Vis ett enkelt innlegg
Melding fra Hyperion:
Gammel 21/05-2008, 20:04
Hildea Hildea er offline
Medlem

Standard Prosjektstøtte og faste årlige arrangementer

I Retningslinjer for prosjektstøtte 2007 (jeg antar at den også gjelder for 2008?) står det bl.a.:
Sitat:
2.4 Det gis normalt ikke tilskudd til ... ordinær drift av foreningene slik som driftsmidler til faste årlige arrangementer.
...og i veiledninga står det:
Sitat:
Til slutt gir vi ikke støtte til driften av faste årlige arrangementer. Arrangerer dere for eksempel en årlig festival og søker støtte til den vanlige driften av denne, vil dere ikke kunne regne med å få søknaden innvilget.
Hva er bakgrunnen for at Hyperion har valgt å ikke gi prosjektstøtte til faste årlige arrangementer?

Hvis jeg tolker teksten riktig (og det er det jo ikke sikkert at jeg gjør) så kan Hexagon (for å ta et tilfeldig eksempel ) søke om prosjektstøtte til et spilldøgn (som er et ganske beskjedent arrangement der de aller fleste deltagerne er medlemmer av klubben, ihvertfall så langt) forutsatt at vi fortsetter å ha dem på litt tilfeldige tidspunkt -- kanskje ingen ett år, ett eller to neste år. Men vi kan ikke få prosjektstøtte til Hexcon, som trekker rundt tre ganger så mange deltagere som klubben har medlemmer, inkludert langveisfarende fra hele landet, og som i mye større grad enn spilldøgn har positive langtidsvirkninger for miljøet og kan bidra til å promotere Hyperion overfor potensielle medlemmer. Og er vi dumme nok til å bestemme oss for å ha spilldøgn hvert år, på et noenlunde fast og forutsigbart tidspunkt (noe som gjør planlegging og PR enklere, og dermed kunne gjøre det lettere å trekke et bredere publikum), så vil sjansen til støtte bli borte. Har jeg forstått reglene riktig?

Hvis man skal foreslå å forandre reglene, hvor(dan) gjør man det? Er det en Landstingsak, eller er reglene laget på et annet nivå?

...og så prøvde jeg å finne ei liste over tidligere tildelinger av prosjektstøtte, og det var ikke så lett. Hvor finner jeg det?
Svar med sitat