Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 7/04-2004, 13:12
Regnbue sin avatar
Regnbue Regnbue er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gandalv
Kjenner du noen som har trent taekwondo?En med grønt, kansje blått belte? Gå til han/ho en dag å be han/ho vise deg et Dwit Chagi. Et slikt spark, bra utført, i magen, så er kampen over.
Hvilken dwit chagi er det du snakker om?

Du har endel delte meninger der skjønner du...
Bakoverspark (Video krever divx 3.2)
Og så har du:
Rundspark versjon 1 (Video krever divx 3.2)

Rundspark versjon 2 (Video krever divx 3.2)

Så er det også det at den ofte forvirres med momdollyo-chagi som er hoppspark

Hoppspark versjon 1 (Video krever divx 3.2)

Og en versjon 2
Hoppspark versjon 2 (Video krever divx 3.2)

Antar du snakker om Rundsparkene sant? :wink:
Vil tro du er heldig om du får inn denne type spark i en faktisk situasjon.
Men, en kan selvfølgelig være heldig.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 14:25
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Sitat:
Opprinnelig postet av Joshy
Det er de ferreste som har det som skal til for å spenne en motstander i senk.
Kjenner du noen som har trent taekwondo?En med grønt, kansje blått belte? Gå til han/ho en dag å be han/ho vise deg et Dwit Chagi. Et slikt spark, bra utført, i magen, så er kampen over.
Dude,x'n min har blått med en stripe,, og en av kompisene mine er rimelig god. Begge blir litt krakilsk ver gang jeg henger Tae-kwon-do ut som noe tull. Det er ikke det at et spark er svakt, heller det at treffsiikerheten er mye mindre en et slag og konsekvensene for å bomme er mye høyere.

Men jeg står ikke alene i denne utalelse, skjekk verdens kampsport forbund. Du kan jo krangle med dem.
I'm the truth from which you run, I'm the silencing machine,
I'm the end of all youre dreams.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 17:12
Gandalv Gandalv er offline
Medlem

Standard

det jeg prøver å si er: Taekwondo kan være nyttig i en kamp, spesielt viss motstanderen er utrent. Jeg har sloss med mange jujutsu utøvere, og det samme skjer om og om igjen, viss han får meg i bakken, er kampen så godt som over, fordi jeg ikke kan noen bakkekampteknikker. greit nok at mange spark er vanskelige å treffe med, men man kan ikke bare si at Taekwondo er "Flashy" og u-effektivt.
jeg skal innrømme at jeg ikke er kampsport nerd som vet alt om alle kampsporter, men jeg vet hvordan det er å bli sparket.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 17:14
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Regnbue
Hvilken dwit chagi er det du snakker om?
Rett bak spark.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 20:44
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gandalv(s Lærling)
det jeg prøver å si er: Taekwondo kan være nyttig i en kamp, spesielt viss motstanderen er utrent.
Yay, du kan banke opp forsvarsløse motstandere. Og det bruker du som et argument for kampsporten din? Og kan du si hva du mente med at Karate og Tae-Kwon-Do var like? Meget interesert i den teorien.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 20:56
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Joshy
Sitat:
Opprinnelig postet av Gandalv(s Lærling)
det jeg prøver å si er: Taekwondo kan være nyttig i en kamp, spesielt viss motstanderen er utrent.
Yay, du kan banke opp forsvarsløse motstandere. Og det bruker du som et argument for kampsporten din? Og kan du si hva du mente med at Karate og Tae-Kwon-Do var like? Meget interesert i den teorien.
Karate og TKD inneholder jo faktisk en god del like elementer. De er begge forholdsvis "harde" stiler, med tradisjonell vekt på slag og spark. (Mer av det ene i den ene enn det andre er vel en av hovedforskjellene.) De har mange forskjeller, men om man sammenligner dem med stilarter som Judo, Jujutsu eller Capoeira så ser man tydlige likheter mellom dem i måten det kjempes på.

Ser man på sammenligning med f.eks Muai Thai, ser man også likheter mellom dem i konkurranseregler, tradisjoner osv.

Sammenligner man med mange vanlige kungfu stilarter vil man finne at karate og tkd har en mer rigid måte å være på, samt stivere teknikker.

På den annen side har karate og tkd mange forskjeller... men det virker i hvertfall på meg som om de er temmelig nært beslektet med hverandre. Det er selvfølgelig lov å si ifra hvis jeg tar feil her. Har aldri trent hverken karate eller tkd (men har sett på andre trene, og kjent mange som har trent begge stilartene).
Gammel 7/04-2004, 21:05
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av joshy
Sitat:
1. å si at en person er forsvarsløs bare fordi han ikke har trent kampsport er helt idiotisk. da er du enten bare dum, eller har aldri sloss med folk som ikke har trent kampsport 2. Jeg har ikke trent Karate, men jeg har en bok som gir innføring i en del av teknikkene i Karate, og alle Karate teknikkene i den boken har vi i TKD.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 21:07
Medlem

Standard

og du skal få sleppe å forandre nick'er mitt når du siterer, det stiller deg bare i et dårlig lys.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 22:01
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Sitat:
og du skal få sleppe å forandre nick'er mitt når du siterer, det stiller deg bare i et dårlig lys.
Parantesen hentydet til en spøk, man. Rolig nå. Og etter "diskrimineringstråden" din bør du ikke snakke så mye om hvem som er i et dårlig lys.

Og ja, Karate og tkd har mange teknikker som ligner en annen, men filosofiene bak stilene er helt forskjellig. Karate fokuserer på slag, tkd på spark. Det karate kategoriserer som en blokk, kategoriserer TKD som et angrep. Relativt store forskjeller, spør du meg. En ting er at visse teknikker ligner en annen, men det er hva de brukes til som teller.

Sitat:
Opprinnelig postet av gandalv
1. å si at en person er forsvarsløs bare fordi han ikke har trent kampsport er helt idiotisk. da er du enten bare dum, eller har aldri sloss med folk som ikke har trent kampsport.
Hvem setter seg i et dårlig lus her? Du skrev "effektiv mot utrente motstandere", og da tenker jeg øyeblikkelig på noen med ingen trening og liten/ingen erfaring. Om jeg skal stemples for dum fordi du ikke klarer å utrykke deg skikkelig, så må du tenke deg om.
Svar med sitat
Gammel 7/04-2004, 22:13
Regnbue sin avatar
Regnbue Regnbue er offline
Medlem

Standard

Ro ned...

Gandalv: Personangrep skal det ikke være noe av.
Skal du diskutere kan du bruke argumenter, ikke kalle vekommende du snakker med dum.

Joshy:
Du er fortsatt på matta, hold deg der.

Gorm_Ormtunge:
Du spasserer på kanten, nok er nok.

Tråden er på grensen til å låses, ro ned tonen er dere snill.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
RPG på fylla Joshy Andre diskusjoner 23 13/01-2004 12:51

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:20.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia