Vis ett enkelt innlegg
Gammel 12/02-2012, 08:53
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: RISK designtråd: ESKAPADE

Spillet har fått ei form nå. Ei enkel og effektiv form, håper jeg.

Kortene styrer i det underjordiske. De setter scener og gir noen regler som utfordrer rollene (i tematikk) OG spillerne (i spillmåte). Meningen er å skape en egen stemning i det underjordiske.

Hverdags-scenene spilles på en åpnere måte. Spillerne styrer selv hva som skjer, med hvem og hvor.
- De lager sine egne roller, på en enkel måte.
- De lager sine egne familier, etterhvert som de trengs i spillet.
- De bestemmer selv hvordan de bor, og hva de driver med på fritida.
- Og de er fri til å sette akkurat de scenene de vil i rolla sin hverdag, og å inkludere andre roller som de vil.

Og så er det opp til spillerne å se mulige forbindelser mellom det underjordiske og hverdagen. Det er opp til dem å utvikle hverdags-scenene i nye retninger, etterhvert som det underjordiske begynner å virke inn på rollene. Der ligger nøkkelen til om spillet lykkes i å skape noe mer ...

Jeg vil gjerne at denne blandingen av hverdag og det underjordiske skal gi en surrealistisk flyt som oppleves som "sann" i forhold til hva en ungdom kan oppleve på vei mot voksenlivet. Jeg vil at spillet skal være anderledes, men at det skal berøre alvorlige temaer i hvordan vi frigjør oss fra hjem og familie, utvikler sterke vennskap, og modnes til voksne mennesker.

Spillet er ment å være villt og vakkert, og eventyrlig på en ny og uventet måte.

Og nå er det snart ferdig!

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 12/02-2012 kl 08:59
Svar med sitat