Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Levende rollespill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14/03-2011, 16:04
Obiken sin avatar
Obiken Obiken er offline
Medlem

Standard Sv: Ide til laiv

Ikke helt det du spør etter, men laiv er mye mer kjent i Danmark, og noe lignende blir beskrevet i en artikkel fra Imagonem. Dette er en kort laiv for barn, men kan jo gi inspirasjon.

Imagonem: 300 blodtørstige barn

Sist endret av Obiken; 15/03-2011 kl 13:09
Svar med sitat
Gammel 14/03-2011, 22:06
Bjørn Are sin avatar
Bjørn Are Bjørn Are er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Bamsemisbruker Vis post
Jeg driver å ser litt rundt hvor mange som eventuelt kan være interesserte. Om dere gidder hadde det vært supert om dere bare kunne spørre venner om dette er en god ide.

Mat hadde jeg egentlig tenk at folk kunne ha med selv. Et gigantisk bål i midten av basen der laget har samlet seg og spiser pølser og annen grillmat, snakker, gamler og kanskje drikker mjød. Eventuelt så kan arrangøren fikse mat.

Kostymer er alltid gøy. Regner med at jeg/arrangøren kommer til å finne et kult tema som alle skal følge (for eksempel militaen mot garden). Man for også utdelt den tabarden (som i wow) som viser hvilken side du er på.

I første omgang kan man jo søke fra frifond, hvis ikke det dekker alt så må deltagerne også betale.

Våpen har jeg ingen anelse om hva som er best.
Bli med til ConQuest i år, Solgløtt, en laiv-forening her på sørlandet skal dit, og du kan bli med oss (spesiellt om du er over 18 år og har lappen
Gammel 14/03-2011, 23:19
Bamsemisbruker Bamsemisbruker er offline
Medlem

Ok. Skal skjekke det ut i morgen. Legger meg nå Jeg er 16 år
Svar med sitat
Gammel 15/03-2011, 17:46
Medlem

Så på conquest og det virker mitt i blinken. Eneste er at det er i tyskland og jeg tror ikke foreldrene mine er spesielt keene på at jeg skal bli sendt av gårde med noen ukjente folk. Takk for linken. Jeg skal snakke med noen kompiser og se om de vil bli med. Vi kan gjerne ta følge (hvor mange/gamle er dere?) om jeg bestemmer meg for å dra.
Svar med sitat
Gammel 15/03-2011, 18:27
Medlem

Jeg klarer ikke å finne ut noe særlig om det. Alt er på tysk
Svar med sitat
Gammel 16/03-2011, 01:21
Bjørn Are sin avatar
Bjørn Are Bjørn Are er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Bamsemisbruker Vis post
Jeg klarer ikke å finne ut noe særlig om det. Alt er på tysk
Neida, du må bare lete litt. Det er til og med regler i pdf på engelsk der inne.
Gammel 16/03-2011, 18:04
Medlem

Ok. Skal lete litt mer
Svar med sitat
Gammel 16/03-2011, 19:34
Medlem

Jeg har laget en litt mer gjennomførbar ide. Baserer seg på mye av det samme, men det kan være ferre folk og mer rom til å ha kule roller.

Så mange som mulig (rundt 20 folk ) samler seg på en åpen slette. 3 av disse menneskene har på forhånd blitt utnevnt adlig. Resten er leiesoldater. Målet for de adlige er å enne opp med mest mulig gull (ser for meg at vi kan bruke mandler eller lignende). Målet for leiesoldatene er å ende opp på det seirende laget. Kostymer er alltid gøy, så det er kult om man har med et passende anntrekk samt LARP våpen (søk på youtube hvordan man lager). De tre adelige har hver sin farge (rød, grønn og blå) og skal ha tabarder i samme farge som blir gitt til leiesoldatene.

De adlige begynner spillet med en relativt stor kapital. På starten har de mulighet til å kjøpe leiesoldatene. De kan selvfølgelig velge selv hvor mange de skal ha (balansen mellom nokk soldater og mye penger). Deretter går de adlige og leiesoldatene deres til vært sitt telt som ligger rundt et kvarders avstand mellom hverandre. Nå begynner spillet.

Hele poenget er at leiesoldatene skal dra og stjele pengene til motstanderne eller forsvare sin leders penger. Adelens rolle videre er i likhet med soldatene å forsvare pengene, men også og byttehandle soldater. Dette gjøres ved at de har fått utdelt vært sitt horn (eller enklere vær sin walkytalky). Etter de har kontaktet hverandre, møtes de på feltet mellom teltene og forhandler. Man kan røve NÅR SOM HELST, det kan være om natten eller til og med mens en transaksjon foregår.

Spillet varer i to dager (lørdag til søndag tenker jeg). Den adelige som sitter igjen med mest penger vinner (en twist som kan skje her er at alle vil selle leiesoldatene og kanskje en sleip fyr kjøper alle veldig billig og raider begge de to andre og vinner, det hadde vært episk).
Svar med sitat
Gammel 16/03-2011, 21:09
omega1no sin avatar
omega1no omega1no er offline
Medlem

Hvis man ikke har plott, mellomhistorie, føring av spillingen, vil det kunne bli ganske kjedelig egentlig, hvis det skal vare så lenge.

Er noen av leiesoldatene rivaler?
Har en av adelen hatt seg med kona til en av de andre i adelen?
SKylder noen penger til noen?
Ambisjons ønsker.
Relasjons problemer

osv
osv
osv.

Skaperen av Brent Jord
Svar med sitat
Gammel 16/03-2011, 21:25
Medlem

Det er sant og jeg har tenkt på det. Tenkte jeg skulle komme med regler etc før jeg begynte med historien. I hvertfal for meg så er det viktigere. Om du har forslag så kom gjerne med det. Jeg tror der det er mest utviklingspotensiale er historiene til leiesoldatene. Det er ikke vanskelig å finne på en historie mellom rivaliserende adelsmenn. Skal tenke litt på det
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:33.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia