Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 16/09-2010, 12:28
Eirik Eirik er offline
Medlem

Standard Rollespill via internett?

Jeg har hørt at det er mange som spiller rollespill via internet, men jeg ser ikke helt for meg hvordan dette kan funke. Er det noen som har erfaring med det? Finnes det programmer eller nettsider som gjør det mulig å rollespille via nett?

Jeg er nysgjerrig, og jeg har lekt med tanken om å spille en kampanje i Eclipse Phase via nett, dersom det lar seg gjøre, og det finnes noen gode løsninger på det.

Hilsen Eirik
Svar med sitat
Gammel 16/09-2010, 12:57
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: Rollespill via internett?

Jeg har forsøkt å spille over chat, og spille over forum og epost (såkalt "pbem", altså "play by e-mail"). Begge deler funker forsåvidt, men krever en helt annen måte å tenke spill på enn det jeg er vant til.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 16/09-2010, 13:57
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Rollespill via internett?

http://www.n4f.no/forum/showthread.php?t=10045
http://www.n4f.no/forum/showthread.php?t=6537
http://www.n4f.no/forum/showthread.php?t=2945

Ta en titt her.
Gammel 16/09-2010, 14:41
Bubonic sin avatar
Bubonic Bubonic er offline
Medlem

Jeg har også forsøkt diverse måter å spille over internett, og vil vel si at IRC funker best. Det jeg ikke liker er at det er vanskelig å kaste den gigantiske d20'en på spillere som ikke oppfører seg
Svar med sitat
Gammel 16/09-2010, 15:34
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

har spilt en del over skype funker helt fint.
Bruke konferansesystem for en spilling hvor en av spillerne var på oppdrag i trondheim og ville være med å spille. funket kjempe fint
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 16/09-2010, 16:03
Obiken sin avatar
Obiken Obiken er offline
Medlem

Har venner som bruker Skype til å spille med, alle på med lyd og teknisk prat via tekst. Funker for dem, men blir visst en ganske annerledes spillopplevelse.

Jeg vil anbefale å se på Ventrilo eller TeamSpeak, som brukes av mange nettspillere, for litt smidigere voicechat. Det finnes også programvare for å ha ett 'spillerom' med tekstchat og muligheter for å legge ut handouts og så videre. Men de jeg har sett så langt er ganske bundet inn i D&D.
Svar med sitat
Gammel 16/09-2010, 17:42
Hagazussa sin avatar
Hagazussa Hagazussa er offline
Medlem

Standard Re: Rollespill via internett?

Jeg spiller ofte både over chat og via forum. Chat bruker jeg ofte skype eller gtalk til, men jeg har også spilt en god del over irc. Jeg spiller også av og til over mail. Jeg synes det fungerer flott å spille over internet men spesielt play by post og play by mail trenger en helt annen måte å spille på, chat blir litt nermere vanelig spilling.

Det er noen play by post spill som har blitt kjørt på denne siden, du kan jo ta en titt på dem for å se hvordan det fungerer i praksis, her er et eksepel på et spill jeg var med i: http://www.n4f.no/forum/showthread.php?t=3257
If I may ask, Jicon, what does your sweetheart say about what you see and do in your work? I mean, I don't know where she's from, but a fair number of women from any country would have their men's heartblood if they so much as suspected he'd be guarding a flock of naked witches.
Svar med sitat
Gammel 19/09-2010, 08:45
Eirik Eirik er offline
Medlem

Jeg lurer nemlig på om jeg har lyst til å starte en kampanje i Eclipse Phase via nett, da det er fryktelig vanskelig å få fatt i gode spillere til dette rollespillet i Oslo.

Tror det måtte ha blitt chat-basert. Hmm.. må se hva som finnes av muligheter.

Eirik
Svar med sitat
Gammel 19/09-2010, 13:09
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Kaaaanskje, hvis Chat over skype - så kan det hende jeg har tid. Det må være fast dag for meg og ikke kjempelenge om gangen, men er interressert i det minste.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 19/09-2010, 20:53
Eirik Eirik er offline
Medlem

Skal jeg starte noe, så må det blir faste tider ja, og ikke så lenge av gangen. Enig der. Men jeg må også ha en god måte å spille på. Det som hadde vært bra er noe chat-basert, med som også har en slags terningruller eller noe innbygd. Jeg vet det finnes et terningprogram til Eclipse Phase som noen lagde. Ligger på siden deres... hmm..

E.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:29.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia