Tråd: Hobitten
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 18/12-2012, 12:08
Obiken sin avatar
Obiken Obiken er offline
Medlem

Standard Sv: Hobitten

Stort sett så likte jeg den godt. Gikk inn med litt lave forventinger på grunn av forhåndsomtale, men synes den leverte ganske bra.

Så den i 3D - selv om jeg sliter litt med 3D så var det veldig flott filmet med veldig skarpe og fine 3D-effekter.
Likte Gandalf, Bilbo og flere av dvergene. Noen dverger virket litt teite.
Likte den lettere tonen. Dette er basert på en barnebok, men føler at de egentlig ikke har tonet den langt nok ned i forhold til å gjøre den barnevennlig. Litt usikker på hvor gammelt/modent barn jeg hadde vært komfortabel med å ta med. Det er flere ting som er ganske skummelt.
Actionscenene var veldig tøffe synes jeg.

Ikke så glad i lengden. Synes mye av det ekstra som er tatt inn fra appendiksene i LoTR er ganske overflødig og bringer ikke så mye nytt. Radagast var ganske artig, men følte det ikke brakte så mye til filmen. Møtet i White council syntes jeg var spesielt påklistret. Synes det virket som en øvelse i å få inn noen av de kjente LoTR-karakterene som ikke har en plass i Hobbitten.

Sitter igjen med at dette er mest en film for fansen av bøkene, og ikke så mye for de som bare har ett forhold til LoTR-filmene.

Sist endret av Obiken; 18/12-2012 kl 12:09
Svar med sitat