Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Stengt tråd

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 2/05-2004, 15:16
DeNeTHoR^ DeNeTHoR^ er offline
Medlem

Standard

Registrerte meg her i går, jeg, så kanskje dette kan være min presentasjonspost. ("Ja, ja!")

Navn: Anders Westrum-Rein
Alder: 18
Heimstavn: Sandvollan, Nord-Trøndelag
Hva driver du med: Jeg henger litt for mye på internet. Studerer (kall det hva du vil, fant ikke noe bedre norsk ord) Drama på VGS, vk1.
Hva spiller du: Spiller D&D, Vampire og CoCd20, en god del forskjellige brettspill samt et par onlinespill. Ha også prøvd mange andre rollespill, blant annet Huleboerspillet som jeg har laget selv.
Hvorfor spiller du: Det sosiale, samt at jeg ser en gyllen sjanse til å drive med karakteroppbygging gjennom noe annet enn teater.
Personlig gjenstand: Mye Glenfiddich
Hva var den siste boken du leste: Dude, where's my country av Michael Moore, om jeg ikke husker helt feil.
WE DO NOT DRINK.
"But you did just say..."
INDEED, WE JUDGE YOU FULLY CAPABLE OF PERFORMING THAT ACTION.
Gammel 2/05-2004, 15:21
rindjata rindjata er offline
Medlem

Standard

Velkommen! Og Terry Pratchett i signaturen, dette jo bli bra...
*le*

-just your friendly local madwoman saying "hi".
T. Pratchett
Gammel 2/05-2004, 15:39
Veronica sin avatar
Veronica Veronica er offline
Medlem

Standard

Navn: Veronica Sæther
Alder: 21
Heimstavn: Trondheim
Hva driver du med: Leser, syr, prøver å få spille rollespill, springer rundt i skogen, svømmer.
Hva spiller du: Kun "Call of Cthulhu" på jevnlig basis. Utover det spiller jeg alt jeg får mast meg til å bli med på.
Hvorfor spiller du: Det er kjempegøy og sosialt.
Personlig gjenstand: Kredittkort
Hva var den siste boken du leste?: Henrik Ibsens "Vildanden." Nettopp begynt på "Sense and sensibility" av Jane Austen.
Gammel 2/05-2004, 17:55
Ida Vania Xayide Skirbekk Ida Vania Xayide Skirbekk er offline
Medlem

Standard

Navn: Gjett 1 gang
Alder: 22, om jeg ikke husker feil
Heimstavn: Øhm...Vel...Jeg bor i Bergen.
Hva driver du med: Alt for mye og alt for lite. Rollespill, brettspill, kortspill, data, leser, ser filmer, ser tv-serier (nedlastet, riktignok), skriver (ikke så mye for tiden, dessverre), hører på musikk, arrangerer RegnCon og Raptus, er syk (hele tiden) og er generelt sett stresset
Hva spiller du: Fast: D&D (online), Exalted (GM), Vampire Dark Ages og UFO. Tidligere og av og til: D&D (GM og spiller), Talislanta (GM), Vampire TM, CoC (d100), en bråte med brettspill og diverse kortspill. Ellers ønsker jeg å spille det aller meste jeg kommer over
Hvorfor spiller du: Det er gøy, lærerikt, morsomt og en perfekt virkelighetsflukt. Jeg elsker det psykologiske aspektet ved det, samtidig som jeg liker den sosiale interaksjonen det skaper
Personlig gjenstand: Øhm...Ku-ting? Mangen av dem?
Hva var den siste boken du leste?: La meg tenke...The Wire in the Blood av Val McDermid er vel den siste jeg ble ferdig med. Leser ellers Grass av Sheri S. Tepper, The Dark Elf Trilogy av R. A. Salvatore, Tid for Hevn av John Grisham, Den Omsorgsfulle Morderen av Lynn S. Hightower pluss en drøss andre jeg ikke en gang husker at jeg leser på. Ja, og så leser jeg Harry Potter and the Order of the Phoenix for min mor.
Ja, jeg leser for min mor.
Gammel 3/05-2004, 01:46
Saxhaug Saxhaug er offline
Medlem

Standard

Navn: Jan Saxhaug
Alder: 20 (født 1. mai 1984)
Heimstavn: Rødal i Fræna kommune utenfor Molde.
Hva driver du med: Sitter mye med datamaskina, spiller fotball, trener et guttelag i fotball, lager litt websider i ny og ne og spiller rollespill.
Hva spiller du: D&D 3.5, fotball og ymse dataspill.
Hvorfor spiller du: For å kunne late som om jeg er noe. Virkelighetsflukt? Ja... Også er det jo kjekt å bruke tid på venner.
Personlig gjenstand: Må nesten bli kredittkortet det. Får fnatt uten det i baklomma.
Hva var den siste boken du leste?: Kan nesten telle alle bøker jeg har lest på en hånd, men den siste var vel "Return of the King" av Tolkien.
Gammel 4/05-2004, 17:56
retan retan er offline
Medlem

Standard

Navn: Erlend Tøssebro
Alder: 29 (Generasjon 74)
Heimstavn: Trondheim
Hva driver du med: Skal snart flytte til Stavanger for å bli førsteamanuensis i datateknikk på høgskolen der.
Hva spiller du: Vampire: The Dark Ages, EON, Fading Suns. Jeg er også en erfaren D&D3 GM, men spiller ikke det akkurat nå.
Hvorfor spiller du: Fordi det er gøy
Personlig gjenstand: Blokk og papir slik at jeg kan krote ned alle de rare ideene mine til framtidige rollespillkampanjer.
Hva var den siste boken du leste?: Pandora's Star av Peter F. Hamilton.
Gammel 4/05-2004, 23:52
gwydion sin avatar
gwydion gwydion er offline
Medlem

Standard

Navn: Bengt Olav Olsen
Alder: 24
Heimstavn: Braskereidfoss (Våler i Solør i Hedmark). Bor for tiden i Oslo, men flytter ganske snart til Kristiansand.
Hva driver du med: Går allmennfaglig påbygging, så jeg kan bli smart nok til å begynne på høgskole til høsten
Hva spiller du: Det meste, men tradisjonellt har det blitt mest varianter av Dungeons and Dragons
Hvorfor spiller du: Fordi satan fikk meg til det... hehe. Nei, seriøst, spiller vel av samme grunn som alle andre, det er gøyalt!
Personlig gjenstand: Tannbørste
Hva var den siste boken du leste?: Harry Potter and the order of the phoenix
Gammel 5/05-2004, 00:41
Gorby sin avatar
Gorby Gorby er offline
Medlem

Standard

Navn: Michael Stensen Sollien
Alder: 23
Heimstad: Hamar. Bor i Oslo.
Hva driver du med: Prøver å starte en karriere innen rockebransjen(ikke le), og spille rollespill til jeg ser mannen med ljåen.
Hva spiller du: Vampire som DM(eller ST hvis du er pirkete), spiller i D&D Forgotten Realms.
Hvorfor spiller du: Ble frelst da jeg var 12, og har aldri gått lei. Dessuten er jeg glad i gode historier, spesielt de som skapes med andre.
Personlig gjenstand: En Fernandez Telecaster(straumfela mi).
Hva var den siste boken du leste?: Vampire Clan Novels Anthology(det går vel for de 13 forrige bøkene jeg leste også).

Firetop Mountain
Gammel 5/05-2004, 00:57
Myrsnipe sin avatar
Myrsnipe Myrsnipe er offline
Medlem

Standard

Navn: Hanna Miranda Eggen
Alder: 16
Heimstad: Bergen (juhu!)
Hva driver du med: "Studerer" allmennfag GK, spiller bassgitar, rollespill og i ny og ne bueskyting....
Hva spiller du: Vampire (storyteller), Werewolf, Exhaulted, Spycroft (den kapanjen er visst død nå...) Gurps (den kampanjen er visst nede for telling for tiden)
Hvorfor spiller du: Jeg elsker eventyr. Jeg elsker samarbeid og å skape noe sammen med andre. Ergo elsker jeg å skape eventyr sammen med andre! Det er utrolig givende. Har bare spilt i et halvt år, men er helfrelst.
Personlig gjenstand:Bassen min kanskje. Nei, Lord of the Rings, min hellige bok.
Hva var den siste boken du leste?:Hmm... Umberto Eco: Rosens Navn (er ikke helt ferdig ennå)[/b]

Sitat:
Opprinnelig postet av Snikende Tigger
Det skrives cookie, hah!
----------
Gammel 5/05-2004, 03:33
EBG EBG er offline
Medlem

Standard

Navn: Eirik Støylen (tidligere Eirik Brandt-Gundersen, derav nicket).

Alder: 25

Hjemby: Bærum, der jeg fortsatt bor.

Hva driver jeg med: Så lite som mulig... neida. Jeg studerer (kan man vel kalle det) på Blindern, er tilsynsvakt (120 kroner timen for å sitte og lese rollespillbøker.... kan leve med det ), spiller rollespill (nææææh...), lager laiv, leser bøker, ser på (dårlige) filmer, ser på wrestling... og wrestler som Garm Støylen for NWF.

Hva spiller du: Warhammer FRP (tre forskjellige kampanjer), Vampire, Exalted, Palladium Fantasy, Call of Cthulhu, Call of Cthulhu Dark Ages, Star Wars (West End), Street Fighter, Deadlands, 7th Sea, Legend of teh Five Rings, Buffy, Hackmaster, Cybergeneration og MERP som spilleder.

D20, nylig konvertert til 3.5, i hjemmemekka Camelotsetting (og det enda jeg egentlig avskyr systemet), Masque of the Red Death, Pendragon, Rolemaster, Hackmaster og en hjemmemekka World of Darkness-mishmash som spiller.

Interessant nok kom jeg inn i hobbyen som spilleder, og kan telle på to hender kampanjene jeg har vært spiller i, inkludert one-shots. Jeg gjentok så bedriften da jeg begynte med laiv, ved å debutere som arrangør. Lærer aldri.

Hvorfor spiller jeg: Vel... alle bør ha en hobby? Jeg har det avsindig morsomt med det, samt at jeg elsker å kunne fortelle en historie på den måten.

Personlig gjenstand: en hel haug med CD'er og noe å spille dem i, eventuelt en haug med wrestlingtaper og noe å se dem på.

Siste boken jeg leste: Hagakure: The book of the Samurai, Morgan Kane: Hevn! og Julias Reise (ja, jeg liker å lese flere bøker.

"Planteeter? Den spiste akkrat tre mann!!!"

"Ja... den har jo vært utdødd i seksti millioner år! Det er jo klart den er sulten!"

(Møte med en Brontosaur i en ikke fullt så seriøs CoC-spilling...)
Stengt tråd

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Hvor legger du mest vekt når du lager en verden Regnbue Spillskaping 14 13/06-2004 21:05
Hvem spiser hvem til frokost? Nemerath Andre diskusjoner 170 3/03-2004 09:20
Hvem er avataren min...? Exar Andre diskusjoner 10 29/02-2004 20:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:06.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia