Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 19/05-2004, 21:58
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Standard

Tenkte det var på tide å få opp en tråd som tar for seg alvorlige (eller ihvertfall ganske alvorlige) saker. Diskuter, legg til og/eller kommenter alt dere makter

legger med noen saker, fra "minst alvorlig" til "mest alvorlig"

Bryggeri streiken
Media går ut og forklarer bryggeristreiken som en krise, og at det norske folk snart bare har vannet i springen å drikke. Hello? Drikke vi bare øl og mineralvann? Hva skjedde med meieriene? Melk og juice, nyhetsfolk vet hva det er? Fint, for det er 1 - sunnere og 2 - vanligere (regner jeg med) enn øl og mineralvann på frokostbordet. Spør du meg er det ganske teit å blåse det opp slik som det ble (ihvertfall) i går.

---
Hmm, merkelig - her skulle jeg skrive en sak, men nå husker jeg rett og slett ikke hva det var kommer vel på det.
---

Israel - Palestina
Ok, denne er aktuell til de grader, spesielt i dag. Israelerne slo ned et opprør i en flyktningeleir. Greit, et opprør og de slo det ned. Hvordan? Jo de skøyt. Så de skøyt, aha. Så da var det gummikuler og pepperspray? Neida, her skyter man med helikopter og dreper 10 stykker (det var 10 drepte?), noen er barn. Og gjett hva? Det siste jeg hørte var at "Israelerne hevder de skøyt ved et uhell". Det provoserer meg så sinnsykt, hele midtøsten konflikten og det faktum at VERDEN STÅR OG SER PÅ - kan ikke noen gjøre noe med Sharon? Han setter ikke bare seg selv i et dårlig lys, han setter et helt land og en etnisk gruppe (jødene) i et dårlig lys også. Passer ganske dårlig at det er jødene som kommer i den posisjonen de er i nå, for det er bare et mindretall (regjeringen og hæren) det gjelder, hva folket forøvrig mener kan jeg ikke si noe om; poenget er ihvertfall at jødene bare fortsetter sin egen onde sirkel:
Vi blir undertrykt - vi er et fritt folk, bygger oss opp, undertrykker andre - vi blir undertrykt - bygger seg opp igjen, undertrykker - blir undertrykt osv... Om ikke de mener det selv, så virker det slik for store deler av verden (vel, meg ihvertfall).

La meg si det slik: jeg forstår plutselig palestinske selvmordsbombere, men jeg forstår ikke Sharon eller hvorfor ingen gjør noe med dusten.

PS: Jeg gidder ikke engang diskutere "I'm Mr. President of the United States of the World.. er, sorry, Universe - oops, I mean America, that's the right one. What did you call that country again? Asia? Australia? No - middle east? Oil-land, Oh, I know - Iraq!"

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Gammel 21/05-2004, 02:41
Gorm_Ormauge sin avatar
Gorm_Ormauge Gorm_Ormauge er offline
Medlem

Standard

okay. for det første.

Bryggeristreiken. NEIIIIIII!! COCA-COLA ABSTINENS!!! ANGST!!
merkelig nok starter jeg dagen med vann, melk eller sjokolademelk. avogtil juice. avogtil cola. nok om meg.

men hvorfor det kalles krise.. vel.. ingen drikker som tv-kjendiser. det er de som er mest viking. de drar ofte utenlands, setter opp moten for landet, gjør Norge kjent og drikker mest. derfor blir øl-mangel en krise i media.

jeg husker heller ikke hva det var.

Israel- Palestina.
*nikker* forstår deg godt. det virker jo en smule drøyt å skyte med vanlig ammo på en FLYKTNINGE-LEIR! det får en jo til å tenke: "hva slags våpen hadde flyktningene, som gjorde Israelerne SÅÅ redde at de drepte minst 10stk?!"

møtte en litt merkelig fyr på gaten. sa han ville ha tak i en haug med bomber som kun drepte alle menneskene der den ble detonert, men lot bygningene være intakte og ikke skade området med radioaktivitet eller lign.
han ville da sprenge hver eneste vestlige by på dette viset. fjerne alle menneskene der. så kunne Afrikanere og Asiatere flytte inn.

jeg er glad for at det ikke er HAN som sitter der Sharon sitter.
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Våre roller\rollebakgrunn\beskrivelser Ole Peder Giæver Rollespill generelt 54 22/06-2006 16:57
Å finne flyten som spilleder Tomas HV Mørkrid Rollespill generelt 33 15/02-2004 20:07
Bakgrunn og "personlighet" Tomas HV Mørkrid Rollespill generelt 36 15/02-2004 15:27
Fredens Voktere: Mitt nyeste rollespillprosjekt! Exar Spillskaping 9 12/02-2004 22:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:18.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia