Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14/03-2008, 01:05
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Standard Sv: Tråd-dreperen!

egentlig følte jeg at vi på en måte hadde kommet til det stedet allerede at alt er blitt sagt, at vi er kommet frem til at "tråddreperen" kun er en illusjon, om at en ikke er ønsket, ikke sier noe smart (nok)..
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 14/03-2008, 01:15
Magnar Müller sin avatar
Magnar Müller Magnar Müller er offline
A new hope!

Standard Re: Tråd-dreperen!

Selv om det er klart at det er lettere å feste seg ved de gangene man ignoreres enn de gangene man får et svar så tror jeg at det til en hver tid vil være slik at noen får flere svar enn andre på det de skriver i forumet.

Jeg har brukt diverse internettfora hyppig i snart 8 år, og selv om jeg ikke har noen empiri eller masteroppgave å bygge tankene mine på er jeg ganske sikker på at det til enhver tid i ethvert forum vil finnes et hierarki blandt brukere som fordeler oppmerksomhet. Hierarkiet vil være tuftet på ansenitet (gjennom ting som registreringsdato, anntall innlegg, hvor ofte du har blitt sitert og hvor lav brukerID du har) og hvor mye "forum-streetsmarts" du har (hvor godt du spisser meningene dine så de provoserer akkurat nok til at folk plukker dem opp, hvor god følelse du har for når det kan snakkes off topic ol.). Nøyaktig hva som veier tyngst i hierarkiet tror jeg er forskjellig fra forum til forum, men jeg tror det er mulig å trene for å bli en "flinkere" forumbruker som genererer mer respons.

Selv om det kan hende at noen foruminnlegg har så gode resonementer at de ikke vil kommenteres bare fordi folk er enige og lar det være med det tror jeg ikke det er helt tilfeldig når noen velger å sitere bare for å erklære seg enig, jeg tror ikke det er tilfeldig når noen velger å sitere for å erklære seg enig (men med noen kommentarer eller små uenigheter), og jeg tror ikke det er tilfelfig når noen siterer for å stille spørsmål.

Jeg pleier alltid å bruke et par måneder eller mer på å lese nye fora jeg blir medlem av før jeg tar aktivt del, bare fordi det finnes uskrevne regler man må få oversikt over før det blir mulig å ta del i diskusjonene på noen fornuftig måte.
Sist redigert av Magnar Müller; 1/04-2008 at 19:07.
Svar med sitat
Gammel 14/03-2008, 07:16
Crowax78 sin avatar
Crowax78 Crowax78 er offline
Forbundsstyret (vara)

Cool Sv: Tråd-dreperen!

Du har nok et poeng i det du sier her,og som ny forum bruker er det ikke alltid så lett å komme med i div samtaler,da dei fleste tråder som regel blir skrevet en den harde kjernene på forumene,det blir jo på en måte en vennegjeng eller bande

Så til deg Magnar Muller
Svar med sitat
Gammel 14/03-2008, 08:05
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Alle har kjent den følelsen, hvis det er noen trøst. Det er et vanlig fenomen. Så vanlig at det på flere fora finnes egne tråder om det - hvorav noen er nærmest udødelige: Folk nekter å la tråden dø, og poster til den hver dag
Gammel 14/03-2008, 19:56
Crowax78 sin avatar
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Alle har kjent den følelsen, hvis det er noen trøst. Det er et vanlig fenomen. Så vanlig at det på flere fora finnes egne tråder om det - hvorav noen er nærmest udødelige: Folk nekter å la tråden dø, og poster til den hver dag
Aaaa....genialt,slik skal en bygge verden...*kremt*

Fikk da startet en tråd da...jippi!

Ps.du er jo ikke så rent lite skyldig i mange av trådene her inne heller da Matthijs med dine usle 6750 stk,hehe
Svar med sitat
Gammel 14/03-2008, 20:04
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Crowax78 Vis post
Ps.du er jo ikke så rent lite skyldig i mange av trådene her inne heller da Matthijs med dine usle 6750 stk,hehe
Noen ville kalle det "usunn forum-avhengighet". Jeg velger heller å kalle det "usunn forum-avhengighet".
Gammel 15/03-2008, 08:50
Crowax78 sin avatar
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Noen ville kalle det "usunn forum-avhengighet". Jeg velger heller å kalle det "usunn forum-avhengighet".
Kanskje dei som sier det bare er misunnelig på all den "respekten" du har opparbeidet deg i dei skumle forum gjengene med så mange poster?

Men du kan jo heller se det på den andre måten,Forumet er avhenging av deg?
(så du ofrer deg for at andre skal få dra nytte av forumet og gi en ilusjon av aktivitet?)
Svar med sitat
Gammel 15/03-2008, 17:09
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Kanskje dei som sier det bare er misunnelig på all den "respekten" du har opparbeidet deg i dei skumle forum gjengene med så mange poster?

Men du kan jo heller se det på den andre måten,Forumet er avhenging av deg?
(så du ofrer deg for at andre skal få dra nytte av forumet og gi en ilusjon av aktivitet?)
det kan jeg egentlig si meg litt enig i. forumet av avheninge av en god del folk. uten dem funker det ikke.

EDIT: ikke la meg få siste tråden her nå da...
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde

Sist endret av lost and lonely; 17/03-2008 kl 22:25
Svar med sitat
Gammel 17/03-2008, 22:55
Crowax78 sin avatar
Forbundsstyret (vara)

Du skal få slippe å stå som siste,her ofrer en seg for andre

Men det stemmer jo det at alle forum trenger noen ildsjeler som holder julene i gang

Var faktisk litt artig å starte en tråd der mange kom å skrev...
Svar med sitat
Gammel 18/03-2008, 02:43
Forbundsstyret (vara)

Sitat:
Var faktisk litt artig å starte en tråd der mange kom å skrev...
tenker du er minst like fornøyd som han/hun som lagde tråden "guttas regler" i sin tid..

stå på!
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
hold kjeft, komainduserende samtale, poke, pokewars the movie, tullefantene, tullprat

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:49.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia