Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Vis meningsmålingsresultat: Hvorfor bruker du dette forumet?
Jeg kjenner folk som poster her. 17 73,91%
Syns noen poster/tråder er inspirerende. 17 73,91%
Liker gode diskusjoner om rollespill. 13 56,52%
Trenger feedback på mine ideer. 6 26,09%
Liker blandingen av fjas og alvor. 10 43,48%
Et fint sted å finne nye medspillere. 5 21,74%
For å følge med i rollespill-miljøet. 17 73,91%
Av gammel vane 15 65,22%
Flervalgsmeningsmåling. Velgere: 23. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10/02-2012, 22:30
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Hvem? Hva?

Akkurat nå: Leser jeg fora, chatter med Fliss fra Banbury og spiller Heroes of Might and Magic VI

Hvem er du?
- hvor bor du?
Disen, der trikken snur.
- hva jobber du med?
Field Manager, dvs. har ansvar for ca. hundre mennesker som samler inn bensinpriser rundt om i Norge.
- har du hus og familie, eller?
Hus, mann, stasjonsvogn og to bikkjer
- hva er dine hobbyer?
Musikk (spille, synge, lage, lytte), rollespill, brettspill, laiv, hund, reenactment, historie, søm (tett relatert til laiv og reenactment), lindy hop, og nei, jeg har ikke tid til å drive med alt dette på fast basis til enhver tid.

Hva gjør du med rollespill?
- spiller? Hvor mye?
1 gang i mnd.
- leder? Hvor mye?
0
- skaper? Hvilke rollespill har du lagd? Hva lager du nå? (navn, sjanger, andre detaljer) Hvor langt er du kommet (ide/spillbart/ekstern testing/klart for utgivelse), og jobber du aktivt med det akkurat nå?
Har vel et par-tre scenarier og halve verdener i en skuff et sted. Der ligger de godt.
Gammel 13/02-2012, 09:45
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Hvem? Hva?

Jeg er på en måte ikke så forundra over den lave prosenten på "Et fint sted å finne nye medspillere" (20%).

MEN; tror veldig mange av de som har svart på denne avstemningen faktisk HAR funnet nye medspillere her. Tror flere enn de som sier det er en av grunnene til at de bruker forumet, har fått nye spillvenner gjennom dette forumet.

De kan selvsagt likevel si at dette ikke er en grunn til å bruke forumet, for dem. Men jeg tror det tallet vi får i denne avstemningen, ikke er representativt for hvordan forumet faktisk virker på akkurat det området.

Jeg tror dette forumet gjør mye for å opprette forbindelser mellom rollespillere, og at det viser bedre i den relativt høye svarprosenten på "For å følge med i rollespillmiljøet" (70%).
Gammel 13/02-2012, 12:41
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Av alle jeg har spilt med har jeg bare funnet 2 personer gjennom forumet (og ingen er en fast del av gruppen mer)... Ikke veldig bra...
Det virker som de fleste som bruker det hyppig bor nær og rundt Oslo - og færrest her på vestlandet nær og rundt Bergen.

Vi skulle hatt et "finn en gruppe" funksjon...

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 13/02-2012, 13:50
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Det er jo ikke spesielt mange fra Trøndelag her heller, da. 90% av rollespillerne jeg kjenner her oppe er ikke på dette forumet.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 14/02-2012, 09:34
trellian trellian er offline
Medlem

Av fem stk. i min spillgruppe er fire funnet via dette forumet. En er riktignok broren til en annen, men det teller indirekte
Gammel 14/02-2012, 09:42
Medlem

Hvem er du?
- hvor bor du?
Rødtvedt

- hva jobber du med?
Key Account Manager i Amesto Translations - som er Norges største leverandør av oversettingstjenester. Er fagutdannet oversetter, men jobber nå med salg og storkundeansvar.

- har du hus og familie, eller?
Leilighet og kjæreste, bor ikke sammen

- hva er dine hobbyer?
rollespill, tegneserier, wrestling (både som fan og utøver), fotball, langrenn, generell trening

Hva gjør du med rollespill?
- spiller? Hvor mye?
2-3 ganger i måneden fordelt på to grupper

- leder? Hvor mye?

Ikke noe nå - har tatt "permisjon" fra å være fast GM. Mulig jeg tar en kvartalsvis one-shot

- skaper? Hvilke rollespill har du lagd? Hva lager du nå? (navn, sjanger, andre detaljer) Hvor langt er du kommet (ide/spillbart/ekstern testing/klart for utgivelse), og jobber du aktivt med det akkurat nå?

Jeg har ikke skapt noe eget spill, bare et hundretalls scenarier for eget bruk. Akkurat nå har jeg brukt et drøyt år på å konvertere den gamle Conspiracy X-settingen til bruk med Savage Worlds-regelsettet. Etter trekvart år med testspillinger paralllellt med utvikling/konvertering, har jeg altså tatt en GM-pause for å konsentrere helt og holdent om å gjøre det ferdig.
Gammel 14/02-2012, 13:46
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av trellian Vis post
Jeg har ikke skapt noe eget spill, bare et hundretalls scenarier for eget bruk.
"Bare"!? Dette er jo utrolig imponerende! Kudos!

Du plasserer deg i bås med veldig mange spilledere, tror jeg, som nedvurderer sin egen innsats når det gjelder å lage scenarier som de leder for sine spillgrupper. Innsatsen deres burde oppvurderes! Kraftig! Scenario-byggingen er en enormt viktig del av rollespill-kulturen, og det er en del av den som har samlet kunnskap og redskaper gjennom flere tiår. Bjørn Ove; du står i en skapende tradisjon du har all grunn til å være stolt over!

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 14/02-2012 kl 13:47
Svar med sitat
Gammel 14/02-2012, 15:10
Questor Questor er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Gru Vis post
Det er jo ikke spesielt mange fra Trøndelag her heller, da. 90% av rollespillerne jeg kjenner her oppe er ikke på dette forumet.
Samma her, har jo truffet deg da Maja, men det mistenker jeg at hadde skjedd uavhengig av forumet

Skjalg tror jeg derimot jeg kan takke forumet for å ha blitt kjent med.
Svar med sitat
Gammel 14/02-2012, 16:09
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
"Bare"!? Dette er jo utrolig imponerende! Kudos!

Du plasserer deg i bås med veldig mange spilledere, tror jeg, som nedvurderer sin egen innsats når det gjelder å lage scenarier som de leder for sine spillgrupper. Innsatsen deres burde oppvurderes! Kraftig! Scenario-byggingen er en enormt viktig del av rollespill-kulturen, og det er en del av den som har samlet kunnskap og redskaper gjennom flere tiår. Bjørn Ove; du står i en skapende tradisjon du har all grunn til å være stolt over!
Takk for det Tomas. Jeg har i alle fall ledet litt over 400 spillinger siden tidenes morgen (ja, jeg har holdt oversikt siden jeg begynte faktisk...), og selv om noe av det har vært publiserte scenarier, og noen strekte seg over flere spillinger, så vil jeg tro at det er snakk om 100 i alle fall
Gammel 14/02-2012, 16:17
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Sv: Hvem? Hva?

Sitat:
Opprinnelig postet av trellian Vis post
Takk for det Tomas. Jeg har i alle fall ledet litt over 400 spillinger siden tidenes morgen (ja, jeg har holdt oversikt siden jeg begynte faktisk...), og selv om noe av det har vært publiserte scenarier, og noen strekte seg over flere spillinger, så vil jeg tro at det er snakk om 100 i alle fall
Ikke flere? Har du ta telt spillhelger o.l. som én spilling?
Jeg husker vi feiret scenario #100 for mange år siden (15-ish?), men noen av de var kanskje "bare" oversatte, ikke selvskrevet?

Skål for en kreativ GM!
(er det noe rart jeg sjelden er fornøyd med noen andre?)
Svar

Bokmerker

Emner
design, rollespill, rpg, spill, spillskaper

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:55.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia