Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 8/08-2010, 15:18
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard [Holmcon 7D6] Idéstorming

Nå er det bare et halvt år til neste gang!

Det betyr at deltagerne fra forrige HolmCon har fått det hele litt på avstand, og at det er mer enn nok tid igjen til å tenke og vibbe over eventuelle nye tanker om festivalen.

Så: Hva er dine tanker, idéer, impulser omkring neste HolmCon?
Gammel 8/08-2010, 21:00
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: [Holmcon 7D6] Idéstorming

Martin nevnte på Arcon at han kunne tenke seg å få meg med på en workshop i verdensbygging. Kunne det vært noe? Der er det sikkert flere som kan bidra, men jeg kan gjerne være ansvarlig for å arrangere det.

Ellers... fortsetter t-skjorteforbudet, og jeg foreslår mer samkjørt mat (og mindre grændis). Jeg melder meg frivillig til å hjelpe til med oppskrifter og innkjøp osv. hvis jeg rekker å komme meg nedover i tide. Samme forbehold som på Arcon egentlig.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 8/08-2010, 21:03
Gomle sin avatar
Gomle Gomle er offline
Valgkomiteen

Prøve å ikke kræsje med Hyperion arrangement

Mer samskjørt mat som gryteretter osv er også bra. Jeg kan hjelpe til her om det trengs.

Hva med æresgjester? Har man snakket om det før kanskje?

MvH Lasse Lundin
Svar med sitat
Gammel 8/08-2010, 21:08
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gomle Vis post
Prøve å ikke kræsje med Hyperion arrangement
Tjah. Jeg har litt dårlig erfaring med å forsøke å tilpasse meg til Folkets Ønsker om dato - faktisk har erfaringen vært at de gangene jeg har gjort det, har de folkene som fikk ønskene sine oppfylt... latt være å dukke opp

Men jeg kan jo gjøre et forsøk i år på å poste datoforslag i forkant? Så kan man si fra hvilke datoer som er Hyperionistisk forhåndsbestilte.
Gammel 9/08-2010, 11:49
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Kanskje bare ikke ha det samtidig med FS-møtet i februar *igjen*?

Hvor mye fornying ønsker vi oss, egentlig? Jeg synes det er vidunderlig å bare være på en samling Norges rollespill-elite i et hus og spille og prate og kos meg. Æresgjest hadde vært tøft, da. En kul svenske eller danske, kanskje?
Gammel 9/08-2010, 15:33
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Erlend S. Bruer Vis post
Hvor mye fornying ønsker vi oss, egentlig? Jeg synes det er vidunderlig å bare være på en samling Norges rollespill-elite i et hus og spille og prate og kos meg. Æresgjest hadde vært tøft, da. En kul svenske eller danske, kanskje?
Lurer litt på om en æresgjest kanskje ville tatt fokuset bort fra å bare være i et hus og kose seg? Men kanskje ikke.

Fornyelse mht bedre og sunnere mat er jeg FOR, ellers synes jeg faktisk det meste er knallj!

Forslaget mitt var jo bare til et mulig arrangement.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 9/08-2010, 22:24
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Erlend S. Bruer Vis post
Kanskje bare ikke ha det samtidig med FS-møtet i februar *igjen*?
Flytte FS-møtet?

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Lurer litt på om en æresgjest kanskje ville tatt fokuset bort fra å bare være i et hus og kose seg? Men kanskje ikke.
Jeg tenker mye det samme. Ville føle at jeg måtte ta medansvar på å få en æresgjest til å trives, mens det egentlig er tøffest å lære av andre rollespillere og vanke med gamle venner med felles syn på felles interesser. Trenger en æresgjest ekstra sove- og baderomsprivelegier?

Jeg har ikke så mye tanker ennå, annet enn at jeg gleder meg.
Gammel 10/08-2010, 02:22
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Sunn mat er alltid bra! Rollespill er faktisk anstrengende, og går lettere om kroppen får sitt.

Ideer:

- Felles-spill: hvert rom i huset er ett bestemt sted i en setting. Alle lager seg ei rolle. Vi går rundt og spiller at rollene møtes forskjellige steder, og ser hva som skjer ...

- Rollespill med publikum: vi setter opp et bord med masse stoler og bord som tribuner rundt; hvem som helst kan sette opp spill der, mens andre ser på. Publikum kan være bråkete eller andektige ettersom spillederen ønsker det.

- Tema: påvirkning av spillere gjennom roller, setting og metode. Hvordan får en spillskaper spillere til å bruke spesifikke sider av seg selv i samspill med andre?

- Friflyt-kvelden: fra klokka seks til midnatt kjører vi friform i hele huset, der hvemsomhelst kan sette seg ned med hvemsomhelst, lage seg ei rolle, og spille med. Du skifter gruppe så ofte du vil, og er fri til selv å starte noe sammen med andre. Alle spill er åpne for alle; det er kun JA som gjelder, helt til klokka ringer.

- Mørkerommet: et rom som klargjøres med mørke tepper, levende lys og annet som gir spesiell atmosfære; brukes til spilling av de mer intense og fokus-krevende spillene.

- Idemølja: den totale eksplosjonen av ideer i plenum: der alle ideer SKAL bygges videre på med positiv entusiasme, uansett hvor håpløse de er! Hele gjengen er med på kaste ideer mot taket, sparke dem høyere og bryte gjennom til en himmel av tøylesløs kreativitet! Si JAAA! - og vær dumdristig!
Gammel 15/08-2010, 15:56
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Friflyt og mørkerom likte jeg godt! Seks timer med friflyt virket litt voldsomt, da - et par timer med frispilling tror jeg ville vært nok - hvis man spiller litt intenst og legger masse energi i den tidsperioden.

Mørkerom i kjelleren! Vi kan late som vi er jeepformere eller avantgarde-laivere og legge inn masse sprø effekter, lyssetting, musikk osv
Gammel 21/08-2010, 15:25
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: [Holmcon 7D6] Idéstorming

Eg er noko tvilande til dette med mørkerom.

Eg vil gjerne koma, og som posta ein annan stad, kan eg tenkja meg å laga ein diger, vegetarisk (men proteinrik) gryterett. Særleg om einkvan kan hjelpa meg med skrelling og hakking.
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
müller er en fiksjon

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:10.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia