Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 11/12-2007, 15:18
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Hvilke norske rollespillfenomener bør utlandet få vite om?

Er det noen temaer som burde dekkes på Nørwegian Style-bloggen? Norske rollespill-hendelser, utgivelser, personer, fenomener, kulturelle greier - noe som bør være med i en presentasjon av hva vi driver med?
Gammel 11/12-2007, 15:21
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Standard Sv: Hvilke norske rollespillfenomener bør utlandet få vite om?

Tomas Mørkrid

... eller kanskje vi skal holde ham for oss selv?

Itras by burde funke fint å oversette til esperato og lage en internasjonal versjon på lulu. Men den norske for komme først, så dette kan vel ikke skje på et års tid ennå
You have been pwned by a grue.

Sist endret av Håken; 11/12-2007 kl 15:22
Svar med sitat
Gammel 2/01-2008, 01:04
Peter W M sin avatar
Peter W M Peter W M er offline
Forbundsstyret

Standard Re: Hvilke norske rollespillfenomener bør utlandet få vite om?

Har bare halveis fulgt med på nørvegian style utviklingen og oppdaterte meg litt i dag. Spillte for ikke lenge siden zombie Janverner, og når jeg gjorde det, så fikk jeg ENDELIG innsikt i hva Oslos rollespill-miljø har drevet med de siste årene. Selv har jeg vært aktiv deltaker på regncon i ti år, og har vært med å arrangere det de to siste, men aldri har jeg kommet borti den formen for rollespill. Ingen spill-leder, men i stedet en oppbygging med scener. Jeg tror at en ting norvegian style bør tenke litt på er indremisjon. Lær oss bergensere å sette oss inn i disse spillene, og jeg tror dere vil finne mye bra spillskapere i miljøet her. Vi har nemlig en egen tradisjon når det gjelder hva som lages til Regncon. Her skrives mye moduler, call of cthulhu, cyberpunk, og gøye spill som macho wimmen with guns er populære. Men mye lages også uten å være tilpasset et system. Ofte velger forfatteren system etter at alt er skrevet, og modulen har fint lite med settinger som man vanligvis møter i det spillet å gjøre.
Arne Fivelstad og Elling Polden er to karer her som har skrevet mye bra. De har utviklet ikke så mye en ny måte å spille rollespill på, som en ny måte å lage historier på. Om de kom seg litt inn i nørvegian style tanken, så kunne de syke tingene som disse årlig fører i pennen kommet ut også i denne nye spennende formen.
Svar med sitat
Gammel 2/01-2008, 08:02
matthijs sin avatar
Medlem

Standard Sv: Re: Hvilke norske rollespillfenomener bør utlandet få vite om?

Sitat:
Opprinnelig postet av Peter W M Vis post
Arne Fivelstad og Elling Polden er to karer her som har skrevet mye bra. De har utviklet ikke så mye en ny måte å spille rollespill på, som en ny måte å lage historier på. Om de kom seg litt inn i nørvegian style tanken, så kunne de syke tingene som disse årlig fører i pennen kommet ut også i denne nye spennende formen.
Er disse tingene tilgjengelige på nettet noe sted?
Gammel 2/01-2008, 19:35
Peter W M sin avatar
Peter W M Peter W M er offline
Forbundsstyret

Standard Re: Hvilke norske rollespillfenomener bør utlandet få vite om?

Nei, ikke i dag. Men regncon sitter på et stort elektronisk arkiv med moduler som vi har fått opp igjennom tidene, og det ligger enda mer snadder på PCene til enkeltpersoner. Vi kunne jo tatt å gjort litt innsats for å få ting tilgjengelig for folket om det er interesse.
Har noen noe serverplass vi kan benytte i så fall? Jeg kan selv ta de ringerundene som måtte trenges for å hente ting inn.
Svar med sitat
Gammel 3/01-2008, 08:17
matthijs sin avatar
Medlem

Standard Sv: Re: Hvilke norske rollespillfenomener bør utlandet få vite om?

Sitat:
Opprinnelig postet av Peter W M Vis post
Har noen noe serverplass vi kan benytte i så fall? Jeg kan selv ta de ringerundene som måtte trenges for å hente ting inn.
Imagonem har plass, vet jeg - og det har Draug også. Bare å hyle ut!
Gammel 3/01-2008, 13:20
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Standard Sv: Hvilke norske rollespillfenomener bør utlandet få vite om?

Imagonem.net er åpent for alle - du kan begynne å legge opp i dag om du registerer deg. Systemet minner litt om disse forumene, men med html, så klart. Noen funksjoner er ikke helt åpenbare; redaksjonen har ingenting i mot å svare på spørsmål om slike på internforum, pm eller mail.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
nørwegian style

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:38.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia