Vis ett enkelt innlegg
Gammel 22/11-2009, 20:14
razumny sin avatar
razumny razumny er offline
Medlem

Standard Sv: L'espirit d'escalier

Jeg har tenkt og skrevet mye i notatboka mi idag, og her er det jeg har kommet opp med:

Om jeg lander på bruk av scenekort, hvilket ikke er gitt, vil jeg prøve ut en tredje variant, som har formatet

Fokus: Noen setninger om scenens fokus
Roller: Noen setninger om rollene, deres forhold, og konflikten dem imellom
Avslutning: Noen setninger om hvordan scenen skal avsluttes

(Jeg er ganske sikker på at jeg vil at avslutningen på en scene skal være definert før scenen settes igang. Jeg tror systemet vil trenge det.

Randomnesschart kalles heretter tilfeldighetstabell. Jeg føler meg trukket mot dette, fordi jeg føler at scenekort kan låse spillet til et begrenset antall spillinger. Dette vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger og erfaringer rundt.

Dersom jeg lander på bruk av tilfeldighetstabell, vil en regel være nødvendig. Jeg kaller den "Ingen anelse"-regelen. Dersom du har generert to nøkkelord, og ikke får noe ut av dem, ja da forkaster du dem, og genererer to nye.

Tanker?

Sitat:
Opprinnelig postet av Henrik Lerdahl
Hvert år har feene et høst-seminar, der alle mulige slags okkulte innovasjoner og oppdagelser blir presentert. Det er banketter, fyrverkeri, framvisninger av nye typer forheksede klær og trylledrikker, og er generelt det største arrangementet naturfolket har på denne tiden av året.
Svar med sitat