Tråd: Ang Kampsport
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 2/04-2004, 22:25
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Joshy
Err, så vidt jeg vet er Ninjitsu orginalen, og Nipo avbryteren...
Den ninpoen som trenes i Stavanger representerer den stilarten som "brøt" med originalen (originalen burde nok også stått i anførsel, da den bare er en samling av diverse skoler). Ninpo er den høyeste graden av forståelse innen Ninjutsu - "det lille ekstra" på en måte, det at det kalles Ninpo her er vel mer tilfeldigheter, å nå den "høyere bevissthet" (å handle på innstinkt/refleks, ikke tanke) tar like lang tid i Stavanger som i Oslo.

Ninjutsu (eller faktisk Bujinkan Budo Taijutsu) er så mye, mye mer enn bare lusking, og jeg holder ved mitt, taijutsu er å bruke kroppen sin (eller som Joshy sa det, "hand to hand combat", om du vil), moderne Ninjutsu bruker fortsatt våpen, og streifer støtt og stadig innen forskjellige tema innen kunsten, jeg sa aldri det var en sport, men folk flest ser ikke forskjellen; kunst-sport (er ihvertfall min erfaring).

Og, greit, dårlig det med chakoen, det går ikke å si "jeg trener nunchako" det jeg mente var at det er fullt mulig å bare gjøre det (da det finnes masse teknikker med nevnte bonderedskap).

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorm_Ormauge
de andre varierende gruppene som driver med det de kaller ninjutsu, er som regel enten utbrytere fra en eller annen tulleklubb og er ulovlige,
Pardon me, sir... Men du burde være litt forsiktig med det du sier (og ja, jeg er klar over at det burde jeg også være, men nå er jeg på ganske fast grunn). Selv trener jeg Ninjutsu på Ringerike, og så vidt jeg vet er vi verken tullete, ulovlige eller utbrytere. Se her du må gjerne sende mail til min sensei, eller kanskje Morten 12. Dan, shihan, eneste problemet med å sende de mail nå er at de er i Honbu, Japan for å trene under Soke Dr. Masaaki Hatsumi og lære om årets tema, vokse på erfaringer og å "glemme" alt de har lært (en som forstår seg litt på dypheten i kampsport forstår det med "å glemme", for alle andre: Det betyr rett og slett å la underbevisstheten huske det, men ikke resten av bevisstheten, for på den måten å handle på innstinkt).

Sitat:
eller tilhører ett av de andre sære forbundene som ikke er riktig navlet når det gjelder treningsplan eller noe som helst. "la oss starte med å knekke armen din! det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere! HAY! *knase* zanshin!"
Helt riktig, det som ikke dreper deg, gjør deg faktisk sterkere, men det der var langt unna vår trening.

Exar, fremragende innlegg, vet ikke hva jeg skal si til det, bortsett fra at, ja "konkurranse-trening holder ikke på gata," er vel essensen vi har forsøkt å få frem i de første postene her.

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat