Vis ett enkelt innlegg
Gammel 16/02-2011, 15:15
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Standard Sv: Løse tanker om fremtidens R.I.S.K.

Jeg vil bare skyte inn at femti prosent av grunnen til at jeg aldri har deltatt er at jeg vet at spillet ikke vil bli spilt, og jeg bruker allerede tid nok på prosjekter som ikke blir spilt.

Jeg har ikke noe svar på denne problemstillingen, men jeg synes at en konkurranse bør ta det med i betraktning. Spillet skal være spillbart. En av grunnene til at jeg foreslår at det kan være lengre tidsfrist, og at man kan åpne for grupper er at da kan en gruppe på tre-fire personer spille seg frem til et bidrag. Altså, et spill som faktisk funker mer.

Da får man også plass til elementer som Imp nevner: setting og slikt.
Man kan ha kategorier som beste regelverk, beste setting, beste flavortekster og sånne ting.

Dette er naturligvis en høyere terskel, og det ekskluderer mange folk som bare har lyst til å pusle med noe for å se hva som skjer, i en ukes tid, men hadde det ikke vært kult?

Jeg synes heller ikke det trenger å være en greie som gjentas helt likt hvert år. Ha temaer for hvert år: lag et fantasyspill, lag et cyberpunkspill, lag et alternativ historie-spill, lag et spill hvor månen er et vesentlig element, lag et terningløst spill, lag et spill som er en remix av et annet spill. Tematikk skjerper kreativiteten, og sørger for mer solide bidrag som faktisk kan gjøre noe annet enn å bli glemt. (Ja, jeg vet, det har blitt levert noen fantastiske bidrag til RISK, men gud så mye man ikke engang husker på... Beklager å si det, men det er sant.)

Sist endret av krhip; 16/02-2011 kl 15:15
Svar med sitat