Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 4/03-2004, 21:59
311 311 er offline
Medlem

Standard

Baal i Diablo 2
Darth Vader
The Witch King of Agmar
Dmitri Lukin i Operation Flashpoint

Mer vil jeg egentlig ikke skrive...(IP er scramblet til de som måtte finne på å tracke den...)

SORT Drage!
Svar med sitat
Gammel 4/03-2004, 23:21
Ida Vania Xayide Skirbekk Ida Vania Xayide Skirbekk er offline
Medlem

Standard

Ok.
Tegneserie: hoihoihoi! vanskelig. Crud Puppy (UserFriendly) ruler definitivt, selv om jeg må si at jeg finner "the guy who always smiles" enda mer nervepirrende.
Ellers har man jo diverse demoner i Sandman og Lucifer som rangerer bra høyt. Wilson Fisk (Daredevil) er rå (men noen burde skyte vedkommende som laget filmen). Og så kan man ikke glemme Winnowill (ElfQuest)! Winnowill er kulest!

Film: Alt for mange til å nevnes, men noen eksempler kan man vel spytte ut. Keiser Soze (The Usual Suspects) er et bra eksempel, Hannibal Lecter (Silence of the Lambs/Hannibal/The Red Dragon) likeså. Emperor Palpatine (Star Wars) syns jeg, slemme mannen!
Cardinal Richelieu (The Three Musketeers) er dobbeltmoralens helt, og Cruella DeVil (101/102 Dalmatians) er mitt idol Og som en siste notis kan det nevnes at Gary Oldman som bad guy som oftest blir bra uansett.

Bok: Huff, dette blir vanskelig. Voldemort bør nevnes, The White Witch og The Green Woman fra Narnia er bare onde, og Xaiyde (The Neverending Story) topper skalaen. Ene seriemorderen som går igjen i flere av Patricia Cornwells bøker om Kay Scarpetta, og Samuel Mordekai i Under the Beetle's Cellar (Mary Willis Walker) er også skummelt realistiske.

Rollespill: Hm. Har ikke vært borti så mange "pre-made" badies, så det aller meste blir hjemmelagede NPCer.

Spill: Sephiroth (FFVII) kan ikke nedprioriteres i en sådan sammenheng, heller ikke Trollmannen i Phantasmagoria (Hva er det han heter igjen?).

Real Life: En hel rekke seriemordere, deriblant George W. Bush, og mange andre grusomme mennesker som gjemmer seg bak et flagg, et yrke eller et navn.
Gammel 8/03-2004, 08:07
Shadowlord Shadowlord er offline
Medlem

Standard

Problemet med Garland, Ackillez, er at han er morsom, ikke kul. Han passer ikke som bad guy. Det er hele poenget med ham.

Og Voldemort er en liten pyse jævel

Glemte å nevne Ozymandias i Alan Moores "Watchmen"
Sjelden har man kommet over en mer intelligent opponent. Han er egentlig ikke 'ond' sånn sett, bare altfor overbevist om at han har funnet eneste løsning til verdens problemer.
Gammel 8/03-2004, 17:14
Ackillez Ackillez er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Shadowlord
Problemet med Garland, Ackillez, er at han er morsom, ikke kul. Han passer ikke som bad guy. Det er hele poenget med ham.
Jeg vet at han er morsom ja, og at han ikke er særlig skummel. Men når sluttet folk å være kule fordi om de er morsomme?

Spørsmålet på tråden var vel egentlig "Hvem er den b e s t e skurken?". Så jeg kan sikkert svare Sephiroth, siden han har makt nok til å egenhendig ødelegge 3 planeter på omtrent 5 sekunder med trylleformelen supernova. Så han er "best". Men jeg synes Garland er kul, nettopp fordi han er morsom. Han er ikke særlig skummel, men det er da e g e n t l i g ikke Computeren fra Paranoia heller?

La folk få mene hva de vil.
Gammel 8/03-2004, 23:33
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ackillez
(...)Han er ikke særlig skummel, men det er da e g e n t l i g ikke Computeren fra Paranoia heller?
Nei... den er mer skremmende på den tankevekkende måten.
Gammel 9/03-2004, 00:10
olav the unholy sin avatar
olav the unholy olav the unholy er offline
Medlem

Standard

komputeren i paranoia ar ikke skummel fordi den er din venn.
Svar med sitat
Gammel 9/03-2004, 08:01
Shadowlord Shadowlord er offline
Medlem

Standard

I love the Computer. Thank God for the Computer.

er...

NO, wai..

*lyd av plasma kanoner*
Gammel 9/03-2004, 09:44
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Ashram fra Records of Lodos War. Nuff said.
I'm the truth from which you run, I'm the silencing machine,
I'm the end of all youre dreams.
Svar med sitat
Gammel 9/03-2004, 11:01
Gorm_Ormauge sin avatar
Gorm_Ormauge Gorm_Ormauge er offline
Medlem

Standard

Patriarken i Discworld
Gammel 9/03-2004, 12:18
rindjata rindjata er offline
Medlem

Standard

Patriarken tenkte jeg på men er han egentlig bad guy? Er jo snill nok med Leonard da... selv om det er enn fullstendig kynisk måte å tenke på... Og vi har jo ikke egentlig set ham gjøre noe sjofelt -han truer bare. mye. og skremmer folk. Og så var det den lille tingen med mimeartistene da. ok, kanskje han er en bad guy.... I så fall har han min stemme og min type person.
T. Pratchett
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Beste utgitte kampanje/saga og eventyr/scenario deeweef Rollespill generelt 28 30/09-2004 09:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:16.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia