Tråd: Jenter
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 15/03-2013, 17:58
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Standard Sv: Jenter

Tangent: Jeg liker å spille fotball med jenter også

Det er såklart kult å bare spille med gutta også, akkurat som i rollespill, og jeg forstår (mener i hvertfall) at jenter også ville synes det samme (både i fotball og rollespill).

Jeg vil vel si at jeg er mer opptatt av personer enn kjønn, når det gjelder medspillere til min egen spilling, men heterogene grupper presterer som regel godt. Jeg synes jeg gjør/har* gjort nok for å integrere jenter i rollespill, jeg tror nok jentene selv må gjøre noe (og noen gjør da vitterligen noe, mtp jentecon**, forsjempel). Positiv diskriminering skjer da stadigvekk i sosiale sammenhenger, uavhengig av kjønn, ikke noe galt med det. Jeg opplever at gutter er ivrige på å positivt diskriminerefor å få jenter til bordet, men jeg innser at det ikke trenger å være riktig (overalt)/(hele tiden).

Men, for å para(fjolle)frase V.Hugo: "Jenter mangler ikke terninger, men viljen til å rulle."

Som Hutchy sa vedrørende flere jenter på HolmCon: "Jenter vil ikke prioritere det like høyt, særlig når fritiden blir mer dyrebar."

Vi ser at alle gutta heller ikke (klarer å ha) har det helt på toppen av sin prioriteringsliste. Ce'la'vie?

------- --------
Jeg foreslo hotellrom, men er det veien å gå? Økte utgifter kan gjøre at vi mister noen av gutta, er det riktig? Et levende miljø er vel og bra, men hvor går grensen mellom positiv og diskriminering?

* i all fall
** som Matthijs er inne på at er en smule vrient å bidra til

[historisk]
I fotballen dro jentene innmari mye av lasset selv.