Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21/03-2004, 00:22
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Regnbue
Ellers nevner jeg: Travolta fra Broken Arrow, Gary Oldman i fifth element, Stellan Skargård...
Hvis vi snakker om filmer (og svensker): Peter Stormare i Fargo, for ikke å snakke om The Great Lebowski, som tysk nihilist. Jeg ler meg skakk hver gang jeg ser den tolkningen!

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 24/03-2004, 21:44
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Standard

Kerrigan. At ingen har nevnt Sarah Kerrigan fra Starcraft enda er litt overraskende, hun er jo en av de beste i verden

Agent Norman Stansfield fra Leon (Gary Oldman).

Brig. Gen. Francis X. Hummel fra The Rock er også utrolig bra, selv om han ikke er slemmingskurk er han en av de du får sympati for.

Commodus fra Gladiator.

Simon Gruber fra Die Hard III =) Han er rå.
Svar med sitat
Gammel 25/03-2004, 19:39
Leif Kjønnøy Leif Kjønnøy er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Shadowlord
Ah, godt å se at det er andre som hvisste om merovingianere før the Sucktrix
"Holy Blood, Holy Grail" osv.
Gammel 27/03-2004, 15:25
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard

Film:
Wow. Mye å velge i. Skal man være litt barnslig, må man nevne Proffessor Severus Snape i "Harry Potter"-filmene. Han er egentlig ikke en bading, men jævlig nok for det! Alan Rickman gjør en strålende jobb. Så har vi Jason Lee som Azrael i "Dogma" (en film der Ben Affleck også for så vidt gjør en mean skurk mot slutten). Men den kuleste skurken er uten tvil Darth Vader. Tett fulgt av blekksprutheksa Ursula i "Den Lille Havfrue" og Scar i "Løvenes Konge"...

Bok:
Jeg vil si Wednesday i "American Gods" (av Neil Gaiman), med runner up Low-Key fra samme bok. Ooh, eller mr. Croup og mr. Vandemar fra "Neverwhere" (også Neil Gaiman). Hesligste må være Prince Joffrey Baraethon fra "A Song Of Ice And Fire"-serien til George R R Martin. Sammael fra WoT er også en herlig skurk. NEI: Prince Dagnarus i den første boka ("The Well Of Darkness") i "Sovereign Stone"-serien! Snakke meg om!

Tegneserie:
The Lord of the Locusts i Jeff Smith's "Bone". Ingen over, ingen ved siden. Lord Hikiji i "Usagi Yojimbo" er heller ikke nådig. Magica fra Tryll er en runner-up. :wink:

TV-serie:
Mayor Richard Wilkins III i "Buffy the Vampire Slayer", sesong 3. Godskurken. Faith fra samme serie, samme sesong, er en runner-up. Cancer Man fra "X-files" er en mer tilbakeholden skurk i så måte, men fortsatt god. Saffron i et par episoder av "Firefly" er en god kvinnelig skurk.

Tha' abaout sums i' up naicely, don' ye thingk? An' ne'ermaind th' bad english, boeys. 's all a part o' th' gaime.

G/m

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 27/03-2004, 19:12
Atreides sin avatar
Atreides Atreides er offline
Medlem

Standard

En av de badguy personene jeg noensinner har hatet mest i noen bok jeg har lest må være Prince Regal fra Assassin serien av Robin Hobb. Han er så ufyselig og jeg hater ham

En annen riktig ond persom er Kefka fra final fantasy 6. Han river et nyfødt barn fra moren og lar moren bli igjen for og dø. I tillegg har han en vanvittig irriterende, gal og ond latter
Svar med sitat
Gammel 27/03-2004, 20:24
Regnbue sin avatar
Regnbue Regnbue er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Atreides
En av de badguy personene jeg noensinner har hatet mest i noen bok jeg har lest må være Prince Regal fra Assassin serien av Robin Hobb. Han er så ufyselig og jeg hater ham
Sant, han er en ond jævel, men han fikk som fortjent, svært passende skjebne også :wink:
Sitat:
Opprinnelig postet av Atreides
En annen riktig ond persom er Kefka fra final fantasy 6. Han river et nyfødt barn fra moren og lar moren bli igjen for og dø. I tillegg har han en vanvittig irriterende, gal og ond latter
En gal og ond latter er noe enhver ond skurk trenger!
Svar med sitat
Gammel 28/03-2004, 21:23
RoR RoR er offline
Medlem

Standard

Regal, veldig enig. Herlig badguy. Klarte virkelig å gå meg på nervene.
Gammel 28/03-2004, 23:31
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru
Film:
Skal man være litt barnslig, må man nevne Proffessor Severus Snape i "Harry Potter"-filmene.
Enig! Til ikke å være skurk er han en jevlig bra skurk!
Gammel 29/03-2004, 04:26
Ole Ole er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorm_Ormauge
hmm? tenker du på det lille søte imperiet som ligger ca der Frankrike er idag, men som ble til stadighet herjet av vikinger og ble derfor ikke noe stort? det riket som prøvde å være en slags arving av Karl den Store's imperium, men som bare ble noe stakkars historie-nerder som meg vet noe særlig om?
De av oss med et mer kronologisk historiesyn vil plassere Karl den stores rike som arvtager, og danske vikinger i Normandie hundre år etter det igjen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Regnbue
Ellers nevner jeg: Travolta fra Broken Arrow
Kødder du? Broken Arrow suger, og Travolta gjorde den enda dårligere. Filmen hadde vært bedre om han hadde blitt erstattet med et kålhode. Jeg synes rollen hans i Battlefield Earth var en langt bedre skurk, og det sier ganske mye.

Uten at hverken "beste" eller "skurk" er definert, prøver jeg meg med følgende:
Keiseren & Darth, utvilsomt den beste herre-tjener skurkeduoen.
Baron Vladimir Harkonnen i Dune.
Event Horizon i Event Horizon.
Den fremmede i Alien.
Tingen i The Thing.

Jeg ser forøvrig at jeg skiller meg litt ut ved at en del av skurkene ikke er mennesker.
Jeg vet ikke helt om det er implisitt her at det kun er fiktive skurker. Skurker fra vår verden har det ikke vært så mange av i denne tråden, ei heller mytologien. For å ta en fra det siste, Loke, selve urskurken.
Gammel 29/03-2004, 09:36
Regnbue sin avatar
Regnbue Regnbue er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole
Kødder du? Broken Arrow suger, og Travolta gjorde den enda dårligere. Filmen hadde vært bedre om han hadde blitt erstattet med et kålhode. Jeg synes rollen hans i Battlefield Earth var en langt bedre skurk, og det sier ganske mye.
Har jeg et inntrykk du ikke liker Travolta

Hva med Face-Off var han like ille der?
Eller Swordfish?
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Beste utgitte kampanje/saga og eventyr/scenario deeweef Rollespill generelt 28 30/09-2004 09:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:17.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia