Vis ett enkelt innlegg
Gammel 18/01-2007, 11:43
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Standard Sv: R.I.S.K. Runde 3 - Regler

Jeg stemmer for Itras By på trykk, NÅ!

Det jeg tror Matthijs tenker på er å låne i forstanden "låne" fra nettet eller plukke ut noe som ikke var myntet for spillet ved å spørre pent. Derimot å få noen til å tegne spesifikt for spillet (eller muligens også plukke elementer uten noen registrert opphavsrett - f.eks. fordi det har gått for lang tid siden forfatteren døde...) er noe litt annet igjen.

Jeg er enig i at illustrasjoner gir et visst inntrykk. Det setter hele stemningen i mange tilfeller. Illustrasjonene til Itras By er f.eks. noe diffuse, fantasifulle og setter igang assosiasjonsprosesser i hodet ditt. Dette virker igjen stimulerende for fantasien, noe som passer bra i et surrealistisk spill. Tegningene i Draug, f.eks., er med på å fastsette 1800-talls stemningen.

I en vanlig situasjon i butikken ville jeg latt meg styre i relativt stor grad av illustrasjonene. I dette tilfellet hjelper tegningene bare på det store bildet, som krydder. Det viktigste er tross alt teksten. Dermed vil, optimalt sett i mine øyne, et spill med god tekst få en fordel ovenfor et spill med litt mindre god tekst, men gode illustrasjoner. Illustrasjonene dytter kanskje spillet litt over andre spill med tilsvarende tekstkvalitet uten eller med mindre gode illustrasjoner, men bør ideelt sett ikke være et mål for tekstkvaliteten ellers.

Når det er sagt, ser jeg nok heller på layout/design i litt større grad. Jeg vil ikke se på om det er laget noe profft i .pdf, eller bare er et konvertert word dokument (alle mine spill er jo konverterte word dokumenter... Adobe er dyrt), men det er fint om avsnittene er gode, det er tydelige overskrifter, tekstenvalg, osv.

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat