Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Arrangement > Landsting

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 14/10-2009, 15:34
TolkeGuru sin avatar
TolkeGuru TolkeGuru er offline
Medlem

Lightbulb Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

Legger ut vår beretning her også, i påvente av at den skal komme på landstinget.no.

Fordi kvoten min er for liten, er jeg dessverre nødt til å legge ut i doc-format, ikke pdf, inntil videre.
Vedlagte filer
Filtype: doc DESISJONSKOMITEENS BERETNING FOR PERIODEN 2008-09.doc (162,5 KB, 60 visninger)

Christer Gulbrandsen

Den som vet hvordan pølser og politikk blir til, får aldri mer en rolig natt.
- Otto von Bismarck
Svar med sitat
Gammel 14/10-2009, 16:32
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Standard Sv: Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

Synes dette var en fantastisk beretning, som setter fokus på de viktige og riktige tingene i forhold til Hyperion og Hyperions fremtid. Jeg håper landstinget vil slutte seg til desisjonskomiteens betrakninger og ha en bred og god debatt om hvilken vei Hyperion nå skal ta.
Svar med sitat
Gammel 14/10-2009, 23:52
Bjørn Are sin avatar
Bjørn Are Bjørn Are er offline
Medlem

Jeg likte spesiellt godt denne setningen:
"Relativt få personer sitter med mange tunge og viktige verv... på en hånd!"
Jeg har tegnet en tegning som illustrerer dette ordbildet; det ble en ganske morsom tegning, om jeg tør si det selv
Gammel 15/10-2009, 01:37
TolkeGuru sin avatar
Medlem

Wink Sv: Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

Får vi se tegningen som Metaforinspektørene har laget?

Christer Gulbrandsen

- Otto von Bismarck
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 10:12
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

All honnør til Desisjonskomiteen for å ha gjort en tung og grundig jobb!
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 10:38
Vokteren sin avatar
Vokteren Vokteren er offline
Medlem

Jeg håper så mange som mulig av medlemsforeningene kommer for å diskutere alle de viktige tingene Desisjonskomiteen tar opp!
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 11:35
Bjørn Are sin avatar
Bjørn Are Bjørn Are er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av TolkeGuru Vis post
Får vi se tegningen som Metaforinspektørene har laget?
http://www.facebook.com/album.php?ai...1&id=668110099

Den er bare på facebook, desverre, kanskje jeg har plass til å legge den her på n4f-sidene også? Hmm, skal prøve... Nei, det var ikke plass, så jeg håper folk kan se det, selv om det ligger på facebook.

Sist endret av Bjørn Are; 15/10-2009 kl 11:37
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 14:18
Herman sin avatar
Herman Herman er offline
Medlem

Det hadde kanskje vært hyggelig om Desisjonskomiteen holdt seg til sine egne retningslinjer når det gjelder hva de uttaler seg om i beretningen.

Desisjonskomiteen skal, i henhold til det de selv skriver i beretningen, ikke legge seg opp i politiske spørsmål.

Denne beretningen inneholder alt for mange kommentarer av en politisk karakter, og burde sendes tilbake til Desisjonskomiteen for en fullstendig omskriving til en nøytral fremstilling av fakta.

Videre er det strenge regler for hvilke penger Hyperion skal bruke til å administrere forbundet, og hva som skal fordeles til medlemsforeningene. Her går det ikke an å servere halvkvedede viser, enten så har AU fulgt de statlig pålagte reglene, eller så har de ikke gjort det. AU har rett og slett ikke adgang til å dele ut til lokallagene av den potten som skal gå til administrasjon av forbundet, uansett hvor mye Desisjonskomiteen eller andre skulle ønske det.
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 14:40
TolkeGuru sin avatar
Medlem

Lightbulb Sv: Desisjonskomiteens beretning 2008-2009

Sitat:
Opprinnelig postet av Herman Vis post
Det hadde kanskje vært hyggelig om Desisjonskomiteen holdt seg til sine egne retningslinjer når det gjelder hva de uttaler seg om i beretningen.

Desisjonskomiteen skal, i henhold til det de selv skriver i beretningen, ikke legge seg opp i politiske spørsmål.

Denne beretningen inneholder alt for mange kommentarer av en politisk karakter, og burde sendes tilbake til Desisjonskomiteen for en fullstendig omskriving til en nøytral fremstilling av fakta.

Videre er det strenge regler for hvilke penger Hyperion skal bruke til å administrere forbundet, og hva som skal fordeles til medlemsforeningene. Her går det ikke an å servere halvkvedede viser, enten så har AU fulgt de statlig pålagte reglene, eller så har de ikke gjort det. AU har rett og slett ikke adgang til å dele ut til lokallagene av den potten som skal gå til administrasjon av forbundet, uansett hvor mye Desisjonskomiteen eller andre skulle ønske det.
Desisjonskomiteens oppgave er å kontrollere at forbundet fungerer etter vedtektenes bokstav og ånd, og vi kommenterer derfor også hvorvidt forbundet fungerer i tråd med formålsparagrafene. Det er godt innenfor vårt mandat. Vi har både rett og plikt til å ytre oss om organisatoriske veivalg når de innebærer en fare for at vedtektene ikke overholdes. Vi uttaler oss derimot ikke om hvilke politiske saker forbundet skal arbeide for eller mot i forhold til samfunnet for øvrig. Det står eksplisitt i vedtektene at vi kan uttale oss om organisatoriske saker og tidligere vedtak (§ 9-4).

I forhold til din siste kommentar, så vet jeg ikke helt hva du sikter til, og jeg tror du har misforstått hva vi snakker om. Vi har påpekt at det har skjedd en endring i hvor mye av forbundets egne midler (som ikke deles ut direkte til medlemsforeningene) som går til ren administrasjon (husleie, lønn, kontorutgifter etc.), kontra hva som går til medlemsrettede og utadrettede tiltak. Dette berører ikke i det hele tatt forholdet mellom hva forbundet beholder selv, og hva som deles ut til medlemsforeningene.

Håper dette var oppklarende

Christer Gulbrandsen

- Otto von Bismarck
Svar med sitat
Gammel 15/10-2009, 14:44
TolkeGuru sin avatar
Medlem

Beretningen vår ligger nå også under sakspapirer på landstinget.no.

Christer Gulbrandsen

- Otto von Bismarck
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:48.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia