Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Arrangement > Landsting

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 25/10-2009, 14:51
EskilH sin avatar
EskilH EskilH er offline
Medlem

Standard Protokollmerknad fra delegat 135+139

Da det er gjort kjent at min protokollmerknad sendt rett før 22:00 lørdag kveld er mottatt, godkjent, men ikke blir opplest, gjøres den tilgjengelig for LT her.

Det viser seg også nå at det ikke har foreligget sterk nok interesse fra sekretariatet om å løse denne saken rask, da det ikke er blitt kommunisert noe ut til de undertegnede. Det synes jeg er meget beklagelig, det er rett og slett sørgelig at folk oppfører seg på en slik måte, og heller ikke viser evne til å forsøke å rydde opp etter seg.

Her følger protokollmerknad sendt til n4f@n4f.no. Den ble oversendt per e-post, etter avtale med sittende gensek:

Det bes om at følgende legges til som protokollmerkning som redegjørelse på hvorfor to delegater nå trekker seg som delgater fra landstinget. Skulle ordstyrerbordet finne det hensiktsmessig, må det gjerne refereres som en kort oppsummering, men det oppfordres til at sekretariatet mottar en kopi i sin helhet.

############################################
Delegat 135 Per Escild Hadland takker for et hittil spennende og utfordrende Landsting, men velger nå å trekke seg som delegat på årets landsting. Delegat Kjersti Halden trekker seg som delegat i solidaritet med 135.

Grunnen til at 135 velger å dra hjem, er direkte slett arbeide og totalt upassende holdninger fra sekretariatet. En av sekretariatets oppgaver har vært oppgaver knyttet til matservering og annen bevertning under LT. Sekretariatet har klart å forsinke møteplanen, kommet med ymse løfter om bevertning under møtet m.v., som i mindre grad har blitt oppfylt. Dette har ført til noe misnøye blant enkelte møtedeltakere, men det var forhold vedrørende bankettmiddagen som ble den utløsende årsaken for denne protokollmerknaden. Når vegetarianere spør hva som skjer med vegetarmaten, og får til svar "ja tja, vegetarianere kan forsyne seg av grønnsaker her" (kokte poteter og kokte grønnsaker), og en annen vegetarianer får som tillegskommentar om at hun kan kjøpe seg mat på bensinstasjonen, føler delegat 135 at tålmodighetsgrensen er nådd.

Den oppståtte situasjonen ble også forsøkt løst via. kommunikasjon med sittende gensek, men denne fikk beklageligvis ikke løst problemet.

Delegat 135 synes det er beklagelig at han nå velger å dra hjem, men er ikke interessert i å bruke mer av helgen her med videre problemer og uten å få mat.

Skulle sekretariatet eller andre vurdere det dithen at disse utfordringene er mulige å løse på en grei måte for landstinget siste dag, oppfordres det til å ta kontakt per e-post for eventuell deltakelse på søndag. Dette vil da forutsette at Hyperion kan innvilge dekninig av de ekstra reisekostnadene dette vil medføre, og at Landstinget kan godkjenne at to tidligere delegater tilkjennes
delegatstatus igjen.

Landstinget og sekretariatet bes om å ta dette til etteretning og forsøke å løse utfordringene på en bedre måte på Landstinget 2010.

Igjen, delegat 135 mener det er veldig beklagelig at han nå ønsker å dra hjem, og ønsker Landstinget lykke til videre.

Spis kake og vær snille med hverandre.

Per Escild Hadland - Delegat 135
Kjersti Sandkvist Halden - Delegat (husker ikke nummer)
Svar med sitat
Gammel 25/10-2009, 15:17
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: Protokollmerknad fra delegat 135+139

Så maten var en viktig nok sak til at dere stakk fra tinget? For meg høres det veldig rart ut.
Gammel 25/10-2009, 15:22
EskilH sin avatar
EskilH EskilH er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Så maten var en viktig nok sak til at dere stakk fra tinget? For meg høres det veldig rart ut.
Synes du det høres rart ut å ikke finne seg i å sitte frivillig på et utfordrende møte når man ikke får mat, når det på forhånd er gitt beskjed om det allerede ved påmelding?

Synes du det er rart å ikke finne seg i at man får slike upassende utsagn fra sekretariatet?

Synes du det er rart at man pakker sammen og drar hjem, når man etter å motta slikt, og selv etter et forsøk på å løse saken der og da, ikke når frem?
Svar med sitat
Gammel 25/10-2009, 15:23
Nicholas Nicholas er offline
Medlem

Nja.. det ble vel lite forandret.

Nå ble de hyllet på scenen av Leder grunnet deres "fantastiske innsats".
Jeg mener de har gjort noe godt, men alt i alt er jeg (og flere med) dypt skuffet, og er "glad" for at noen tok steget og fikk våre meninger offentliggjort.
Svar med sitat
Gammel 25/10-2009, 15:24
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Jeg var ikke der, og jeg er ikke deg, men jeg syns det høres rart ut.

Hvis jeg hadde investert tid og krefter i å reise til LT, og satt av hele helgen til det, for å være med på det jeg oppfattet som en verdifull sak, ville jeg selvsagt syns det var idiotisk om folk lovte meg mat og ikke ordnet det. Jeg ville blitt skikkelig furten. Og så ville jeg gått og ordnet meg min egen mat, og klaget over saken til de som hadde med det å gjøre.

Men jeg hadde ikke dratt fra stedet. Jeg ville tenkt shit, for noen duster, men de skal ikke få stå i veien for målet mitt.
Gammel 25/10-2009, 17:08
REG!NE sin avatar
REG!NE REG!NE er offline
Forbundsstyret (vara)

Dette her er virkelig skuffende å lese. Dere skjønner rett og slett ikke hvor mye Sekreteriatet faktisk har jobbet. På lørdag jobbet alle i Sekreteriatet i nesten 15 timer, og det er faktisk ikke bare matlaging som har vært vår oppgave. Vi har fått flere oppgaver enn det vi hadde fått beskjed om, og vi har virkelig jobbet hardt. Selv ble jeg forkjølet på torsdag, og foreldrene mine mente at det var best for meg å bli hjemme. Men jeg ville ikke svikte landstinget når jeg tross alt hadde meldt meg til en frivillig tjeneste, så jeg dro dit. I natt våknet jeg opp med pustevansker, ettersom jeg var blitt enda dårligere i løpet av dagen, så jeg ble nødt til å bli kjørt hjem igjen.
Jeg beklager at vi kanskje ikke har gjort alle fornøyde, men vi har jobbet og forsøkt å gjøre landstinget så bra som mulig.
Svar med sitat
Gammel 25/10-2009, 17:22
TolkeGuru sin avatar
TolkeGuru TolkeGuru er offline
Medlem

Det er sånt som skjer når man driter i å ta vare på folk som gjør en innsats. Det er Gensek som skulle sørga for at det var ordentlig mat på plass til veggisene - ikke sekretariatet på LT. Hvis i tillegg frivillig innsats ikke blir skikkelig belønna, er det jo ikke rart det er kjipt å være på LT for både deltakere og frivillige i sekretariatet.

Men prøver man å si sånt taler man jo for døve ører. Kanskje det oppstår andre arenaer hvor det faktisk blir gøy å være med?

Christer Gulbrandsen

Den som vet hvordan pølser og politikk blir til, får aldri mer en rolig natt.
- Otto von Bismarck
Svar med sitat
Gammel 25/10-2009, 17:44
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Dette er selvsagt ikke det verste som skjedde på landstinget, men det er alvorlig at man blir lovet tilgang på noe og så ikke får det. Skjønner godt at noen dro hjem hvis dette var behandlingen de fikk.

Sekretariatet burde selvsagt vært ledet bedre for å sørge for at alle hadde det bra. (I det ligger det også at sekretariatet selv burde få lov til å sove litt og ikke bli drevet så hardt at de blir syke av å jobbe).
Svar med sitat
Gammel 25/10-2009, 20:47
merilin merilin er offline
Starbuck

Jeg kan forstå at de to delegatene valgte å dra hjem, selv om det kanskje er litt drastisk. Jeg forstår også godt at sekretariatet har veldig mye å gjøre.

Dette er aboslutt noe som må være med i bakhodet til neste Landsting. Det skal ikke være slik at frivillige jobber seg halvt i hjel!

Jeg kan ikke svare for hvorfor ting ble som de ble, men jeg håper at ved å jobbe inn Landstinget enda tidligere neste år så vil ting bli bedre i forhold til planleggingen og gjennomføringen av sekretariatets arbeid. Det bør definitivt være en skiftordning på plass - litt usikker på om dere hadde det?

Uansett, tusen takk for jobben dere gjorde - og tusen takk for kaffen i natt!
Gammel 26/10-2009, 03:22
Panzergraf sin avatar
Panzergraf Panzergraf er offline
Medlem

Ikke for å være frekk eller noe mot de som stakk, men jeg tror kanskje sekratariatet har, i likhet med megselv, vanskeligheter med å skjønne hva Vegetarianere faktisk spiser.

Jeg trodde i allefall det var "bra nok" så lenge det ikke var kjøtt involvert, men så spiser jo jeg knapt nok grønsaker med kjøtt, så jeg har vansker for å fatte hva et måltid uten kjøtt vil innebære...

Igjen, ikke ment for å være kjip mot veggisæne, men det ville kanskje være en idè å gjøre det klart hva man faktisk vil ha å spise som "vegetarmat" fremfor å bli misfornøyde i ettertid når ting ikke går som man vil.

Om du vil bruke siste avsnitt som en slags metafor for andre ting som skjedde, så bii mai gest.

Skål og god natt
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:20.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2018 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia