Vis ett enkelt innlegg
Gammel 21/06-2017, 23:26
Kroiden sin avatar
Kroiden Kroiden er offline
Medlem

Standard Sv: Pathfinder gamelogg!

Jeg må medgi at jeg ikke er overveldende optimistisk.

Så langt er det klart at Tinkerwhisk klarer ikke å skade Hellion (1), jeg klarer heller ikke å skade ham noe særlig så lenge han er omtrent immune mot ild (2) og jeg er ikke særlig bra i nærkamp, Zaagmander har vel en vag sjanse til å skade ham med langsverdene sine (3), mens Sevulian er vel den som har størst sjanse til å skade Hellion, men han har ikke våpen som kan trenge igjennom pansringen på ham. (4)
Kort sagt så får vi mye mer skade enn Hellion får og matematikken der er temmelig nådeløs.

Noe spetakkel fra gangen der vi kom inn indikerer at noen kommer. Med vår flaks ville det ikke forundre meg om det hadde vært Hellions tilhengere som kommer for å angripe oss, men under over under. Det er Rufus og Borum! (5)
Kunnskapsministeren og helbrederen. Glimrende!
Borum blir riktig nok truffet av Hellions «slow» magi, men jeg kansellerer ut mesteparten av virkningen med min egen «Haste» og gir Rufus litt ekstra fart i prosessen.

På dette tidspunktet har Zaagmander falt sammen av alle skadene og nok kroppsvæske forsvinner til at døden er faretruende nær. (6) Jeg bruker en helbredelse potion for å få Zaagmander på beina igjen. I det øyeblikket hun var i stand til det så forsvant hun fra denne dimensjonen. (7)

Jeg gjør nå det jeg burde ha gjort for lenge siden. Jeg får oppmerksomheten til Sevulian og gir ham spydet mitt. Det er ikke bare magisk, det har en adamantium spydspiss. (8.)
På dette tidspunktet tror jeg at Hellion muligens føler frykt, om han er i stand til det. Alle de angrepene som Sevulian gjorde med egne våpen, preller stort sett bare av. Nå blir Hellion utseende som en nålepute etter svært kort tid. Han vender angrepene sine mot Sevulian som er den eneste reelle trusselen, men med Borum i nærheten så klarer ikke Hellion til å gjøre nok skade på Sevulian til å ta ham ut. (9)

Det gjør at Hellion ender sin eksistens på spissen av mitt spyd og eksploderer med ett brak. Vi sanker sammen det som er loot-bart og drar tilbake til Torch, der vi henter belønningen vår for å ha berget byen. (10)

Med Hellion ute av bildet kan vi omsider slippe løs våre mektige seiersrop og ha en seriøs fest som ikke samtidig er en likvake. (11) Kalguras papirer tyder dessverre på at Hellion ikke var den eneste av sitt slag og vi har en og annen ledetråden videre, men får nå får vi bare nyte seieren og se hva fremtiden bringer. (12)

1. I hvert fall ikke så lenge våpnene hans eksploderer i fleisen på ham og den slags.
2. Går ut fra at han hadde resist energy 20 eller 30.
3. Vag, men ja. Hovedsakelig var hun der for å være meatshield.
4. Masterwork, men dessverre ikke adamantium. Resultat: en masse små hakk og skrammer.
5. Det gjør ting en god del kjekkere om ikke annet fordi Hellion har flere mål å angripe. Økningen i antall motstander gjorde dessverre at han ble tøffere, men slik er det bare.
6. Xills har vel ikke akkurat blod, så jeg er ikke helt sikker på hva det var som rant ut, men hun var på – 7 eller så i hitpoints og det er ikke sunt for noen.
7. Det kan vel diskuteres om dette med å redde livet til en som er lawful evil er en bra ting, spesielt siden hun bruker mennesker som inkubatorer for eggene sine, men hun hadde slåss på vår side og ikke stukket av før etter at hun teknisk sett hadde død.
8. Adamantium er veldig effektivt mot ting som roboter. Spesielt siden det ignorerer hardness opp til 20.
9. Han kom derimot styggelig nær flere ganger. Sevulian var nede på 2 eller 3 hitpoints ett par ganger så vidt jeg kan huske.
10. Vi ble lovet 8000 gull om vi tok jobben. Tatt i betraktning hvor mange som strøk med i prosessen burde vi ha forlangt mye mer!
11. En ting som er meget uvanlig til oss å være.
12. Siden en god del av spillgruppa antageligvis ikke er her når vi starter opp til høsten og det kan godt inkludere Slen, så er fortsettelsen litt i det blå, men vi gikk jo alle opp ett level da.