Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 5/04-2004, 11:16
Gorm_Ormauge sin avatar
Gorm_Ormauge Gorm_Ormauge er offline
Medlem

Standard

for å sitere Insomniac fra ELN-forumet, da denne debatten havnet der;

"you sound so nonchalant when you speak about streetfights, as if you walk around starting riots all the time"

den var til Gandalf.. (Gandalf i LOTR med Taek Won Do?! shiiit! Hwoarang, gå og legg deg!)

Joshy; nei, det sa du ikke. følte bare for å si det.. få det ut på en måte. er du med? Taxi 2 tar jo HELT av på akkurat det...

Snikende Tigger: sorry, tok litt hardt i i uttalelsen. var vel egentlig ment for de fleste klubber her i Norge. kan jo være noen har okay trenere. men, det er vel kun Bujinkan som jeg kjenner til som har opptil svart belte 15nde dan.. i Genbukan er det 9 eller 10, til sammenligning. for å gå opp til 7nde dan, skal den prøvende sitte knelende foran sin mentor, som vil bruke ett skarpt sverd mot ham og hogge for å drepe. men da skal ikke personen være der, og gjerne frata sin læremester sverdet.. hvis man er god nok. så blir det bare verre prøvelser derifra. hva slags prøvelser de har i Bujinkan er jeg ikke sikker på. det jeg derimot vet, er at det ikke er så veldig lenge siden Bujinkan-rådet bestemte seg for å høyne til 15, istedenfor 10.

sorry, ikke meningen å si at noen av disse er bedre enn den andre eller starte noen debatt om det. jeg har vel egentlig sagt det jeg vil si, og trekker meg ut av debatten.
Gammel 5/04-2004, 11:57
Gandalv Gandalv er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorm_Ormauge

"you sound so nonchalant when you speak about streetfights, as if you walk around starting riots all the time"

den var til Gandalf.. (Gandalf i LOTR med Taek Won Do?! shiiit! Hwoarang, gå og legg deg!)

(...)
åja..ja ej sa driiiiiiiitmye om "streetfights" i den posten....virkelig...(/ironi)...har du aldri sloss med noen før?
Svar med sitat
Gammel 5/04-2004, 13:04
Marius Marius er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Snikende Tigger
Ninjutsu (eller faktisk Bujinkan Budo Taijutsu) er så mye, mye mer enn bare lusking.....

Selv trener jeg Ninjutsu på Ringerike, og så vidt jeg vet er vi verken tullete, ulovlige eller utbrytere. Se her du må gjerne sende mail til min sensei, eller kanskje Morten 12. Dan, shihan, eneste problemet med å sende de mail nå er at de er i Honbu, Japan for å trene under Soke Dr. Masaaki Hatsumi og lære om årets tema.......
Ojoj, jeg må ha sovnet i timen som ikke har fått med meg denne tråden. Trente selv med Morten for 10-12 år siden, men da i Oslo. Mener bestemt at retningen het Bujikan Ninpo Taijutsu da, har det skjedd noen forandring her?
Skal ikke legge meg for mye opp i "hvilken kampsport er best" diskusjonen, da jeg bare har trent ninjutsu. Det jeg kan si om ninjutsu er at det definitivt ikke er noen sport. Det er derimot veldig effektivt. Man konsentrerer seg om teknikker som går mot kroppens svakheter, som hals, skritt og knekking av ledd. Hvis man har et våpen bruker man selvfølgelig det, og det trenes med et bredt utvalg klassiske våpen. På høyere nivå trenes det også med og mot skytevåpen. For å kalle seg ferdig utlærd (det er man selvfølgelig aldri) må man også beherske ting som ridning, klatring og kamuflasje, samt andre ting som er hendig i en kamp/krigs situasjon.
Gammel 6/04-2004, 00:33
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Ey, Gandalf, hvor mangen har du rundhjult med Tae-Kwon-Do'n din? Hva erfaringer snakker du utav? Det er de ferreste som har det som skal til for å spenne en motstander i senk.

Og ikke sammenlign Karate og Tae-Kwon-Do, det setter deg bare i dårlig lys. Forskjellen mellom dem er som atlanterhavet.
I'm the truth from which you run, I'm the silencing machine,
I'm the end of all youre dreams.
Svar med sitat
Gammel 6/04-2004, 09:12
Gorm_Ormauge sin avatar
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gandalv
....Og at Taekwondo ikke er effektivt?kom bort til mej en dag så ska e gi dej et par klassiske TKD spark til du ligger å skriker! Greit nok at dei fleste gatekamper ender opp på bakken, men det er allikavell greit å kunne legge in et par vellplaserte spark og slag før man setter i gang... for de som har trent TKD, tror dere ikke at viss en åpner en kamp med et naeryo chagi slik at motstanderen knekker kragebeinet, så vil det hemme motstanderen resten av kampen....
*ler* ja, du snakket visst litt om streetfights, bare at du brukte Norske ord isteden; gatekamper.

jo, jeg havnet i mange slåsskamper på ungdomskolen. det er en stund siden, og har ikke havnet i en konflikt som ikke kunne bli løst på annen måte senere. som student av Ninpo starter en ikke kamper, man avslutter. helst unngå kampen til å begynne med. vold er liksom litt "last millenium".. :wink:
Gammel 7/04-2004, 10:29
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Joshy
Det er de ferreste som har det som skal til for å spenne en motstander i senk.
Kjenner du noen som har trent taekwondo?En med grønt, kansje blått belte? Gå til han/ho en dag å be han/ho vise deg et Dwit Chagi. Et slikt spark, bra utført, i magen, så er kampen over.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 10:34
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorm_Ormauge
Sitat:
....Og at Taekwondo ikke er effektivt?kom bort til mej en dag så ska e gi dej et par klassiske TKD spark til du ligger å skriker! Greit nok at dei fleste gatekamper ender opp på bakken, men det er allikavell greit å kunne legge in et par vellplaserte spark og slag før man setter i gang... for de som har trent TKD, tror dere ikke at viss en åpner en kamp med et naeryo chagi slik at motstanderen knekker kragebeinet, så vil det hemme motstanderen resten av kampen....
*ler* ja, du snakket visst litt om streetfights, bare at du brukte Norske ord isteden; gatekamper.
jo,jeg pratet om "streetfights" eller gatekamper om du vil, men så var det en eller annen(jeg husker ikke hvem) som sa noe i retning av "you speak so nonchalant about streetfights that one should think you were starting riots all the time" og jeg mener at jeg ikke sa sååååå vanvitti mye om gatekamper at jeg fortjener en sånn kommentar.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 10:43
Leif Kjønnøy Leif Kjønnøy er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Kjenner du noen som har trent taekwondo?En med grønt, kansje blått belte? Gå til han/ho en dag å be han/ho vise deg et Dwit Chagi. Et slikt spark, bra utført, i magen, så er kampen over.
Nonsens.
Gammel 7/04-2004, 11:08
Gorm_Ormauge sin avatar
Medlem

Standard

Gandalv. les nøye følgende;

1. spør Norsk-læreren din om ordet 'ironi' og betydningen av det. dette er ikke for å være frekk, kun for å være behjelpelig for fremtiden.

2. skift nick. Gandalv's lærling, passer bedre.

3. ha en god påske videre!

hvis vi noengang møtes, vil jeg gjerne be om at du utfører ett par av de koselige sparkene dine på meg. det blir sikkert bra herding. :wink:

ps: jeg er i så godt humør idag! hihihi! *knise*
Gammel 7/04-2004, 12:23
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Leif Kjønnøy
Sitat:
Nonsens.
Vel... om det skulle treffe, og treffe riktig, så kan det vel sette ut de fleste. Problemet er at sjansen for at det treffer og treffer riktig er ekstremt lav når man snakker om en moststander som forsvarer seg, selv om den personen ikke har noe erfaring med kamp.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
RPG på fylla Joshy Andre diskusjoner 23 13/01-2004 12:51

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:38.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia