Gå tilbake   Hyperions webforum > Hyperion - N4F > Magasinet Pegasus

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 22/12-2006, 11:25
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Spill, sport, sex, religion og fyll

Etter lengre tids iherdig... oppmuntring fra Pegasus-redaksjonen skrev jeg, i en rebelsk stemning, en artikkel til det nyeste nummeret. Det var morsomt, og jeg liker artikkelen.

Jeg fikk tilbakemelding på at den var for lang, og fikk tilsendt en kuttet versjon, som jeg dessverre ikke leste. Det angrer jeg på, og det er fullstendig min egen feil - redaksjonen merket til og med filen "lemlestet", så jeg kan på ingen måte klage over ikke å ha fått beskjed.

Men når jeg nå leste artikkelen i Pegasus, syns jeg den hadde blitt merkbart dårligere av slettingen. Jeg syns det er synd at kommentarene om religion, sosial angst osv har blitt fjernet - det tar bort mye av brodden. I tillegg ser det ut til at det har blitt føyd til en eller to setninger jeg ikke kan stå helt inne for, smaksmessig, og som jeg tror har kommet etter den versjonen jeg fikk tilsendt på e-post...

Uansett. Man lærer så lenge man lever, og jeg får ta det hele på min kappe. Det er uansett ikke noen stor deal, men stor nok til at jeg ikke vil det skal skje igjen (magasinet har tross alt et opplag på 13 000, og da vil jeg være sikker på at jeg har en viss styring på hva som kommer på trykk). Neste gang skal jeg følge mer med.

Jeg har lagt ut originalteksten her, for de som måtte ønske å lese den; slettede deler er merket med rødt.

Sist endret av matthijs; 22/12-2006 kl 11:30
Svar med sitat
Gammel 22/12-2006, 13:32
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Standard Sv: Spill, sport, sex, religion og fyll

Det var jeg som lemlestet artikkelen din, Matthijs. Jeg fikk inntryk av at du ikke ønsket mer arbeid med teksten, og at vi kunne bruke den som råmateriale. Derfor kuttet jeg versjonen etter beste evne, og sendte den til deg i den tro at du ikke hadde de sterkeste følelser for ditt nå kvestede barn. Leit at vi ikke heller fikk samarbeidet om en kortere og like god artikkel, men la oss håpe dette er en lekse til neste gang.

Til andre: artiklene vi får inn til Pegasus er vanligvis gode, men alltid med potensiale til å forbedres og ofte for lange. Dessverre er det ikke alltid kommunikasjonen om hvilke versjoner man skal bruke og hva man kan kutte går like bra. Dette nummeret av Pegasus har hatt spesielt lite arbeidskapasitet redaksjonelt sett, men har gått i havn på grunn av god planlegging. Uheldigvis har dette ført til at noen artikler ikke er det deres forfattere ønsket. Vi beklager virkelig dette, men det skyldes altså at få har måttet gjøre mye. Over nyttår tropper et friskt AU og et ekstra redaksjonsstyre på, ser ut til at man har mulighet til å bli mye bedre på det redaksjonelle.
Gammel 22/12-2006, 13:42
matthijs sin avatar
Medlem

Vil bare nok en gang presisere at ansvaret er mitt eget; når man ikke gidder lese den redigerte versjonen av sin egen artikkel, har man ikke fulgt opp ungen sin godt nok.

Hva er tema for neste nummer?
Gammel 22/12-2006, 13:49
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Tema er ikke avgjort ennå, opp til det nye redaksjonsstyret. Blir nok offentliggjort like over nyttår.
Gammel 22/12-2006, 13:59
matthijs sin avatar
Medlem

Er det for eksempel "Matthijs er kul"? Eventuelt "Matthijs: Et temanummer om kulhet"? I så fall har jeg et par gode artikkel-idéer.
Gammel 22/12-2006, 14:04
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

Kanskje det handler om at "Matthijs er litt for lat"?

Sist endret av Ole Peder Giæver; 22/12-2006 kl 14:04
Svar med sitat
Gammel 22/12-2006, 14:21
Ole Peder Giæver sin avatar
Ole Peder Giæver Ole Peder Giæver er offline
Medlem

«Og for all del: Ikke sitt og fikle med genitaliene under aftenbønnen!»

Fint å få anledning til å lese artikkelen i opprinnelig versjon. Da jeg først leste den skjønte jeg ikke helt hvorfor du skulle skrive om onlinespill. Du spiller dem jo, meg bekjent, ikke? Som jeg sa til deg og Erlend forleden, den opprinnelige leseropplevelsen var litt sånn: Vi har temanummer om onlinespill. Matthijs kommer skjenende inn fra venstre fløy og sier looobalobbaobbalooo!

Den opprinnelige var kanskje også litt pratsom og kunne vært hardere vinklet, men var fint skrevet og passer inn i et mønster av snurrige, men interessante, ting i Matthijs' hode.

Sist endret av Ole Peder Giæver; 22/12-2006 kl 14:23
Svar med sitat
Gammel 22/12-2006, 14:40
matthijs sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Ole Peder Giæver Vis post
Kanskje det handler om at "Matthijs er litt for lat"?
Tror det blir et dobbeltnummer, gitt.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Spillets tekst vs. spillet i spill matthijs Rollespill generelt 6 7/01-2005 01:09
Forakt for enkelte spill? Tomas HV Mørkrid Rollespill generelt 22 6/01-2005 15:16

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:47.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia