Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Spillskaping > R.I.S.K.

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10/02-2007, 16:42
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Avstemning før eller etter HolmCon?

Jeg mener det har lite for seg å lenke RISK og Holmcon til hverandre. Det skaper bindinger som kan være negative for begge (først og fremst svekket fleksibilitet). I verste fall kan testspilling på Holmcon faktisk svekke avstemningen, ved at folk lar seg påvirke av festivalstemninger som ikke nødvendigvis har med spillenes kvalitet å gjøre.

Så seriøst dere: dette er en dårlig ide!

Om folk mener de må spillteste før de stemmer, kan de samle seg ei gruppe som er klar til å gjøre dette i tida rett etter offentliggjørelsen av spillene. Få med deg noen venner utafor miljøet, så blir det en måte å spre opplysning på også.

Og til sist: jeg håper Michael ønsker å arrangere RISK igjen. Han har gjort en stor innsats nå, og årene før, men det er ingen selvfølge at han ønsker å gjøre det igjen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kaare Berg
... hva faen ... intellektuelle ideonanister ... for faen ... isolerende ... ide innavl ...
Disse ordene setter tonen i det siste innlegget ditt, Kaare. Det er ikke interessant å diskutere noe i en slik tone.
Gammel 10/02-2007, 21:09
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tomas
lite ... bindinger som kan være negative ... dette er en dårlig ide ... Michael ... ingen selvfølge
Kjenner du igjen innlegget ditt nå Tomas?

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.
Svar med sitat
Gammel 10/02-2007, 21:14
Kaare Berg sin avatar
Kaare Berg Kaare Berg er offline
Medlem

Skjalg og Matthijs,

jeg har nå vitterlig ikke angrepet noen. Synd at dere har oppfattet det sånn. I såfall beklager jeg.

::: Dunk!!! Legger seg langflat :::

"jeg ville for eksempel aldri fått det for meg å gjøre moralske eller etiske vurderinger av den naturvitenskapelige kategorien invertebrater, selv om jeg, om jeg ble spurt, nok måtte gå med på at de er noen ryggesløse jævler alle sammen." - Anders Nygaard

Mørke Steder: Redux
For å komme ut, må du gå inn.

Sist endret av Kaare Berg; 10/02-2007 kl 21:14
Svar med sitat
Gammel 11/02-2007, 00:20
Temple sin avatar
Temple Temple er offline
Medlem

Fint at du tar kritikk Kaare.
Gammel 11/02-2007, 14:39
Håken sin avatar
Håken Håken er offline
Medlem

Jeg er enig i at det hadde vært fint å unngå trynefaktor i RISK, men det er nok ærlig talt litt urealistisk å tro. Trynefaktor blir det nok uansett ha en viss innvirkning, både negativ og positiv. Jeg vil tro at det å vinne ett år vil føre til at folk har større terskel og krav for å stemme deg fram igjen. Å være et ferskt fjes kan sikkert slå i begge veier. Årets førsteplass ble jo delt av en "fersking" og en "veteran i Oslomiljøet".

Jeg synes at det kreative miljøet som finnes nå har mye bra tendenser og produserer fine ting. Hvordan miljøet virker fra utsiden er vanskelig å si. Min erfaring er at sånne miljøet lett helt ufortjent kan få rykte på seg for å være forgubba, nepotistiske og ekskluderende.
(The Forge har derimot et heeelt velfortjent rykte på seg for å avvise nye fjes og indeer )
You have been pwned by a grue.
Svar med sitat
Gammel 15/02-2007, 22:47
SirGalrim sin avatar
SirGalrim SirGalrim er offline
Medlem

Jeg er enig med Tomas. Jeg syntes både RISK og Holmcon er flotte iniativ, men jeg syntes ikke de bør bindes sammen. RISK bør være åpent og opp til alle å delta og stemme. Om man binder Holmcon opp som en testrunde av utvalgte spill i konkurransen lukker man seg fort inne. Om spill blir testet der legger det føringer på at RISK-deltagere også bør delta på Holmcon. Videre er det klart at alle ikke får testet alle spill på Holmcon. Dermed vil man fortsatt ha problemet med å ikke få spilltestet alt. Men viktigst av alt er at det vil være en fare for at deltagerene på Holmcon vill oppnå en enighet seg i mellom om hva som var det beste spillet. Gjerne en usagt enighet. Og det kan være et problem for konkurransen om enkelte grupperinger/miljø legger føringer på hvilket spill som er best før alle har fått anledning til å stemme uavhengig og egenhedig.

Jeg syntes derimot det er flott å få spille RISK-spill på Holmcon etter at RISK er ferdig.

Sist endret av SirGalrim; 15/02-2007 kl 22:49 Begrunnelse: Bemerker at jeg ikke har lest denne diskusjonen inngående.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:18.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia