Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Vis meningsmålingsresultat: Hvorfor bruker du dette forumet?
Jeg kjenner folk som poster her. 17 73,91%
Syns noen poster/tråder er inspirerende. 17 73,91%
Liker gode diskusjoner om rollespill. 13 56,52%
Trenger feedback på mine ideer. 6 26,09%
Liker blandingen av fjas og alvor. 10 43,48%
Et fint sted å finne nye medspillere. 5 21,74%
For å følge med i rollespill-miljøet. 17 73,91%
Av gammel vane 15 65,22%
Flervalgsmeningsmåling. Velgere: 23. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 4/02-2012, 10:59
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Question Hvem? Hva?

Akkurat nå:

Hvem er du?
- hvor bor du?
- hva jobber du med?
- har du hus og familie, eller?
- hva er dine hobbyer?

Hva gjør du med rollespill?
- spiller? Hvor mye?
- leder? Hvor mye?
- skaper? Hvilke rollespill har du lagd? Hva lager du nå? (navn, sjanger, andre detaljer) Hvor langt er du kommet (ide/spillbart/ekstern testing/klart for utgivelse), og jobber du aktivt med det akkurat nå?
Gammel 4/02-2012, 14:40
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: Hvem? Hva?

Hvem er du?
- hvor bor du?
Sofienberg i Oslo

- hva jobber du med?
Journalist og vaktsjef i en nettavis.

Nei, leier hos stebror. Deler med stesøster. Ingen barn. Én nevø og flere stenevøer og nieser enn jeg har tall på.

- hva er dine hobbyer?
Rollespill, tegneserier, bøker, blogging, skriving generelt. Liker også å tegne. Hender jeg tar mobilfoto av rare og pene ting. Generelt nysgjerrig.

- spiller? Hvor mye?
En gang i måneden, omtrent. Går litt i bølger.

- leder? Hvor mye?
Ikke så mye nå i det siste. Som regel en liten kampanje eller noen få sessions hvert år.

- skaper? Hvilke rollespill har du lagd?
Medforfatter Itras by, noen forskjellige RISK-spill og kortere lesespill på forum og andre steder.

Hva lager du nå? (navn, sjanger, andre detaljer)
Jobber med den engelske oversettelsen av Itras by og et annet prosjekt jeg ikke vil si så mye om foreløpig.

Hvor langt er du kommet (ide/spillbart/ekstern testing/klart for utgivelse)
Oversettelsen var ferdig i februar/mars i fjor, de nye tegningene til den engelske utgaven i april. Fikk første korrektur i juni (?)... siden den gang har jeg ventet på 2. korrektur...

og jobber du aktivt med det akkurat nå?
Ligger på is i påvente av 2. korrektur, samt at jeg prioriterer andre prosjekter. Håper og tror vi vil kunne ha det ferdigstilt senest til høsten. Får se an tid og inspirasjon.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 4/02-2012 kl 14:41
Svar med sitat
Gammel 4/02-2012, 15:05
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Tomas HV Mørkrid akkurat nå:

- hvor bor du?
Hellerud, Oslo, Norge

- hva jobber du med?
Rollespill, poesi, fagprosa

rekkehus, kone, to barn, voksen datter

- hva er dine hobbyer?
friluftsliv, tango, fotball, brettspill

- spiller? Hvor mye?
1-3 ganger i måneden

- leder? Hvor mye?
12-20 ganger i måneden

- skaper? Hvilke rollespill har du lagd?
Muu, Pervo, Fabula, Rollespillpoesier

- Hva lager du nå?
Fabula, pause i arbeidet
Vortex, pause i arbeidet
Livet, pause i arbeidet
Har pause i spillskapingen.
Gammel 4/02-2012, 15:15
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Hvem er du?
- hvor bor du?
Trondheim, rett ved den kiosken på Møllenberg som selger vårruller og eies av en notorisk bolighai.
- hva jobber du med?
Norsklærer på videregående, yrkesfaglige linjer.
Jeg har en samboer og sameier en leilighet med ham.
- hva er dine hobbyer?
Rollespill, film/serier, litteratur, skriving, tegneserier, matlaging, blogging.

- spiller? Hvor mye?
Spiller bare PbP akkurat nå, stort sett daglig. Spilte PbEM tidligere, men jeg har ikke tid til det nå. Spiller eller bare Shadowrun tabletop, en gang i måneden i snitt, og FATE "Tåkelandet" et par ganger i halvåret. Kanskje Star Wars en gang i året.
- leder? Hvor mye?
Spilleder Pathfinder hver fjortende dag.
- skaper? Hvilke rollespill har du lagd? Hva lager du nå? (navn, sjanger, andre detaljer) Hvor langt er du kommet (ide/spillbart/ekstern testing/klart for utgivelse), og jobber du aktivt med det akkurat nå?
Jeg har laget I min skygge, et enkvelds-spill om selvmord. Jeg har også RATS og Morgenfri på is. Førstnevnte et postapokalyptisk oppdagerspill, sistnevnte et tradisjonelt fantasyspill. Alle er spillbare for øyeblikket, men kun I min skygge er publisert (gratis på bloggen min). Jeg jobber ikke med noen ting akkurat nå, for jeg har for mye annet å gjøre.[/QUOTE]

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 4/02-2012, 16:05
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Hvem er du?
- hvor bor du? Sinsen/rosenhof/carl berner - det er i Oslo.
- hva jobber du med? Bibliotekar ved HiOA, ansvarlig for tjenestene våre til studentene ved førskolelærer- og grunnskolelærerutdanningene.
- har du hus og familie, eller? Leiliget, samboer, katt. Også har jeg to duer på verandaen, som heter Dagny og Trulte. Men de bor der bare mens det er veldig, veldig kaldt.
- hva er dine hobbyer? Musikk mer enn noe annet, skrekkfilmer som nummer to. LEGO, rollespill, brettspill og "utforsking av grenseoppgangene mellom kropp, underbevissthet og bevissthet" er også viktige for meg. Jeg skulle gjerne hatt mer tid og energi til samtlige hobbyer. I gamle dager pleide jeg å tegne, men det har jeg ikke talent til. Jeg liker å ta bilder av ting. I blant blogger jeg, og jeg liker å lese tegneserier.

- spiller? Hvor mye?
Sporadisk. Altfor sjelden. Ikke siden i sommer.
- leder? Hvor mye?
Enda mer sporadisk. Tre ganger i 2011, tre ganger i 2010. Omtrent så ofte. Jeg tror faktisk det var fire ganger 2009. (Jeg har tidvis god hukommelse.)

- skaper? Hvilke rollespill har du lagd? Hva lager du nå? (navn, sjanger, andre detaljer) Hvor langt er du kommet (ide/spillbart/ekstern testing/klart for utgivelse), og jobber du aktivt med det akkurat nå? Jobbet lenge med Svartjord (nasjonalmystisisme i en fiktiv fantasyverden), men møtte på så mange skjær at jeg gav det opp. Frustrasjonene ble for store, gleden og den tilgjengelige tiden ble for liten. Jeg holdt på med det fra 2001 til 2011, og ti år burde være nok tid å stange hodet i veggen...

Nå pusler jeg med versjon 2 av Sigil, som er mitt okkulte spill. Det ligger et sted i grenseland mellom Mage the ascension, Nephilim og Kult.

Sist endret av krhip; 4/02-2012 kl 16:09
Svar med sitat
Gammel 4/02-2012, 19:50
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Hvem er du?
- hvor bor du? Ute på Sotra
- hva jobber du med? Assistent i Barnehage
- har du hus og familie, eller? Leier et hus og har en kone og eidatter (news: En ny unge på vei ,
- hva er dine hobbyer? Bøker, rollespill, filmer, musikk, tegning, miniatyrkrigsspill, skriving, tv/data spill og masse mer

- spiller? Hvor mye? 5% av alt jeg har med rollespill å gjøre er som spiller
- leder? Hvor mye? 95% av alt jeg gjør med rollespill er som SL
- skaper? Jeg lager Brent Jord som de fleste på forumet vet, har en fantasy setting som heter Profetien som er godt i gang, og har begynt å skissere et nytt rollespill etter Brent Jord som jeg kaller Concubia Nocte - et gotisk steampunk rollespill.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 4/02-2012, 23:14
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av omega1no Vis post
(news: En ny unge på vei
HURRA! Gratulerer.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 5/02-2012, 02:41
Questor Questor er offline
Medlem

Hvem er du?
- hvor bor du?
Malvik, rett utenfor Trondheim
- hva jobber du med?
Saksbehandler NAV + litt studier ved HIST
Leilighet, kjæreste, onkel til en gjeng herlige unger.
- hva er dine hobbyer?
I tillegg til Rollespill; musikk, litteratur, tegneserier, film og enkelte tv-serier + masse annet nerdete.

- spiller?
Minimum en dag i uka, ofte en 5-8 spillinger ganger i måneden.
- leder? Hvor mye?
For tiden ingenting, men vi veksler på gm-jobben, så etterhvert er det tilbake til en 2-4 spilleder-jobber i måneden.
- skaper? Ikke noe som helst, og har egentlig ingen ambisjoner om det heller (utover å skrive mine egne scenarioer til spill jeg leder da). Blir av og til fristet til å hacke spill jeg liker for å bruke dem til egne settinger, men det er kun på idestadiet (f.eks fikk jeg veldig lyst til å lage en version av Mathijs sitt "Love in the time of sequel" satt på en forlatt romstasjon i en mørk fremtid, etter å ha fått muligheten til å teste dette på Arcon ).
Svar med sitat
Gammel 5/02-2012, 19:28
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Hvem er du?
- Bor i Kværnerbyen, rett ved Gurgleberg, i Oslo.
- Jobber som programvarelisensrådgiver, som er omtrent stikk motsatt av hva jeg hadde i tankene når jeg var liten.
- Har leilighet og kone. Hun er søt.
- Når det gjelder hobbyer, så er jeg interessert i rollespill, så klart, men også musikk i ganske stor grad, være ute i det fri (har fått meg ski!) og å gjøre ting med folk! Jeg leser mye, nesten hele tiden.

- Jeg spiller rollespill, men ikke så mye som jeg hadde ønsket. Føler at det er lenge siden jeg har laget en rolle, og levd meg ordentlig inn i det.
- På den andre siden leder jeg rollespill ganske ofte, i alle fall en gang i mnd.
- Jeg har laget et spill, en hack av Apocalypse World, som heter Heartlands. Jeg har fortsatt til gode å få til en ordentlig spilltest. Jeg ville at det skulle være et spill om lengsel, søken og samtidig om vakre ting i en verden som er ødelagt på en måte som ikke er så åpenbar. Jeg og en kamerat holdt på med et spill om vår kjære hjemby, Oslo, i året 2040. Tematikken var tyggegummi, uteliv og kybernetikk. Det ble lagt på is, men hadde noen morsomme mekanikker for å trekke med spillere inn i scener. Akkurat nå holder jeg på med noen små ideer om et spill med høy actionfaktor hvor en hver aksjon har en følbar konsekvens. Samtidig har jeg litt lyst til at det skal gi den samme følelsen som Ribbon Drive - et fellesskap som dannes mellom spillerne og rollene i samme åndedrag. Dette spillet har ikke et navn, og har faktisk ikke en eneste mekanikk. Likevel tror jeg det blir bra!
Svar med sitat
Gammel 6/02-2012, 23:44
ink_182 ink_182 er offline
Medlem

Akkurat nå: har jeg sett Sherlock Holmes 2 på data (piratversjon, cam fra kinosal, dårlig synkronisert lyd).

Hvem er du? Lyder innimellom slavenavnet Hans.

- hvor bor du? Ullevål, Oslo.
- hva jobber du med? Pedagogisk Leder i barnehage.
- har du hus og familie, eller? Fri som fuglen.
- hva er dine hobbyer? Utube, tegning, gatekunst, fandom, musikkutøvelse, Visual-utopia.com, brettspill, rollespillmekking, rus, serieskaping, lurking på ulike internettsider (inkl. denne) og rangling (ikke nødvendigvis i prioritert rekkefølge).

Hva gjør du med rollespill? Nerder meg.

- spiller? Hvor mye? På festivaler/kongresser. Skjelden. Arcon.
- leder? Hvor mye? Lenge siden. Skal snart starte opp gruppe for testspilling.
- skaper? Hvilke rollespill har du lagd? Hva lager du nå? Div hacker og scenarier i gamledager. "Rockstar RPG" (200. "Det spillet jeg jobber med akkurat nå" (uferdig).
(navn, sjanger, andre detaljer) Hvor langt er du kommet (ide/spillbart/ekstern testing/klart for utgivelse), og jobber du aktivt med det akkurat nå? Arb.tittel: "Tåkefyrstar & Røvarbaronar", damppønk lavfantasi, mye setting på plass - jobber med den tunge metodedelen. Jobber støtt og stadig, selv om bloggen har vert død siden i sommer.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
design, rollespill, rpg, spill, spillskaper

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:12.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia