Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8/04-2004, 00:15
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard

Noen av dere som har hørt om 'Imoa Shun-tang Kontao'? (tror det er riktig stavemåte)

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 8/04-2004, 00:19
Exar Exar er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Njordi
Noen av dere som har hørt om 'Imoa Shun-tang Kontao'? (tror det er riktig stavemåte)
Ikke jeg i hvertfall... hva er det? (Går utifra at du vet mer enn navnet, siden du spør? )
Gammel 8/04-2004, 02:43
Naroon Shimmerflow sin avatar
Naroon Shimmerflow Naroon Shimmerflow er offline
Medlem

Standard

dette blir faktisk bare verrre og verre og lese :?

HALLOO Folkens, dere må jo skjønne at man ikke kan sitte og diskutere hvilken stil som er best! Det å påstå at en stil er bedre enn an annen viser bare hvor liten innsikt en har i kampkunsten sin eller andres.

mange av stilene er utviklet til forskjellige forbruk og idelogier og dermed kan de ikke sammenlignes.

Ydmykhet, som jeg tidligere har sagt, er hemeligheten til en bedre utøver og stilart.

men ikke hør på meg, bare fortsett og hakk på hverandre og se hvor langt dere kommer :wink:

-Kjetil Nordeng

-Durion Hawk i Jaktspillet
-North Hammerfeld i Ærens hånd
-Ethan McCoy i FOX VIII
Svar med sitat
Gammel 8/04-2004, 04:00
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Naroon Shimmerflow
dette blir faktisk bare verrre og verre og lese :?

Ja, jeg fikk et bestemt inntrykk av at dette hadde degenerert ned i en heller infantil "pappa'n min er sterkere enn pappa'n din" debatt. Komisk da! Naroon:

Svar med sitat
Gammel 8/04-2004, 04:28
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Exar
Sitat:
Ikke jeg i hvertfall... hva er det? (Går utifra at du vet mer enn navnet, siden du spør? )
Vel jeg trente dette for noen år siden. En kamerat av meg gikk veldig opp i det, han trente med en meksikaner som hadde en fysioterapi praksis på Linderudsenteret i Oslo. Jeg tror det var denne meksikanernen som hadde innført stilen til Norge. Det er vist noen i Fredrikstad som har trent den en del oxo.
Såvidt jeg har fått med meg så er stilen en hybrid av kinesisk(e) og indonesisk(e) kampstiler. Det er en ganske dynamisk stil, hvor man hele tiden beveger seg i et trekantmønster, angrep og blokkeringer har det samme diagonale bevegelsesmønsteret. Og blokkeringene er aldri statiske, men har alltid en naturlig forlengig som går over i et angrep eller en imobilisering.
På mer viderekommene nivåer så ingår det endel våpen i stilen tror jeg. Jeg har ihvertfall sett demonstrasjoner hvor man brukte to kjepper - sticks. Det var ganske stilig å se på. Jeg fikk nesten litt asosiasjoner til Capoaeira, med bevegelser side til side.
På det grunnleggende nivået er stilen heller lite flashy. Lite spark, og bevegelsene er effektive på den måten at det man gjør minst mulig for å oppnå ønsket effekt. Og jeg tror den hadde mange muligheter når man kom tett inn på kroppen.
Uansett, jeg har sort of mista kontakt med han som introdusert meg til stilen, tror han er en ganske erfaren instruktør nå, og reiser mye over hele verden. Men jeg har ikke hørt om denne stilen fra noen andre, og lurte litt på hvor utbredt og anerkjent den var.

Svar med sitat
Gammel 8/04-2004, 07:42
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Naroon Shimmerflow
mange av stilene er utviklet til forskjellige forbruk og idelogier og dermed kan de ikke sammenlignes.
Bare si at når jeg snakker om bedre en, så mener jeg hvordan stilarten virker i dag, ikke for 800 år siden. TWD har mange spark som går på å slå motstanderen av ryggen til en hest, heller ubrukelig i dag, med mindre man møter hells angels da

Men ja, som dere begge sier (Naroon Shimmerflow, Njordi og modene og), begynner det å skli litt ut her. La oss holde dette seriøst, ok?
I'm the truth from which you run, I'm the silencing machine,
I'm the end of all youre dreams.
Svar med sitat
Gammel 8/04-2004, 08:02
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Joshy
Bare si at når jeg snakker om bedre en, så mener jeg hvordan stilarten virker i dag, ikke for 800 år siden. TWD har mange spark som går på å slå motstanderen av ryggen til en hest, heller ubrukelig i dag, med mindre man møter hells angels da

Men ja, som dere begge sier (Naroon Shimmerflow, Njordi og modene og), begynner det å skli litt ut her. La oss holde dette seriøst, ok?
Du måtte bare ha med EN liten, infantil usakelighet til?

Svar med sitat
Gammel 8/04-2004, 12:27
Gandalv Gandalv er offline
Medlem

Standard

vi diskuterer jo bare her...sånn helt vennskapelig lissom...det er jo nesten morsomt....ej går ut i fra at alle vet at det ikke finnes noen fasit på hvilken kampsport som er best, men diskusjon er sunt i alle fall.....morsom åsså....(og Joshy....pappaen min ER sterkere enn pappaen din (og til admin'ene, dette var bare en siste spydighet, helt useriøs,e vet d, men plis ikke utvis me for d))
Svar med sitat
Gammel 8/04-2004, 12:58
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Standard

Ja, det var godlynt fra min side, noe som sikkert hadde kommet bedre fram hvis den #%&§ humoristiske smilien jeg forsøkte å legge til hadde funka

Svar med sitat
Gammel 8/04-2004, 15:19
Gandalv Gandalv er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Ja, jeg fikk et bestemt inntrykk av at dette hadde degenerert ned i en heller infantil "pappa'n min er sterkere enn pappa'n din" debatt.
Egentli så er det mer i retning av en "pappaen din er kansje sterkest,men pappaen min er sterk han åsså"- debatt
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
RPG på fylla Joshy Andre diskusjoner 23 13/01-2004 12:51

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:07.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia