Vis ett enkelt innlegg
Gammel 13/11-2012, 13:33
buddha buddha er offline
Medlem

Standard Sv: Gi meg et godt Swashbuckling/pirat rollespill

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
Gaute; har du gjort en nisse sur, som nå gjør livet ditt surt?

før syntes jeg pirater var veldig morsomt å leke med, som en fantasi, men etter å ha sett utallige nyhetsoppslag om moderne pirater og deres brutalitet, har jeg fått litt avsmak på det.

Jeg skrev bacheloroppgaven min om de økonomiske konsekvensene av moderne piratvirksomhet utenfor Somalia og tror ikke det har det helt store rollespillpotensialet. Nå var de karibiske pirater også noen brutale svin og ikke helt som på film, men piratvirksomhet har forandret seg en del siden 16-1700 tallet.

Hvis vi derimot ser på sjørøveri i Malaccastredet eller ankerplassen utenfor Singapore så er det mer vanlig med bording av skip med tanke på tyveri av verdisaker. Sjørøverene der er gjerne bevæpnet med kniver og ikke AK-47 og RPGs (nei, ikke rollespill) som i Somalia og utenfor Nigeria. Så det er fortsatt en del variasjon.

Men i rollespillsammenheng så er det vel karibisk hollywoodsjørøveri vi er på jakt etter og da øsnker man gjerne og begrense trolldom til voodoo og å holde alveslekten helt utenfor.

Gaute
Svar med sitat