Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12/05-2004, 14:09
Magus Holm sin avatar
Magus Holm Magus Holm er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorm_Ormauge
hvis du synes dette er så stort problem, burde du kanskje redigere det innlegget jeg sakset.. :wink:
STORT problem med typo? Nei. Lite problem? Ja.
Irriterende? Til tider. = ]
At "dette er så stort problem" stemmer ikke.
At "Dette er et så stort problem." Stemmer = P

Jeg så ikke ingen bemerkelsesverdige typos i min post (to små), føl deg fri til å utbeke min dødelige synd i posten

Jeg snakker ikke om å eliminere typos i universet, men å påpeke "et-ett" mixen jeg finner så irriterende, ikke typos, men at det er et ord med en annen betydning. Noe annet enn en enkel feilstavelse av ord.
Også er det en kjip vane om man skulle skrevet et forretningsbrev til noen, så gjenntar f.eks og-å eller et-ett seg hele tiden.
(Og JA, det finnes desverre rikelig med folk oppi åra som forveksler disse.)
Dette er teknisk sett ikke alltid en typo, men en gramatisk misforståelse.
Gammel 14/05-2004, 09:31
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Narf... Rettskriving på nett er en ting, men rollespill.net er heldig med akurat det der, noen forumer er helt ute å kjører, anime.no er hardt rammet, spør dere meg.

Syns ikke selve skrivefeilen er noe problem, så lenge det ikke er helt sykt, men jeg hater det når noen fyrer ned hundre linjer uten ett eneste avsnitt! Arg!
I'm the truth from which you run, I'm the silencing machine,
I'm the end of all youre dreams.
Svar med sitat
Gammel 14/05-2004, 16:07
Dshol Dshol er offline
Medlem

Standard

Hva med "for" og "får"? utrloig nok er det faktisk folk som ikke kan den heller
Svar med sitat
Gammel 14/05-2004, 16:23
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard

Selv irriterer jeg meg stadig over andre folks skrivefeil, men det er ikke til å stikke under en stol at noen er naturlig bedre til å 'spotte' slike feil enn andre, ja, tilogmed er enkelte naturlig flinkere til å forstå begreper innen grammatikk. Det er ikke dermed sagt at disse er bedre enn andre. Det som virkelig er irriterende, er når noen påpeker en skrivefeil, hvorpå feilskriveren nekter å innse at han har gjort en feil som bør rettes opp. Da snakker jeg ikke om folk som f.eks. har dysleksi, og som per def ikke kan noe for det, men om folk som fortsetter å skrive feil fordi "sånn har jeg nå gjort det i alle år", eller "det høres nå riktig ut for meg". Sannheten er at det finnes regler for grammatikk slik det finnes regler for rollespill. Husregler bør være lov på forum (hvis man skriver på dialekt, e.l.), men man må passe seg! For mye sleivskrift kan føre til at det blir vanskeligere å legge fra seg uvanen når man først må skrive "ordentlig".

G/m

PS. Finner dere noen feil i dette innlegget, så vennligst påpek dem snarest.
PPS. Ett brukes når det skal spesifiseres antall, hvis ikke brukes et. Ordet ét kan fungere som kommandoord hvis man vil ha noen til å spise.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 14/05-2004, 16:29
Sola^ sin avatar
Sola^ Sola^ er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Joshy
Syns ikke selve skrivefeilen er noe problem, så lenge det ikke er helt sykt, men jeg hater det når noen fyrer ned hundre linjer uten ett eneste avsnitt! Arg!
Ja!! Avsnitt er _viktig_. I blant gidder eg ikkje lese innlegg som ikkje har avsnitt. Det er så demotiverande å lese igjennom ein lang tekst som ikkje har avsnitt, medan lengre tekster med bra med avsnitt er heilt ok å lese.
Svar med sitat
Gammel 16/05-2004, 20:25
Khorne Khorne er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sola^
Sitat:
Opprinnelig postet av Joshy
Ja!! Avsnitt er _viktig_. I blant gidder eg ikkje lese innlegg som ikkje har avsnitt. Det er så demotiverande å lese igjennom ein lang tekst som ikkje har avsnitt, medan lengre tekster med bra med avsnitt er heilt ok å lese.
Er rart det der. I en bok kan jeg lese flere sider uten avsnitt, men klarer ikke innlegg med en viss størelse uten avsnitt. Men som min personlige fiende har jeg bestemt meg for forkortelser. Er irriterende å måte tyde teksten.

Men, for å holde meg til temaet må jeg bare si at jeg er nok en av de før nevnte som til tider kan surre noe helt sykt med rettskrivning. har en teori om at det kan ha noe med blandingen elendig kortidshukommelse, rar tankegang og en spesiell evne til å tenke på andre ting. Satt å tenke mens jeg og noen andre ventet på bussen en gang og hadde vistnok sittet å glod på en av de andre (til mitt forsvar vil jeg bare si at det var ei jente). hun hadde vistnokk også vinket til meg også uten at jeg hadde merket eller i det helle tatt husket noe av det

ps: vis jeg har skrivefeil trenger dere ikke å informere meg om det
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:17.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia