i webdesign og programmering. Jeg har sett at bordrollespill.net,com,org osv. er ledig. Det er også fantasispill.net,com,org. Ingen av disse er like gode som gode gamle rollespill.net, men de er definitivt bedre enn den dårlige representasjonen vi har nå.

Hør, hør!

Tomas HV Mørkrid 27/08-2011 06:20

Et godt initiativ, Michael. Domenet rollespill.org kan brukes til dette, om det ønskes.

Simira 27/08-2011 12:10

Re: Savnet etter Rollespill.net

Det er fullt mulig å bruke rollespill.net, som Hyperion eier. Det "eneste" vi trenger er noen som gidder å gjøre jobben med å få opp sidene, og evt. vedlikeholde dem. Når det gjelder akkurat det har jeg sterke preferanser på mest mulig statisk innhold, og ikke legge opp til jevnlige oppdateringer og ting som trenger mye vedlikehold. Det har feilet mange nok ganger før. Mesteparten av det du beskriver, Gorby, har jeg liggende fra de første rollespill.net-sidene.
Vi (jeg, og helt sikkert andre som har drevet nettsidene i løpet av rollespill.nets varierte livsløp) har mye godt stoff liggende fra de gamle sidene, artikler, rollespill osv. som er statisk og relevant stoff.

Serverplass trenger vi også, det er en mulighet for at jeg kan skaffe noe der. Det var vel der ting falt sammen sist.

Gorby 27/08-2011 12:26

Sitat:

Det er fullt mulig å bruke rollespill.net, som Hyperion eier.
Jeg stiller meg skeptisk til å måtte samarbeide med Hyperion om eventuelle nettsider. Det var jo nettopp i samarbeidet der som førte til trøbbelet forrige gang. Jeg skal ikke bruke noen pekefinger, men jeg tror en side vil være tjent med å være selvstendig.

Serverplass er jeg villig til å betale for selv dersom vi ikke lager et spleiselag, da. One.com har meget gunstige priser og har vist seg å være meget stabile.

Sitat:

Et godt initiativ, Michael. Domenet rollespill.org kan brukes til dette, om det ønskes.
Jeg sjekket tilgjengeligheten på dette domenet, og det viser seg også å være opptatt.

Simira 27/08-2011 12:34

Re: Sv: Savnet etter Rollespill.net

Sitat:

Opprinnelig postet av Gorby (Innlegg 144251)
Jeg stiller meg skeptisk til å måtte samarbeide med Hyperion om eventuelle nettsider. Det var jo nettopp i samarbeidet der som førte til trøbbelet forrige gang. Jeg skal ikke bruke noen pekefinger, men jeg tror en side vil være tjent med å være selvstendig.

Serverplass er jeg villig til å betale for selv dersom vi ikke lager et spleiselag, da. One.com har meget gunstige priser og har vist seg å være meget stabile.

Jeg sjekket tilgjengeligheten på dette domenet, og det viser seg også å være opptatt.

Jeg mener det er Tomas som eier rollespill.org?
Når det gjelder samarbeid med Hyperion, så var ikke det årsaken til trøbbelet forrige gang. "Problemet" forrige gang var at Håken og Ole Peder hadde sidene hos en annen leverandør, som endret noe på serverene som gjorde ting problematisk. Slik jeg har forstått det. Sidene lå ihvertfall ikke hos hyperion, de bare eier domenenavnet.

Gorby 27/08-2011 12:44

Hvem er det jeg eventuelt må snakke med når det gjelder rollespill.net domene? Noen som vet?

Tomas HV Mørkrid 27/08-2011 12:55

Joda, rollespill.org er mitt. Men jeg selger det gjerne til noen som vil bruke det til noe fornuftig.

Jeg har en ide om bruk selv, men jeg har ingenting imot å fjerne en ide fra den eviglange lista mi. ;)

Det er helt greit å bruke rollespill.net også, om det er tilgjengelig. Det beste ville selvsagt være å bruke rollespill.no, men det sitter den samme gamle fyren på enda. Han bruker det bare til å sluse folk inn til wikipedia-artikkelen om rollespill. Snakk om marginal utnyttelse ... :rolleyes:

Gorby 27/08-2011 13:04

Hva synes dere om bordrollespill.com, net, org osv? Jeg er litt interessert i å snevre inn fokuset på hva denne siden skal omhandle. Folk er ganske forvirra rundt uttrykket rollespill.

Gru 27/08-2011 13:08

Sitat:

Opprinnelig postet av Gorby (Innlegg 144255)
Hva synes dere om bordrollespill.com, net, org osv? Jeg er litt interessert i å snevre inn fokuset på hva denne siden skal omhandle. Folk er ganske forvirra rundt uttrykket rollespill.

Ja til innsnevring! Dessverre ligger ordet "bordrollespill" litt tungt i munnen. Alternativet er "tabletop", men vi vil kanskje ikke ha et engelsk uttrykk.

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:08.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia