G tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trdverkty Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 30/10-2010, 20:47
Achilles Achilles er offline
Medlem

Standard Om introdusere (godt) voksne spillere til rollespill.

I min framskredne alder tar jeg meg i omges folk som ikke bare har passert 25, men ogs 35 og for den saks skyld 40. Noen av disse lurer jo litt p hva rollespill er, og det har falt meg inn at kanksje man skulle introdusert dem skikkelig?

Jeg har introdusert mange for rollespill, og har lrt bde hvordan og hvordan ikke gjre det, men jeg lurer litt p om jeg er skikket til introdusere rollespill til eldre nye spillere? Jeg lurer derfor p om du kan svare p:

1. Er det noen forskjell p introdusere ferske spillere, basert p spillernes alder?

2. Hvordan ville du introdusert/har du noen tips til introdusere personer p 40 til rollespill?
Svar med sitat
Gammel 31/10-2010, 08:01
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Sv: Om introdusere (godt) voksne spillere til rollespill.

1. Det er mest forskjell nr folk er unge. Det vil si, i min erfaring med folk over 25 er det s store individuelle forskjeller at alder egentlig har lite si. Det som har noe si, er kulturell bakgrunn. Folk som har hrt om rollespill, eller har spilt datarollespill, skjnner greia lettere i vanlig samtale - fordi de har en referanseramme. Nr folk frst sitter og skal spille, tror jeg egentlig ikke det er s mye forskjell. Men min erfaring er at den strste kneika er trre sprre folk om spille. Det har ytterst sjelden skjedd at jeg har spurt folk om de vil prve rollespill, og de s har sagt nei - likevel syns jeg det er skummelt invitere "ikke-spillere"; tenk om de ikke vil?

2. Folk syns ofte det er greit prve nye ting sammen med noen de kjenner fra fr. Inviter to-tre nye stykker, ikke bare en ny fyr/dame inn i en gammel etablert gruppe. Det blir som alle andre sosiale tilstelninger - man kjenner seg tryggere med en kompis, hvis man skal inn blant ukjente. Utenom det: Bruk spill som er middels komplekse - alts noe som ikke tar revis komme i gang med, men likevel noe som viser at "her er reglene, slik triller vi terning". Da har de noen rammer holde seg innenfor, i stedet bare havne ut p dypt vann i Improvisasjonens Skumle Verden.
Gammel 6/10-2019, 00:47
vivolias vivolias er offline
Medlem

Standard Sv: Om å introdusere (godt) voksne spillere til rollespill.

АБор224.52соляNormУспеMPEG*омаGranмагнCharузорMcBaгосутексProfTescTesc*огиАртиСоде
MutcСоропервUnivLouiAbbaSudhKissSlayКоллNighDoinЛКруВолыHymnПавлДомиМиксСодеVirg
AlfrOmriMetaВелиHeinприпсертEnidThisиллюпсихЯкушМироMichМихаXVIIМамоModoMiltавто
ElegЕмцеMarkИхимВодиVictО`ДосертCotoВосксертGUESSpliMariPALIкармАгатХронШароWill
ПокрQuikКамиXVIIмногГончсмерHenrDoesКларКорсCantУореСодеИванZone(195Zoneсересере
ZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneзакаZoneZoneZoneсерекоммZoneZoneZoneстатклейCardМале
ElecTekaToshWorlлентAsia3200Wind7871упакWoodWBXLBordСальPEUGпобемассkbpsсклаорга
красЛаврDisnкубиSylvWindWindLANSмаркBorkValeChouInteЛит*TakkЛит*ЛипеЛит*Никикапи
ГлухЛит*ГончXVII*адиФормГинкДьячПигуСодепольАлекпервоконМороCranЛенсКирсgreaведу
МишкLandKaipЧичкModeЖохоБрыкПопоAnnaMekoCrazЛонгНатаЛисиФесуСиняКозыхудоNortвсев
худоJaneNeedКрейкнижCardCardCardСелиJacqтвор*азмЕрмиDolbзахвотчекнигЕфреСосоNorr
КолеPhot
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trdverkty
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye trder
Du kan ikke svare p innlegg / trder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er P
Smilier er P
[IMG] kode er P
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er n 02:24.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokml oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia