Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8/05-2004, 04:21
EBG EBG er offline
Medlem

Standard

La oss se...

Tegneserier: Den opprinnelige Weatherman fra Stormwatch. Ta en titt på "Change Or Die!". Der har man skurken sin, der.

Magneto fra X-Men. Kanskje den eneste skurken som nesten var like effektiv i perioden han var "død" som når han var aktiv. Enda bedre siden han var menneskelig.

Doctor Doom er jo også skurken med stor S, på tross av et navn så teit at selv Marvel har gjort narr av det (i en gammel Fantastiske Fire-episode reiste Tingen tilbake i tid med tidsmaskinen de erobret fra Doom, og kommer i slagsmål med sitt gamle jeg. Han prøver å forklare det hele, men hans tidligere inkarnasjon avfeier det hele med "Venter du at jeg skal tro på et slikt sprøtt navn?".).

Joker fra Batman. Særlig i album som The Killing Joke, eller den gangen han drepte Robin (Jason Todd, altså nummer to). A Death In The Family står absolutt høyt på lista over Batman-historier.

Onslaught. Hele, og jeg mener hele Marveluniverset måtte til for å stanse ham.

Serier, tegnet eller andre:

Starscream. 'nuff said.

Ikari Gendo fra Neon Genesis: Evangelion. Den kaldeste jævel i verden. Og alt dette, for å få være sammen med kona si igjen...

Øverstkommanderende dama for skurkene i Dark Angel.

Borgermester Wilkins var brilliant i Buffy, men selv ikke han kan slå trekløveret Spike, Angelus og Drusilla.

Bøker:

Den Hvite Heksa fra Narnia. Verst var hun faktisk i den første/siste boken (The Soreceror's Nephew, som jeg har glemt hva heter på norsk, ble skrevet sist og omhandler Narnias skapelse). Scenen der de to barna går inn i salen der en hel bys innbyggere sitter døde og som forstenet under en døende sol... Genial.

IT, selve monsteret og dens mange former, fra Kingboka med samme navn. Kanskje min absolutte favorittbok.

John Rainbird, fra Firestarter, også av Stephen King. Dette er en syk, syk mann. Hvis du vil avromantisere hemmelig agent-yrket for noen, la dem lese om ham.

Ravnekeiseren, fra Sagaen om den Siste Nattkrigeren.

Filmer:

Morderen og personen bak ham, fra Christina's House. Denne karen manglet et par skruer der de mest trengtes, og den siste scenen... brrr....

Mr. Glass, fra Unbreakable. Jeg så ikke den tvisten komme. Det må jeg innrømme.

Sadako, fra japanske The Ring. En jeg prater med over nett, så filmen med en kamerat, så kameraten til døra, gikk inn i stua igjen... og kabelen til TV'n falt ut. Static...

Han mener han tok ti år av livet sitt den dagen

T-1000, fra Terminator 2. Fortsatt den beste ustoppelige fare på film.

Data/Konsollspill:

Nobunaga Oda, fra Onimusha 2

Sephiroth, fra FFVII

Seymour, fra FFX - han fikk ihvertfall meg til å hate ham. Jeg tror aldri jeg har ledd så godt som da jeg møtte ham for siste gang, han truer og herjer, sier basically at "This will be our final encounter!"... og det første som skjer i kampen, er at jeg påkaller den ene skjulte GF'en, som dreper ham på ett hogg.

Diablo.

Utenom dette, er det to skurker som fortjener omtale.

Den første er en skurk fra en dårlig anime mechaserie, så forglemmelig at hverken handlingen, heltenes navn, skurkens navn eller seriens navn er mulig for meg å huske. Han skrev seg derimot for alltid inn i ondskapens annaler med følgende sitat, avlevert dønn seriøst, til en av de tilfangetatte heltene, som han skulle torturere.

"You might think that this is some sort of trap. That I'm using you as bait to lure in our friends. I'm not. I just like torturing innocent, young girls. I know it's sick, but everyone needs a hobby."

DETTE, mine damer og herrer, er en skurk.

Og til sist, den uovertruffet beste skurken uansett medium;

"Læreren" i Battle Royale. Han har forskjellig navn i filmen, boka og mangaen, og noe forskjellig personlighet. Jeg foretrekker faktisk filmutgaven av ham - de små glimtene av menneskelighet gjør ham enda mer uhyrlig, og Takeshi Kitano er min favorittskuespiller.

I samme setting er Mitsuko Souma og Kiriyama på en delt annenplass.

"Planteeter? Den spiste akkrat tre mann!!!"

"Ja... den har jo vært utdødd i seksti millioner år! Det er jo klart den er sulten!"

(Møte med en Brontosaur i en ikke fullt så seriøs CoC-spilling...)
Svar med sitat
Gammel 8/05-2004, 14:01
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av EBG
Borgermester Wilkins var brilliant i Buffy, men selv ikke han kan slå trekløveret Spike, Angelus og Drusilla.
Spike, Angelus og Drusilla var mer eller mindre dømt til å tape, da. Ikke bare var Spike en snivelling nancy boy fordi Angelus prøvde å ta dama hans, men Angelus var jo også en mye bedre skurk... bortsett fra at han ikke akkurat inspirerte til lojalitet. Drusilla er ei skrulle som egentlig ikke er farlig med mindre hun tar seg kraftig sammen (som da hun drepte Kendra). Spike er min favoritt i Buffy: Han er tøff og cool, men han er bedre som generell figur enn som Big Bad.

Huff... Buffy-nerding på høyt plan.

Back on track: Elle Driver i Kill Bill (mest i nr 2)! Herlig filmskurk.

Ooh! Nå kom jeg på en god en! The Kurgan fra Highlander! Hustrig kar, det der... og apropos hustrig, har jeg en bokskurk også: Hufsa fra Mummi-bøkene!

G/m

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 10/05-2004, 15:35
Leif_- Leif_- er offline
Medlem

Standard

Når det gjeld film-skurkar so finst det ein som må nemnast: Jaws. Ellers har eg sansen for Brick Top (spelt av Alan Fold) i Snatch.

Når det gjeld bøker, so stiller Rottefangeren i frå Mieville's "King Rat" sterkt.

Yaweh would have played Dominions
Svar med sitat
Gammel 13/05-2004, 01:43
Starscream Starscream er offline
Medlem

Standard

Tegnefilm: Starscream fra Transformers

"I will rule the universe, even if I am the only one left in the universe."

"Cogito ergo doleo"
Svar med sitat
Gammel 13/05-2004, 16:26
Myrsnipe sin avatar
Myrsnipe Myrsnipe er offline
Medlem

Standard

Beste skurk desidert: Severus Snape! Hadde han bare vært enda litt ondere! "Komme og undervise meg i eleksirer! Nå!" Fine forbildet!

Sitat:
Opprinnelig postet av Snikende Tigger
Det skrives cookie, hah!
----------
Svar med sitat
Gammel 14/05-2004, 09:41
Gorm_Ormauge sin avatar
Gorm_Ormauge Gorm_Ormauge er offline
Medlem

Standard

-sitat EBG-

det irriterer så sinnsykt med amerikanske oversettelser..

Oda Nobunaga, er det riktige! kjent Daymio fra Føydal-Japan. vant masse slag.
som tøffe Asiatere flest, har de navn som gjør arkivering og byråkrati enkelt, derfor etternavnet først.
Gammel 14/05-2004, 10:00
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av EBG
Og til sist, den uovertruffet beste skurken uansett medium;
"Læreren" i Battle Royale. Han har forskjellig navn i filmen, boka og mangaen, og noe forskjellig personlighet. Jeg foretrekker faktisk filmutgaven av ham - de små glimtene av menneskelighet gjør ham enda mer uhyrlig, og Takeshi Kitano er min favorittskuespiller.
"Beat" Takeshi er en av mine favoritter også. Jeg så nylig Zatoichi på kino og der slåss han mot en av mine japanske favorittskurker: Tadanobu Asano som spiller Kakihara i Ichi the Killer. Kakihara er kanskje en av de hardeste skurkene jeg har sett og er så erkekynisk at det halve kunne være nok. Hvis du har sett filmen skjønner du hva jeg mener!
Gammel 14/05-2004, 11:29
Fox sin avatar
Fox Fox er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Myrsnipe
Beste skurk desidert: Severus Snape! Hadde han bare vært enda litt ondere! "Komme og undervise meg i eleksirer! Nå!" Fine forbildet!
NEI!!!! MIN SNAPE!!! BARE MIN!!! (liker å tro det i såfall.... )

EDIT : skiftet quote til riktig person
Svar med sitat
Gammel 15/05-2004, 03:02
Myrsnipe sin avatar
Myrsnipe Myrsnipe er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Fox
Sitat:
Opprinnelig postet av Gorm_Ormauge
-sitat EBG-

det irriterer så sinnsykt med amerikanske oversettelser..

Oda Nobunaga, er det riktige! kjent Daymio fra Føydal-Japan. vant masse slag.
som tøffe Asiatere flest, har de navn som gjør arkivering og byråkrati enkelt, derfor etternavnet først.
NEI!!!! MIN SNAPE!!! BARE MIN!!! (liker å tro det i såfall.... )
Hmmm... ???? tror av en eller annen grunn at du mente å quote mitt innlegg... Dessuten er Mr. Severus Snape MINMINMINMINMINMINMINMIN! BASTA!

Sitat:
Opprinnelig postet av Snikende Tigger
Det skrives cookie, hah!
----------
Svar med sitat
Gammel 15/05-2004, 03:18
EBG EBG er offline
Medlem

Standard

Du har selvsagt helt rett, Gorm. Jeg har ingen ide hva jeg tenkte på da jeg skrev ned det der. Det verste er jo forsåvidt at da jeg tenkte gjennom posten i hodet mitt før jeg skrv den, var en av de første tankene "sett nå Nobunaga's navn riktig..."

Og ja, Kakihara burde nok fortjent en plass på lista.

"Planteeter? Den spiste akkrat tre mann!!!"

"Ja... den har jo vært utdødd i seksti millioner år! Det er jo klart den er sulten!"

(Møte med en Brontosaur i en ikke fullt så seriøs CoC-spilling...)
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Beste utgitte kampanje/saga og eventyr/scenario deeweef Rollespill generelt 28 30/09-2004 09:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:42.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia