Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Science fiction / Fantasy / Horror

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 26/07-2004, 14:45
EspenAndre sin avatar
EspenAndre EspenAndre er offline
Medlem

Standard Star Wars Episode III

Hva synes folket om tittelen "Revenge of the Sith" til den nye Star Wars filmen?

Personlig finner jeg den nye mer interessant en "Rise of the Empire" som mange spekulerte i på nettet (theforce.net og starwars.com).

Velger å avslutte med kommentaren som Steve Sansweet sa i offentliggjøringen: "La debatten begynne!"

Kilde:
http://www.dagbladet.no/kultur/2004/07/26/403866.html
http://www.theforce.net/episode3/
Gammel 26/07-2004, 15:02
Espen sin avatar
Espen Espen er offline
Forum Admin / Desisjonskomiteen

Standard Sv: Star Wars Episode III

Sitat:
"The Phantom Menace"
"Attack of the Clones"
"Revenge of the Sith"

"A New Hope"
"The Empire Strikes Back"
"Return of the Jedi"
Sett i sammenheng med de andre tittlene så mener jeg at den annonserte tittelen passer bedre.

"Rise of the Empire"
"A New Hope"
"The Empire Strikes Back"

Blir litt rart...
Opprinnelig postet av Douglas Adams
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof, is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Sitat:
Opprinnelig postet av Matthijs Vis post
"Kom igjen, folkens, jeg er en lazy fuck. Hvorfor tror dere jeg lager spillfestival hjemme hos meg selv?
Svar med sitat
Gammel 26/07-2004, 15:05
Inge sin avatar
Inge Inge er offline
Medlem

Det er en bra tittel med tanke på hva som ubønnhørlig må komme i filmen. Jeg synes den er betydelig mer spenstig enn de litt flåsete tittlene "the Phantom Menace" og "Attack of the Clones".

Men jeg har dessverre blitt mer og mer skeptisk til Lucas som regissør og manusforfatter. Den ny filmen kan bomme fordi den vil hvile for mye på de menneskelige faktoren og på karakterenes forhold til hverandre. Man trenger bare se på "kjærlighetsforholdet" mellom Anakin og Amidala i forrige film for å se at Lucas absolutt ikke klarer å skildre mellomenneskelig drama. I tillegg tror jeg han har fortapt seg selv i sin egen bluescreen/dataeffekt-verden, som det ser ut som skuespillene ikke føler er like lett å leke i som han synes.

Hvis derimot han greier å lære litt av Spiderman 2, vil han kanskje forstå at special effects aldri må overdøve historien og karakterene, og at selv om hovedpersonene er Jedis, senatorer eller dronninger, så er de fortsatt i bunn og grunn menneskelige/moralske vesener med følelser og dybde.

Vel, tiden får vise. Er uansett noe spent på den, men ikke overbegeistret. "Meesa be sceptical".

Inge Carlen

Catapultam habeo. Nisi pecuniam
omnem mihi dabis, ad caput tuum
saxum immane mittam.
Svar med sitat
Gammel 26/07-2004, 19:54
EspenAndre sin avatar
EspenAndre EspenAndre er offline
Medlem

Finner tittelen til Episode III meget sammenhengende med noe av handlingen som forekom i Epiosde I (Darth Maul). Jeg finner det positivt at Lucas fortsetter å bygge på historien om Sithene i galaksen siden de spiller en stor historisk rolle (med tanke på at de nesten utryddet Jediene for X antall år siden i en galakse langt, langt borte...).

Kan si meg enig i Inge at George virker veldig opptatt av å plassere skuespillerene foran Blue Screen. Derimot bidrar det til å vise hvilken enorm valgfrihet og fantasi George Lucas kan skape, men i bunn og grunn handler det om å vise følelser og ansvar. Dette er jo essensielle grunnsten i å kunne utøve den kraften som Jediene besitter.

Tiden får vise hvilken film Episode III blir, men jeg håper han ikke lar seg rive med (ikke lag flere tullete skapninger som f.eks. Jar Jar Binks!) av teknologien!
Gammel 16/08-2004, 08:46
Shadowlord Shadowlord er offline
Medlem

Har egentlig ikke noe imot noen av tittlene på de nye filmene. Den eneste grunnen til at vi synes de gamle er bedre er fordi i aløle disse årene har vi elsket filmene, og da blir navnene automatisk likt bedre.

Prøv å tenk på navnet "The Empire Strikes Back" uten å assossiere det til SW. (vansklig, men...)
I utgangspunktet høres det ganske idiotisk ut. Minst like idiotisk som "Attack of the Clones".

Og når det gjelder kjærlighest historien Anakin-Amidala...ja. Horribelt skuespillt.
Men tenk på det sånn her. De første ni årene til Anakin var som slave. Han fikk sikkert ikke så mye øvelse i å forholde seg til personer av det motsatte kjønn annet enn moren. Så ble han Jedi og fikk hele veien banket det inn i skallen at han ikke kan tillate seg å elske. Det fucker virkelig opp en kar nåt han først prøver på noe ordentlig. Ikke rart han virker klønete.

Amidala: som veldig ung alltid i politikken. Hun må alltid være forsiktig med å vise sine sanne følelser, må alltid tenke på det store bilde, må alltid være på vakt for å ikke gi politiske rivaler ammunisjon. Ikke rart hun er ganske tilbaketrukket.

'Romansen' er ille i filmene, ja, men ikke fullt så ille som det kunne vært.

/kognitiv dissonans redusering
Gammel 16/08-2004, 09:26
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Sitat:
Opprinnelig postet av Shadowlord
'Romansen' er ille i filmene, ja, men ikke fullt så ille som det kunne vært.
Skal vi trøste oss med det, eller skal vi irritere oss over at den er så langt fra så bra som den kunne ha vært? (Eller enda bedre kuttet ut!) Jeg har mistet all tro på George Lucas som regissør etter de to "første" episodene av SW og selvom det er kule elementer her og der så bryter ikke disse den endeløse håpløsheten til disse filmene!
Haakon
Gammel 30/08-2004, 18:32
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Romansen, eller "romansen", i filmene satt i det perspektivet Shadowlord gjør det, får det hele til å reise seg ganske mange hakk på skalaen...

Allikevel har nok bluescreenen til Lucas mye av skylden for at skuespillerne ikke får, ja - lekt seg . Tviler ikke like mye som alle andre på hans evner, riktignok. Han burde forstå at han ikke må overdøve historie med effekter. I tillegg kan vi kanskje skylde litt på Hayden Christensen (var det rett etternavn, usikker på den stavemåten), han er ikke helt riktig person i rollen, men på et vis har han blitt Anakin, så det er ikke noe å gjøre med det. Natalie Portman gjør en bra jobb, noe som forøvrig Ewan McGregor også gjør. Hvis vi får se litt mer frihet fra skuespillernes side i neste film har George gjort det igjen .

Såklart er man misfornøyd med disse nye filmene, siden, som Shadowlord sier, man har lært seg å elske de første filmene.

Episode 1 virket neste som en flopp for meg - det var liksom "hæ? Star Wars", men så vokste jeg litt til i toppen og så at man måtte samle trådene på en eller annen måte, og denne måten var så god som noen annen.

Jeg synes ikke Episode 2 var dårlig i det hele tatt, det som trekker er dette mellommenneskelige, men det er ikke det verste jeg har sett... Episode 2 gir mye av følelsen til de gamle filmene tilbake - du begynner å se for deg puslespillet, og hvis du i tillegg har fått med deg tegnefilmene som ble laget for ikke lenge siden har du med ett fått et stort innblikk i universet og klonekrigene, samt en del av korrupsjonen til Anakin og metodene til Palpatine.

Episode 3 (nå kommer jeg visst til det egentlige temaet) har fått en slående bra tittel vil jeg si! "Revenge of the Sith" er om mulig endelig en mulighet for Lucas å bruke Revenge ideen sin til filmtittel (Return of the Jedi skulle vel egentlig hete Revenge of the Jedi?), men den passer bra med resten av historien.
Vi får nok se masse rart i filmen, gleder meg spesielt til duellen mellom Anakin og Obi-Wan... Anakin kommer til å få så juling, uten at Oni-Wan får så altfor mye skrammer (hvem er sunn og frisk - gammel riktignok i episode 4? og hvem går i en trykk-drakt for å holdes i live?). Yey!

også lurer jeg på hvilken brikke Sidious spiller...

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Star Trek Tech Shadowlord Andre diskusjoner 6 22/03-2004 10:13
Liker du Star Trek Nemesis? Sven Morten Andre diskusjoner 30 12/03-2004 16:37
Fredens Voktere: Mitt nyeste rollespillprosjekt! Exar Spillskaping 9 12/02-2004 22:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:15.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia