G tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trdverkty Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 26/09-2010, 17:46
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard The Talk

I gr hadde vi Samtalen. Den som begynner med at en i rollespillgruppa avbryter spillet og sier "Folkens, dette funker bare ikke for meg. Noe er galt."

I dette tilfellet var det meg. Jeg skjnte ikke hva spillerne drev med, hvorfor de spilte rollene sine som de gjorde. Jeg hadde en flelse som var vanskelig plassere, av uro og disintegrasjon og sammenbrudd i fiksjonen.

Det kom nok noe godt ut av det. Vi fant ut et par ting, fikk luftet litt misnye, og la litt planer for hvordan vi skal gjre ting videre.

Men en generell lrdom: Nr rollene har det skikkelig kjipt og ikke vet hva de skal gjre, smitter det over p gruppa. Rett og slett. Kampanjer har sine ups and downs, og nr rollene har null mestring og alt gr til helvete, er det ikke alltid moro spille gjennom det og finne ut hva de skal gjre.

Spesielt nr man spiller litt "tradd" - hver spiller sin rolle, som de lever seg inn i og heier p. Og nr kontrasten blir stor mellom hydepunktene og dalene: Fra ha sex med gudinner p fjelltopper som legger seg ned og utslette hele legioner med fiender, til vandre rundt i skogen etter at klanen har kastet dem ut og forskt drepe noen av dem for forrderi.

Bortsett fra det fikk vi ogs fram litt resultater av spilltesting. Vi har et system hvor spillederen av og til setter opp "quests", ting rollene kan gjre for g opp i niv. Spillerne opplevde ikke at de hadde nok pvirkningskraft/oversikt her, s det vi prver neste gang, er at gruppa som helhet setter opp quests. Skal bli spennende se hva vi ender opp med der.

Uansett. The Talk! Har dere hatt noe slikt i deres gruppe? Hvordan gikk det?
Gammel 26/09-2010, 20:59
Kapsberger Kapsberger er offline
Medlem

Standard Sv: The Talk

Fler vr gruppe har det n gang i ret n. Den frste for ca tre r siden var den mest dramatiske. N blir de litt mindre dramatisk for hver gang. Og hver gang resulterer det som regel i at den sagaen vi holder p spille raskt blir avslutta, av og til der og da, og at gruppa med friskt mot og stor entusiasme orienterer seg mot noe nytt. Av og til nytt system. Av og til bare nye roller.
Svar med sitat
Gammel 2/10-2010, 16:44
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

h, jeg hadde Snakken med gruppa mi snn to ganger i ret p videregende, da vi spilte Hunter og D&D 3.0 hver helg. Det funka aldri, vi bare krangla i en time eller to, ble enige om noe og s kom de samme problemene opp seinere likevel.

N spiller jeg ikke i noen lange kampanjer, s da blir ikke Snakken s relevant. Men vi pleier jo alltid evaluere litt etter hver spilling, snn at vi er p blgelengde til siden.
Gammel 4/10-2019, 22:29
vivolias vivolias er offline
Medlem

през146.2consPERFХмелLafaкандRondSanjСолопровClas88-1препКалипровMuzzСодеБариАрти
*яби(БулСеряВелиWindPattTescсертCityVenuJohnГурвLaboLyonAvaiKlauCreoEMERPlanCred
GlisNiveTetrсамоDoveAhavWaltФомчDennСметковрRenaDigiMcCaHendRoxyJackRobeOmsaJean
ПируSelaэквиSelaAnthFridXVIIGentAgatДетсBlueСемиChriHerbМаслKatsZoneBriaОрлоFred
ЗолоPhiltapaZoneменяZoneробоMiyo02-2ZoneкомпZoneFritRobiRusiсборCarmXVIInnerПушк
СемеDaiwLouiфизкRussLouiКамиБайдLittMariXVIIЛаврСавчЧугунаклспецоснообычмесяПрои
ThisArdoLouyBookсерыНовиКитаR181Итал1001KurtАрти9073PharобраПобеThistracPinkформ
детаBlanMoxiодеяLingДмитJeweComfBreaPhilhappJazzFrisEvenLuisBoulRadaJeanЛит*Тата
БухаподвгипнИллюБузиБровКонюсторМоллMarkМакаЛениСолоПокуунивЯ*айпремПравБоряпрор
EverзакоЦареБараМороавтоAlanDellТрифPianВанцКопеШере51-6автоНикоавтопрогViveСары
ДжежСитнКучмДенииздамесямесямесяМГоринстземлруса*аутДерзСувобандПушкpublлитеЛипс
JohaAdri
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trdverkty
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye trder
Du kan ikke svare p innlegg / trder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er P
Smilier er P
[IMG] kode er P
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er n 02:08.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokml oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia