Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Vis meningsmålingsresultat: Hva slags forhold har du/spillgruppen din til alkohol og rollespill mixet?
Alkohol og rollespill hører ikke sammen 6 21,43%
Litt øl/vin til maten, kanskje en konjakker til kaffen, ikke noe mer 14 50,00%
Jeg/vi drikker ikke 4 14,29%
Six-pack/flaske vin er greit, men etter det drar vi på byen/legger vekk bøkene 4 14,29%
Konjakk?! Neidu, jeg/vi må nok kjøre til og fra spilling 5 17,86%
Jeg/vi spiller ikke uten øl 2 7,14%
Jeg holder meg ikke edru for å spille, så ivrig er jeg ikke på rpg. 2 7,14%
Flervalgsmeningsmåling. Velgere: 28. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 10/11-2010, 13:24
Achilles Achilles er offline
Medlem

Standard Øl og rollespill!

Sitat:
Opprinnelig postet av frank Vis post
Jeg kan ikke tegnene for øldrikke-smily'er, så du får heller få en virkelig en av meg hvis vi møtes noen gang
Denne minnet meg på en tråd om drikking og rollespill på RPGnet.

Hva slags forhold har du til blanding av rollespill og alkohol?
Svar med sitat
Gammel 10/11-2010, 13:29
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Standard Sv: Øl og rollespill!

Flere i D&D-gruppa vår pleide å drikke et par pils på spilling, men det var vel heller sjelden at det ble fyll utav det. Like greit.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 10/11-2010, 14:21
Kråka sin avatar
Kråka Kråka er offline
Medlem

Som regel er det svært lite alkohol involvert når jeg spiller rollespill. Det er vel mest fordi det ofte ikke faller seg slik (det er midt i uka eller man har bare ikke tenkt på det), men det er ingenting som tilsier at man ikke kan ha noen glass vin eller et par øl. Fyll og rollespill, derimot, er to ting jeg ikke føler hører sammen.

Ingrid S. Windsland,
Datter av Kjell!
Svar med sitat
Gammel 10/11-2010, 15:37
lost and lonely sin avatar
lost and lonely lost and lonely er offline
Forbundsstyret (vara)

Jeg minnes å ha spilt rollespill og nippet til en rødvin en gang for lenge siden.
Men jeg blander ikke alkohol og rollespill sammen, med mindre det er
"Add Beer"- typen rollespill..
"Det finnes to sannheter her i verden. Den ene er at Jorden er rund, den andre, at Kaare Berg er skummel."
Sitat Ukjent Kilde
Svar med sitat
Gammel 10/11-2010, 16:38
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Det varierer litt. I det siste har jeg spilt en del totalt uten alkohol, og merker i grunnen at jeg - som GM - skaper et bedre spill for deltakerne. Samtidig mister jeg litt følelsen av å være GM som deltaker - hvis spillerne tar en pils, og jeg lar være...
Gammel 10/11-2010, 17:38
Njordi sin avatar
Njordi Njordi er offline
Medlem

Jeg synes det er greit med litt alkohol til spilling.
Men jeg merker at jeg grumbler litt når spillere som er avhengig av meg for transport sitter og mesker seg med øl, mens jeg må avstå fordi jeg kjører.

ARS SIMPLEX - Enkle Regler til Ars Magica
Svar med sitat
Gammel 10/11-2010, 18:09
Achilles Achilles er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Njordi Vis post
Jeg synes det er greit med litt alkohol til spilling.
Men jeg merker at jeg grumbler litt når spillere som er avhengig av meg for transport sitter og mesker seg med øl, mens jeg må avstå fordi jeg kjører.
Nøff også! Det ene valget skulle egentlig vært: "Jeg er edru fordi jegkjører mens de <grumble> andre mesker seg med øl og aquavit"
Svar med sitat
Gammel 10/11-2010, 18:27
Questor Questor er offline
Medlem

Alkohol og rollespill hører ikke sammen for meg, har tidligere i "rollespill-karrieren" spilt med folk som har vært mer eller mindre beruset, og det har aldri blitt minneverdige rollespillopplevelser utav det (det kan ha blitt morsomme fester ja, men det er vel en annen sak).

Det hender vel at en av oss tar en pils isteden for vann/brus om de spiser noe mat før eller underveis i spillinga, men det har jeg egentlig ikke tenkt så mye over. For meg er ikke "nå skal vi kose oss" = alkohol.
Svar med sitat
Gammel 10/11-2010, 20:09
krhip sin avatar
krhip krhip er offline
Medlem

Jeg drikker ikke alkohol, verken når jeg spiller eller ellers. Men det er av personlige grunner, og har ikke noe med rollespilling å gjøre.

Tidligere var jeg veldig motstander av å blande alkohol og spilling også for mine spillere, basert på tanken om at alkohol forandrer sinnet til mennesker, uavhengig av mengdene.
Nå synes jeg det er helt greit, og om det forandrer sinnet til folk og gjør dem mer mottagelige, så er det greit for meg.
Det eneste jeg krever av mennesker jeg spiller med er at de er safe, sane and consensual.
Gammel 11/11-2010, 09:07
Kapsberger Kapsberger er offline
Medlem

Til hverdagsspilling er det få eller ingen som drikker alkohol, da flere er avhengig av bil, og det er midt i arbeidsuken. Men ved spesielle anledninger, som hyttetur med spillings, gjøres det gjerne til en del av ritualet. Spilleder sjenker opp et lite glass vin til alle. Alle nikker, smiler, skåler og med dette kommuniserer at livet er bra, rollis er gøy, og nå er spillet i gang. Eller noe i den retningen.. Ingen blir nevneverdig beruset eller fulle.

Edit: Jeg ser ingen paralell mellom alkohol og spillkvalitet. Men jeg vil heller ikke si at et rituale hvor man deler på noe godt, gir verdi til spillsituasjonen. Det samme kunne vel gjøres med en te-sermoni, kaffe-ritual eller lignende.

Sist endret av Kapsberger; 11/11-2010 kl 09:09
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
beer, brennevin, brettspill, paraplydrinker, vin

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:46.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia