Tråd: Ang Kampsport
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 3/04-2004, 18:36
Gorm_Ormauge sin avatar
Gorm_Ormauge Gorm_Ormauge er offline
Medlem

Standard

joshy; nja, jeg er helt enig med at Ninpo er utbryteren. kanskje idag, men det vil jeg komme tilbake til. mener det var det stilarten opprinnelig het, når den først ble laget. Ninjutsu er mer metoden som blir brukt i henhold til spionasje, sniking og vite hvor din fiende vil være før han er der. (IKKE ved bruk av svarte hetter!! fy-fy! slem hollywood!)

snikende tigger: Soke Sensei Tanemura, han som startet Genbukan, var en tid med i Bujinkan. men han læremesteren der var en sær gærning, og hevdet at det var KUN han selv som kunne forstå Bujinkan. Tanemura sin oppgave var likevel å forme ett treningsprogram, noe som ble ganske umulig, ettersom Bujinkan-sjefen var så ufattelig sær. det var vanskelig å samarbeide, men Tanemura klarte likevel å få gjennom en del. men det var likevel en tåpelig posisjon.
dermed startet Tanemura Genbukan, og tok sikte på å trene Ninpo på en mer pedagogisk måte, slik at man ikke mishandlet kroppen og hele tiden gjorde kroppen klar for neste steg før man kan ta det. med han, forsvant treningsplanleggingen hos Bujinkan, og de måtte finne en ny, som ikke klarte å fylle tomrommet Tanemura la igjen.
derfor vil de fleste Bujinkan-folk som prøver Genbukan, som regel bytte til Genbukan og finner det mer givende, både kroppslig og spirituelt.

kan være jeg husket detaljer feil, men kan sjekke opp i det siden. uansett, hovedpoenget med at Tanemura startet Genbukan for å være ett bedre alternativ til Bujinkan, står.