G tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Vis meningsmlingsresultat: Hva slags forhold har du/spillgruppen din til alkohol og rollespill mixet?
Alkohol og rollespill hrer ikke sammen 6 21,43%
Litt l/vin til maten, kanskje en konjakker til kaffen, ikke noe mer 14 50,00%
Jeg/vi drikker ikke 4 14,29%
Six-pack/flaske vin er greit, men etter det drar vi p byen/legger vekk bkene 4 14,29%
Konjakk?! Neidu, jeg/vi m nok kjre til og fra spilling 5 17,86%
Jeg/vi spiller ikke uten l 2 7,14%
Jeg holder meg ikke edru for spille, s ivrig er jeg ikke p rpg. 2 7,14%
Flervalgsmeningsmling. Velgere: 28. Du kan ikke stemme i denne meningsmlingen

Svar

Trdverkty Visningsmoduser
Gammel 11/11-2010, 09:50
Crowax78 sin avatar
Crowax78 Crowax78 er offline
Forbundsstyret (vara)

Cool Sv: l og rollespill!

P rollespill gruppen om helg, s drikker den som vil alkohol, eg tar meg som regel noen l.

Ellers er det lite alkohol og rpg.
Svar med sitat
Gammel 11/11-2010, 18:56
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard Sv: l og rollespill!

P Call/Trail of Cthulhu/Arkham Horror gruppa tar vi ofte en l eller to. Sist gang hadde jeg en Duchesse de Bourgogne 0,75l fra Belgia.

Holmcon er jo en origie i l, Rollespill og Rock (se Black Debbath).

Sist endret av HOT; 11/11-2010 kl 18:57
Svar med sitat
Gammel 11/11-2010, 20:13
Martichoras sin avatar
Martichoras Martichoras er offline
Medlem

Standard Re: l og rollespill!

Eg tenkte umiddelbart at nr eg drikk nemnevedig og speler rollespel samstundes er eg oftast nr Matthijs, og gjerne p HolmCon.

Det faste ritualet vrt er vatn og kaffi til alle som vil ha (krhip vil berre ha vatn). Stundom vert det freistande med ein l til, eller ein liten whisky etterp, men det er snarare unntaket enn regelen.

Den eine kta eg kyrde med GURPS Goblins drakk alle ein god del alkohol, men det er nrast ein del av sjangeren.
Ymirea, den heimesmidde verda mi, som eg stundom refererer til
Spelleiarfilosofien min (eit utkast)
Svar med sitat
Gammel 13/11-2010, 19:02
Bjrn Are sin avatar
Bjrn Are Bjrn Are er offline
Medlem

Synes svaralternativene var s snle og lite balanserte at jeg valgte det teiteste, jeg, bare for vre vrang.

For oss er ikke alkohol noe tema. Som regel drikker vi ikke, fordi vi kjrer bil til han eneste som ikke har lappen. Men om noen sykler en dag, eller har med seg en l i steden for en brus, s er det hipp som happ. I vre yngre dager (vi har spilt sammen i 20 r), hendte det at vi spilte rollespill p voerspiel, og det hendte ogs at de inntok andre ting enn alkohol ogs. Vi var (og er) spas opphengt i spille rollespill at litt promille ikke virker inn p konsentrasjonen; ja kanskje kan enkelte rollespillkter faktisk bli kulere nr vi har drukket litt!

Men de siste ra har det kun blitt en og annen sporadisk pils, og det er skjelden at alle kan drikke samme kvelden, pga kjring, og det er noe som er helt OK.
Gammel 13/11-2010, 20:04
Achilles Achilles er offline
Medlem

Jeg glemte "annet/special snowflake"-alternativet.

Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i det folk sier. De siste rene har jeg ogs forskt kombinere god mat, vin og rollespill en sjelden gang (sjeldnere enn rlig) med gamle (og noen nye) kjente.
Svar med sitat
Gammel 10/02-2011, 08:21
Skogvokteren sin avatar
Skogvokteren Skogvokteren er offline
Medlem

Vi drikker sjelden alkohol mens vi rollespiller, men det hender. Jeg har ingenting imot det, bare det ikke blir for mye.
Svar med sitat
Gammel 10/02-2011, 11:19
Exar Exar er offline
Medlem

N er jeg nesten alltid spilleder... og jeg tar nesten alltid noen l. Flere grunner til det:

- Rollespill er frst og fremst guttekveld, evt nerdekveld dersom det er med noen jenter. l har liksom alltid hrt med til det, enten vi spiller eller gjr noe annet.
- vre smbrisen hjelper meg vre litt mer kreativ (og kanskje litt mer vgal) som spilleder.

Nr det er sagt s har jeg blitt srpe drita et par ganger, og det er vel ikke fullt s positivt. Men det husker jeg lite av. :-p Prver begrense meg til en sixpack p en 6-timers spilling n om dagen.
Gammel 14/02-2011, 01:45
Leffa Leffa er offline
Medlem

Hender at vi kan ta oss en og annen l, men ikke mye. Jeg drikker sjeldent siden e velger kjre til rollespill. Men fr i tiden spilte jeg i en faktisk student bar, s da kunne det fort bli noen halvlitere
Svar med sitat
Gammel 6/10-2019, 07:45
vivolias vivolias er offline
Medlem

Standard Sv: Øl og rollespill!

черт235.2вблиCHAPотноSapiгазеGoldSomeстудначаClydTescZdobКубарождВороНасеJameXVII
КосмФренЖикаYoshWestХрущКучиATTOАэроЛиелязыкВолоГрачXVIIПоноWestЧереSylvОзерСафр
RonaЯмщиПетрDomiЛифаУсанLaboхудоMicrЯлпаRobeIgorВороGeorELEGELEGELEGDeseSideCirc
биолJohnLillЮркиWillЛагеSisi*ома(195(194космProsElegкармSelaELEGФомиElegGlobМаль
АлекELEGZoneунивGiulWhenрассКондМальCircКараиллюZoneИбраZoneZoneZoneZoneZoneZone
*ожа03-1ZoneZoneсереZone3094BarbWestZoneNasoZoneБаляхар-ZoneMarkхороАИПомесяПати
EFORTermFlavПонтрабоCreaшабл*оссСодеDalv*оссЛюбипазлARAGLexuпятннедуIrisКитапузы
КитаОчинContприлязыкpushWindwwwnкартKenwPhilAnto*оссЛит*Лит**льтPsycЛит*DianЛит*
назвБороНахеEducKarlбиблCoroШвецЯглоBetwМатеГосуБескТираWantпостLoveКрив(ВедСтан
WorlИванAlexодежWindAnitМалыНефеБрееTracMidnWindПереMPEGRainТемиМарк*амзPetrшкол
BrecRealВасикласStevмесямесямесясериStevМалырадоНянкКоноEugeСиятМаксДмитКоваLewi
задаНеме
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
beer, brennevin, brettspill, paraplydrinker, vin

Trdverkty
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye trder
Du kan ikke svare p innlegg / trder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er P
Smilier er P
[IMG] kode er P
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er n 02:33.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokml oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia