Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Rollespill generelt

Notiser

Vis meningsmålingsresultat: Vil du ha neste HolmCon på hotell?
Ja, jeg vil ha hotell på neste HolmCon. 6 26,09%
Nei, jeg vil ha neste HolmCon hjemme hos Matthijs. 11 47,83%
Usikker, eller annet alternativ. 6 26,09%
Velgere: 23. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 5/05-2008, 15:30
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard [HolmCon 5d6] Hotell eller ikke?

Til neste HolmCon vurderer jeg å ta det ett trinn opp/sidelengs/i en annen retning, og ta oss inn på hotell. Det vil koste rundt 1300 pr. pers - da har vi frokost, lunsj og middag hver dag, og et par møterom.

Dette vil selvsagt øke terskelen. Det vil også endre atmosfæren. Om det vil funke eller ikke, aner jeg ikke! Men det jeg vet, er at selv om årets HolmCon var flott, vil jeg ha noe annet neste år.

Ville du kommet på HolmCon dersom det var hotell? (Både de som har vært på HolmCon, og de som aldri har vært der, må gjerne svare!)
Gammel 5/05-2008, 15:37
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Standard Sv: [HolmCon 5d6] Hotell eller ikke?

Sitat:
Opprinnelig postet av matthijs Vis post
Ville du kommet på HolmCon dersom det var hotell?
Ja.
Svar med sitat
Gammel 5/05-2008, 15:39
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Har jeg mulighet så vil jeg komme uansett hvor det er.

Det er kjempekoselig hos Matthijs, men jeg har ingenting i mot en helg på hotell. Mer tid til spill og moro, mindre tid går til praktiske ting. Jeg svarer ja.
Gammel 5/05-2008, 15:59
Even Tømte sin avatar
Even Tømte Even Tømte er offline
Medlem

Oj, dette var litt overraskende. Jeg har alltid tenkt på Holmcon som den hjemmekoselige conen. Men jeg er med på hotell.
Svar med sitat
Gammel 5/05-2008, 16:41
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Usj, det var en stiv prislapp. Jeg må trene i månedsvis hvis kung fu'en min skal bli mektig nok til å overbevise madammen om at det er verdt det..
Gammel 5/05-2008, 16:49
Magnus Jakobsson sin avatar
Magnus Jakobsson Magnus Jakobsson er offline
Medlem

Kanskje. Men da ville jeg kommet på tross av de nye omgivelsene, ikke på grunn av dem.

For min del ville 1300-kroners hotellkongress være:
a) Mindre hyggelig enn Matthijs sin stue.
b) Dyrere enn hva jeg egentlig synes en spillhelg er verdt.

Antakeligvis ville jeg kommet likevel, bare fordi det er HolmCon. Men ikke på grunn av grupperom og hotellmiddag.

- M

Merk dog: HolmCon i stor grad MatthijsCon. Om ikke du arrangerte hadde antakeligvis ingenting skjedd, derfor er det et viktig poeng at du gjør det du til enhver tid har lyst til.

Og den eneste grunnen til at det har vært mulig å avholde tilnærmet GratisCon til nå er selvsagt at du uten godtgjøring har budt på ditt hjem. Det er ikke noe selvsagt ved det, så det er heller ingen grunn til å sutre om dette godet faller bort.

Svar med sitat
Gammel 5/05-2008, 17:54
BT sin avatar
BT BT er offline
En vanlig fyr

Da synes jeg at man burde stifte Matthijs er n00b-foreningen og få midler av Hyperion til conen.
Svar med sitat
Gammel 5/05-2008, 18:03
Maleficum Maleficum er offline
Medlem

Jeg har ikke råd.

Hadde jeg hatt råd så hadde det vært nesten like aktuelt med HotellCon™ som HolmCon™. Det hadde ikke vært det samme, så det er sagt, og jeg hadde stilt større krav til planlagt spilling for å dra på HotellCon™.

Jeg har kun vært på HolmCon èn gang, men så at man med fordel kunne fordelt oppgavene litt bedre. Sånn sett så vil et HotellCon™ hjelpe på samvittigheten.

Jeg er forøvrig veldig enig med det Magnus skriver om Mattjijs- og GratisCon.

Merk jeg stemte "nei, vil ha det hos familien Holter" for å se hvor avstemmingen, men jeg vil ikke at min stemme skal tas hensyn til, siden jeg er så tvilsom som det er. (Dobbelt- og trippelbunn ment.)

Sist endret av Maleficum; 5/05-2008 kl 18:49
Svar med sitat
Gammel 12/05-2008, 00:58
Espen sin avatar
Espen Espen er offline
Forum Admin / Desisjonskomiteen

Har ikke vært på HolmCon ennå, men jeg kunne tenke meg Hotell dersom det passer med tidspunkt / jobb / osv...
Opprinnelig postet av Douglas Adams
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof, is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Sitat:
Opprinnelig postet av Matthijs Vis post
"Kom igjen, folkens, jeg er en lazy fuck. Hvorfor tror dere jeg lager spillfestival hjemme hos meg selv?
Svar med sitat
Gammel 14/05-2008, 20:47
Snikende Tigger sin avatar
Snikende Tigger Snikende Tigger er offline
Sneaky

Har heller ikke fått kommet meg på HolmCon (eller noe annet con de siste årene - de har stort sett krasjet med ferie eller stor distanse), men jeg er ganske sikker på at min lommebok ikke hadde satt pris på en så stor prislapp hvis jeg skulle ta turen til Holmestrand.

Men både Magnus og BT har gode poeng: Hjemme hos Matthijs er ikke nødvendigvis noen selvfølge, og dyrt hotell er ikke nødvendigvis skånsomt for deltakerne. Det burde være mulig å få til en pakkeordning på et konferansesenter eller annet tilsvarende sted, og/eller få støtte (sånn uten veldig mye papirarbeid). Hva med sponsing? "Kiwi Kullboden sponser HolmCon 5d6 (og passer på at rollespillerne blir stappet med gratis frukt og grønt - ved siden av rabbattert cola, selvsagt)". Ikke?

- Pink Floyd, the great gig in the Sky
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Emner
holmcon

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:18.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia