Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25/04-2012, 22:46
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Standard Sv: Hva skjer med rollespill på Arcon?

Er det noen frist?
Jeg kunne tenke meg å finne en eller to scenarier fra Fastaval og melde på programmet. Fortrinnsvis i ettermiddagspulje lørdag og eller søndag.
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 25/04-2012, 23:09
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Tror det uansett er for sent for programmet men jeg kan ta feil.
Gammel 26/04-2012, 00:01
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Det ser trist ut, ja, så dere får ta ansvar, gutter og jenter!
Gammel 26/04-2012, 00:23
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
Det ser trist ut, ja, så dere får ta ansvar, gutter og jenter!
Men som nestor i miljøet går du foran med et godt eksempel og arrangerer hva?
Gammel 26/04-2012, 01:10
Medlem

Nei, beklager! Blir nok ikke noe arrangement på meg.

Men jeg ser gjerne at Brent jord settes opp på Arcon, og ...
- Vandrerne
- Draug
- Itras by
- Arkipelago
- Harde menn
- Rats
- Inntil vi synker ...

Og mange flere av de spillene norske spillskapere har snekret sammen de siste årene! Fraværet av disse spillene er det absolutt mest triste ved årets Arcon! Hvor blir de av? Hva er problemet?
Gammel 26/04-2012, 09:37
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas HV Mørkrid Vis post
Hva er problemet?
Arbeid, venner, familie, andre prosjekter. Hadde jeg vært arbeidsløs hadde det kanskje skjedd noe...

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 26/04-2012, 10:04
Medlem

"Arbeid, venner, familie og andre prosjekter" har alltid eksistert. Dette fantes den gangen jeg kjørte Fabula på Arcon også.

Det koster litt å sette opp spillet sitt, men det gir så mye tilbake. Det å organisere og diskutere det med spilledere, møte mange ivrige og nysgjerrige spillere, og å SPILLE det i en offisiell sammenheng ... det er:
- en topp måte å utvikle spillet videre på
- en fin anledning til å se spillet i bruk
- en sjanse til å møte fine mennesker
- en stor opplevelse

Syns det er synd for spillskapere å miste denne flotte anledningen til å leke med spillene sine. Men nå ser det jo ut som om noen av dere har tenkt å gjøre noe, så det blir sikkert bedre enn programmet så langt gir inntrykk av.

Sist endret av Tomas HV Mørkrid; 26/04-2012 kl 10:06
Svar med sitat
Gammel 26/04-2012, 10:25
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Det varmer en gammel, tidligere programansvarlig på Arcon å se dette tatt opp på egen hånd.

Takk HOT.

Flott at dere tar dette alvorlig og seriøst vurderer om dere kan, og vil stille opp på Arcon med moduler og som GM'r.
Det er dere som holder rollespilleprogrammet levende på Arcon.

Du har så rett Tomas. Ting skjer. Men det gjør Arcon også.
Om du ikke rekker å få noe med på nettsiden i tide så er det ikke katastrofe heldigvis. Nye arrangement har alltid kommet til frem til Arcon.

Til nød er det bare å stille seg opp i kantina i slutten av en pause og rekruttere. Rom kan ordnes! (TM)

Brosjyren kommer snart og med det vil trafikken på nettsiden ta seg opp betydelig. Folk sjekker innom nettsiden for å se hva som er på årets program helt frem til festivalen begynner og noen tar en avgjørelse om de skal komme eller ikke utifra hva de kan se. Og det er litt leit at noen av de da ikke kommer siden frispillingen i vår utmerkede kantine er blitt så sterk.

Men et løfte på facebooksiden vår om å stille opp med en Chutulu modul under armen i nattpulja på lørdag hjelper på rekrutteringen vår også.

Arcon har til nød noen moduler i arkiv som kanskje kan blåses støv av for aspirerende GM og vi har tidligere takket ja til moduler som blir "arrangert" av Arcons programgruppe. Dvs, deltagere oppfordres til å møte på rom X og GM og spillere rekrutteres på stedet.

Jeg ville si så mye mer men posten har blitt lang nok ser jeg

til Arcon

Vi sees der gjør vi ikke?

- fred
Ambassadør og PR medarbeider

PS: noen spurte om frist. Brosjyren er det for sent for men frem til 15 juni er det bare å signe opp nye arrangement. Men helst før det
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.

Sist endret av sunszu; 26/04-2012 kl 13:35 Begrunnelse: frist må med, og tone ned general sillyness
Svar med sitat
Gammel 26/04-2012, 10:34
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorby Vis post
Jeg synes det er dritskummelt å være GM, jeg. I tillegg med ukjente? Nei, det får noen andre, mindre sjenerte folk, ta seg av.
Gorby, hvis du greier å lage et eventyr og sette det opp slik at det ikke kolliderer med noen av mine (Kult, DoV og ikke nattpuljen til mandag) så skal jeg påta meg å spillede.
Gammel 26/04-2012, 14:34
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Kanskje jeg burde ta motet til meg, og sette opp en Microlite-20 modul? Den i Imagonem #39 funker fint til allslags selskap, men det er kanskje et poeng å holde innholdet hemmelig...?

Var det ikke forresten snakk om å ha en form for organisert frispilling denne gangen?
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
arcon, rollespill, skyldfølelse, tradisjoner

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:40.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia