Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Science fiction / Fantasy / Horror

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 29/07-2004, 06:06
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Standard Kill Bill

Så akkurat Kill Bill på DVD. Kan ikke akkurat si at det var det mesterverket av en film alle gikk rundt og sa den var. Jeg likte riktignok slutten veldig godt da, veldig bra lagt inn (snakker om siste replikken som blir ytret). Blir eneren mye bedre når du har sett toeren?
Svar med sitat
Gammel 29/07-2004, 13:30
Postbud sin avatar
Postbud Postbud er offline
Medlem

Standard Sv: Kill Bill

Hadde vært interessant å lese hva du syntes var interessant/bra og hva som skuffet!
Subjektive meninger om filmer uten utfyllende forklaring er vanskelig å forholde seg til om man skal diskutere!
Svar med sitat
Gammel 29/07-2004, 16:57
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Vel, tenkte jeg skulle vente med objektive meninger til jeg hadde sett toeren Og i mens tenkte jeg at mine ville lyster kunne bli tilfredsstilt ved å snakke her om hvorvidt folk likte eneren eller ikke

Noen ting jeg syntes fungerte bra:
- Rekkefølgen på ting. Tarantino skuffet ikke akkurat der Synes hoppingen frem og tilbake fungerte veldig bra.
- Måten filmen gikk fra kamp til kamp på, nesten som i de gode gamle konsollspilldagene (Mulig det bare er jeg som tripper men..)
- Musikken passet svært godt
- Slutten, som jeg nevnte ovenfor. Siste replikken gjør meg WAaaaa!

Noen ting jeg ikke syntes fungerte så bra:
- Skulle likt å sett litt mer fra bryllupet til The Bride (Karakterbygging)
- Anime-stilen som kom over filmen noenganger (Jeg liker ikke anime, jeg liker ikke engang Akira.)
- Tror pittelitt mer dialog enkelte steder kunne gjort seg.

Men som jeg nevnte ovenfor, endel ting kommer kanskje i toeren?
Svar med sitat
Gammel 30/07-2004, 01:05
Postbud sin avatar
Postbud Postbud er offline
Medlem

I høyeste grad. Gled deg!

Svar med sitat
Gammel 4/08-2004, 16:47
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av BT
Noen ting jeg ikke syntes fungerte så bra:
- Skulle likt å sett litt mer fra bryllupet til The Bride (Karakterbygging)
- Anime-stilen som kom over filmen noenganger (Jeg liker ikke anime, jeg liker ikke engang Akira.)
- Tror pittelitt mer dialog enkelte steder kunne gjort seg.

Men som jeg nevnte ovenfor, endel ting kommer kanskje i toeren?
Hvis du har sett toeren nå, så vet du at der er det mer av både dialog og karakterbygging (samt mer fra bryllupsscenen).
Jeg er forsåvidt enig med deg at det var litt lite av dette i eneren. Filmene er litt merkelig oppbygd sånn sett, hvor eneren er overveiende action, mens toeren er overveiende karakterutvikling; skulle tro at det ville funket litt bedre å fordele det litt. Men stemning er det nok av i begge filmen synes jeg. Å se filmene som en helthet funker vel best.

Jeg synes allikevel eneren absolutt var en bra film, regien til Tarantino er så stram at det faktisk er veldig få som kan måle seg med han. Atmosfære og stil og cool-het ligger på så høyt nivå at det blir bra "uansett". En annen ting er at det hjelper å å ha sett den type "B-filmer" som Kill Bill på en måte refererer til.

Noen få gripes om eneren: Jeg liker (bra) anime, men syntes den rene anime-sekvensen ble littegrann malplassert mitt i filmen. Silhouett-sekvensen likeså. Men jeg har bare sett filmen én gang da, mulig jeg liker de scenene bedre etter hvert.
Det ble kanskje litt vel mye blodsprutende avhogging av lemmer, og Tarantino vaklet litt i stilen her liksom. Det ble litt mer teit og litt mindre kult. Avhogging av kroppsdeler med påfølgende blod som stråler ut har en lang tradisjon i japansk samuraifilm, men f.eks. Lone Wolf and Cub-filmene gjør dette på en litt mer stilfull måte...
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat
Gammel 3/09-2004, 10:47
Pinillya sin avatar
Pinillya Pinillya er offline
Medlem

Det jeg vil si jeg likte best med filmen var katanan.. Det var ikke det at de brukte den, men det at de kunne bruke den!!
De behandlet den med respekt og ære De lekte seg ikke med den ved å fjolle till med sprell og flotte akrobatiske løsninger, Det var som det burde være og det katanaer er laget til. Kutt og Drep. Korte riktige kutt.

Det som jeg ikke likte var at etter filmen ble det en mani hos oss dette med katanaer. Klassekamerater gikk rund med sammensatte skjeer og ropte "THIS IS MY KATANA.." med et ekkelt toneleie.

Filmatisk sett så er det jo et kunststykke.. overdrevet blod er brukt som en efekt og det klarer de synes jeg. (Jeg ville tro det er der for å gjøre filmen mindre særiøs på hakk en slash for filmen (v1) er jo det.
De bryter veldig mange film regler med stil og det skal mye kunskap til for å gjøre!
Alt i alt kan man plukke opp av filmen at de har gjort grundig etterforskning etter fakta, og det bringer det lille ekstra til en film synes jeg.

Mvh

Ida
Svar med sitat
Gammel 14/09-2004, 16:13
khamul khamul er offline
Medlem

Dersom du skal se kill bill 1 kan du kun se den på japansk sone 2.
Det er den eneste versjonen som er uklippet og som ikke har den lange kampsenen i slutten i svart hvitt, japanske er i farger
Det er 2 ting jeg ikke liker med filmen, det første er at de aldri tørker blodet av noen av sverdene (kun en kniv) og da vill sverdene ruste fort som f... det andre er at hun ikke bruker sverdet i første senen når hun forguder det og har det med seg i hele resten av filmene fra når hun får det. Virker nesten som noen bommet på kronologien der en liten stund, ellers digger jeg anime delen og filmen i en helhett spess den bang bang sangen den er jo bare syk
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Bill Gates i D&D matthijs Andre diskusjoner 14 24/03-2004 13:50
kill bill olav the unholy Andre diskusjoner 5 17/03-2004 23:50

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:31.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia