Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Utenlandske rollespill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 3/01-2010, 16:40
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: WHFRP 3rd Ed. Første prøvespill

Jeg ser ikke problemet med at et forlag prøver å tjene penger. Et rollespill forlag trenger tross alt å betale sine ansatte og skaffe seg mat på bordet. Nesten alle rollespill som blir populære får jo tilegg.

Når det gjelder nye utgaver av spill. Til en hvis grad så er jeg enig med Bjørn Are, det kan være slitsomnt med nye utgaver som gjør at man må kjøpe helt nye sett med tileggs bøker og enkelte spill kommer med nye utgaver ganske ofte. Men nå skal det sies at mange spill har godt av de nye utgavene sine siden de ofte fikser problemer eller retter opp ting som var ubalansert. Men jeg også foretrekker som oftest et nytt spill til enda en utgave. Men setting informasjonen mellom utgaver kan som oftest fremdeles bruker i de nye utgavene av spill så de er jo ikke helt bortkastet.

Hot, hvor mye bordbplass tok dette spillet i forhold til andre spill som ikke er bassert på kort?
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 3/01-2010, 17:23
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Standard Sv: WHFRP 3rd Ed. Første prøvespill

WHFRP3 tar bare litt mer bordplass, og det har jeg nevnt noe om mener jeg å huske.
Hvis man ikke skal ha en svær midtplass så er det ikke mer enn 3 A4 ark med plass i flate hver spiller trenger MAKS.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 4/01-2010, 15:48
Hagazussa sin avatar
Medlem

Du har nevnt noe om det, men jeg tenkte jeg skulle spørre fyren som hadde prøvespilt det siden det er litt kritisk for om jeg får brukt spillet noe særlig eller ikke. Jeg setter pris på ditt svar, jeg ville bare spørre Hot også siden han nylig hadde prøvd spillet. Takk for svar, såpass plass skal jeg nok få til.
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.

Sist endret av Hagazussa; 4/01-2010 kl 15:48
Svar med sitat
Gammel 5/01-2010, 01:22
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Jeg synes ikke at det tok vesentlig mere plass enn et vanlig rollespill, bortsett fra et par taktiske elementer og noen GM-hjelpemidler.
Ellers så var det terningene som virkelig fikk spillet til å skinne.
Gammel 5/01-2010, 12:29
Hagazussa sin avatar
Medlem

Takk for informasjonen.
Svar med sitat
Gammel 9/01-2010, 00:53
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Her er forøvrig en lenke til en spillrapport med bilder av WHFRP 3 som gir et greit inntrykk av spillet: http://rpg.geekdo.com/article/4332438#4332438
Gammel 9/01-2010, 13:13
Hagazussa sin avatar
Medlem

Vel det så jo intresant ut. Takk for link.
Svar med sitat
Gammel 9/01-2010, 23:38
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Prøvde det såvidt i kveld med Monica. Vi satte opp et par roller og drepte en skaven i kloakken. Det ser ganske gøy ut; jeg syns det er litt mange action cards å velge mellom i starten (skulle gjerne bare hatt en rolle helt ferdig på 5 min), men likte veldig godt terningsystemet med alle de fine fargene og forskjellige typene terning...

(På noen måter minnet spillet en del om heltelyst-kampanjesystemet).
Gammel 10/01-2010, 10:43
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Forøvrig veldig enig i at reglene er litt kronglete satt opp. Men det mener jo jeg om ABSOLUTT FOKKINGS ALLE rollespill i hele verden, sånn omtrent.
Gammel 10/01-2010, 13:31
Erling Rognli sin avatar
Erling Rognli Erling Rognli er offline
Medlem

Mitt inntrykk etter én testspilling, og grundigere lesing av regler etterpå, er mye av det samme. Reglene lider under svak redaksjon, men er i seg selv gode. Jeg synes nok det er verre enn litt kronglete. Noen ting mangler, andre ting sies flere ganger, på litt forskjellige måter. Noen ting er spredd utover i reglene, noen ting refereres til før de forklares.

Det viktige poenget er imidlertid at dette handler om presentasjonen, ikke reglene som sådan. Systemet og tilnærmingen virker solid på meg.

Bokmerker

Emner
fantasy, spilltest, trad, warhammer, whfrp

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:28.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia