Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 14/02-2013, 11:00
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Smile Kvinner: full jobb med rollespill!

Jeg søker etter ei kvinne som kan tenke seg å jobbe profesjonelt med rollespill et helt år, i en stilling betalt av staten.

Kulturrådet har opprettet ei ny ordning for aspiranter i profesjonelle kunst-institusjoner. Det er ei ordning jeg ønsker å bruke til å gi videre noe av min innsikt i spillskaping og spilledelse. Jeg ønsker å gi dette videre til ei kvinne.

Du vil jobbe som aspirant sammen med meg, i mitt daglige virke som designer og leder av forskjellige former for rollespill; verbale rollespill, laiv og fortellerspill. Avhengig av din tidligere erfaring vil du starte mer eller mindre som lærling. Jeg vil starte som din veileder. Vårt profesjonelle forhold skal utvikles for hver måned som går, inntil vi på slutten av året er likeverdige spillskapere og ledere, der du står helt på egne bein med hensyn til ditt eget kunstneriske prosjekt.

Mi målsetting er å overføre kunnskapen jeg sitter på når det gjelder spillskaping og spilledelse, samt å støtte deg i å utvikle et eget kunstnerisk prosjekt. Jeg søker etter ei kvinne fordi jeg ønsker å styrke kvinnerepresentasjonen i den skapende delen av norsk spillkultur.

Di målsetting er å utvikle et sterkt og selvstendig kunstnerisk prosjekt. Du ønsker å skape rollespill ( i snever eller utvidet forstand), og ønsker å utvikle deg som leder. Ditt ultimate mål er å stå på egne bein, med egne ideer om hvordan du kan utvikle deg selv og spillene dine videre.

Vi vil jobbe daglig med forskjellige former for interaktiv praksis, i form av spillskaping og spilledelse.

Formiddagene vil fokusere på spillskaping. Du vil kun jobbe med egne spillprosjekter, og er fri til å forme disse som du vil. Du vil gjennomføre selvstendige studier av ny design, innen klassiske og moderne rollespill, og innen laiv. Vi vil sitte i kontorfellesskap deler av tida og hver for oss deler av tida, slik at du kan benytte deg av min ekspertise, men samtidig har gode muligheter til å utvikle egne arbeidsrutiner.

Ettermiddagene vil fokusere på ledelse. Jeg kjører spillgrupper med rollespillet Fabula hver eneste ettermiddag, noen dager flere grupper, så du vil være del av en svært intenst spillpraksis. Du vil delta i forberedelser til og som observatør i selve spillsesjonene. Etterhvert vil du få egne spillgrupper å lede. Siste halvdel av aspirant-perioden vil du drive opptil fem ukentlige spillgrupper selv, med scenarier og kampanjeforløp du selv styrer.

Som medarrangør av Oskenatt og Sommerspillet vil du få oppgaver av både administrativ og praktisk art. Du vil hjelpe til med invitasjoner, markedsføring, og kunde-behandling. Du vil være leder under selve arrangementene, og vil få ansvar som hovedleder for ei av ukene i Sommerspillet.

Du vil også være med å utvikle nye fortellerspill, ei ny form som bygger på mine innsikter som spilleder, men som ligger nærmere fortellerkunsten. Også her vil du få god anledning til å observere min praksis, og du står fri til utvikle dine egne prosjekter, med mi støtte.

I månedlige medarbeider-samtaler vil vi gjennomgå praksis, både pedagogisk og profesjonelt, og legge planer for neste måned. Disse samtalene vil fungere som vårt viktigste verktøy for å styre den prosessen du er i, som aspirant.

Du forventes å bidra til egen utvikling, ved å være med å legge rammene for samarbeidet, og ved å styre ditt eget arbeid på gode måter. Det er viktig for prosessen at vi makter å styre balansen mellom samarbeid og selvstendig arbeid, slik at du ved årets slutt er i stand til å fungere som en selvstendig og profesjonell skapende kunstner.

Dersom du syns dette er interessant, vil jeg veldig gjerne få en mail fra deg, med navn, alder og adresse, og litt om din erfaring med rollespil, laiv, interaktivitet, ledelse. Skriv gjerne noe om hvorfor du syns det er interessant også.
Send mailen hit: tomasSNABELfabulaPUNKTno

Ikke skriv for langt. Om jeg finner ditt utgangspunkt lovende, vil jeg ta kontakt om detaljene, og så vil vi søke om midler til å få opprettet denne aspirant-stillingen for deg.

Kulturrådets søknadsfrist er 1.mars, så du må svare raskt om dette er interessant.

NB: bor du andre steder enn i Oslo, må du være villig til å bosette deg her om du får denne stillingen.

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 14/02-2013 kl 12:48
Svar med sitat
Gammel 14/02-2013, 20:25
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: Kvinner: full jobb med rollespill!

Sukk. Feil by. Jenter, dette må da være spennende?

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 4/03-2013, 20:52
Kaisa Kaisa er offline
Medlem

Thomas, jeg har videresendt link hit til deltagerne på JenteCon.
Gammel 5/03-2013, 00:44
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Takk Kaisa, men Kulturrådets frist er allerede gått ut, så det blir ikke noe av. Det finnes flere muligheter, og jeg har veldig lyst til å skape jobber for spillskapere og spilledere, så det er bare å følge med.

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 5/03-2013 kl 00:45
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
aspirant, kulturrådet, kunst, ledelse, rollespill

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:39.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia