Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 24/01-2013, 12:58
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard Mitt løfte til Arcon 29

HVIS JEG KOMMER PÅ ARCON (det er avhengig av familiens ferielogistikk), er dette mitt løfte:

Jeg vil spillede 2 scenarier på Arcon 29. De skal ikke være mine egne.

Jeg vil plukke de jeg tror er best gjennomført ut fra to kriterier:
- Gjør det lett for meg å lede. (De må ikke kreve at jeg underholder ukjente folk kun ut fra mitt eget hode i seks timer).
- Gir spillerne en kul opplevelse.

Etterpå vil jeg gi tilbakemelding på hvor bra scenariene fungerte, sett fra mitt synspunkt.

---

Hvis flere enn meg gjør dette, har vi starten på en god scenarietradisjon. (Rekk opp hånda de som savner tilbakemelding på scenariene sine!)

Sist endret av matthijs; 24/01-2013 kl 13:00
Svar med sitat
Gammel 24/01-2013, 13:36
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Standard Sv: Mitt løfte til Arcon 29

Flott, Matthijs! Way to go!

Syns jo at vi har en god scenarie-tradisjon på Arcon, men det har vært litt tynt de siste årene. Jeg håper å være klar til å presentere Fabula i sommer, og da vil jeg tradisjonen tro sette opp et scenario eller tre på Arcon ...
Gammel 24/01-2013, 17:41
Simira Simira er offline
Medlem

Standard Re: Mitt løfte til Arcon 29

Urk. Jeg hadde jo lovet meg selv å arrangere Romanse på Arcon i år. Men vet ikke om jeg kommer... avhenger av jobb, ferie, og om jeg orker en helg med GoT (som jeg fortsatt har litt i vrangstrupen).
Gammel 25/01-2013, 13:08
trellian trellian er offline
Medlem

Jeg pleier ikke å legge veldig mye merke til hva som er årets tema. Det surrer og går i bakgrunnen, men noen grunn til å ikke komme, hadde det ikke vært selv om temaet var Harry Potter.
Gammel 25/01-2013, 13:33
Tomas HV Mørkrid Tomas HV Mørkrid er offline
Medlem

Nei temaet er ikke veldig påtrengende. Om du spør meg hva som har vært tema de siste årene blir jeg svar skyldig. Det er "bussiness as usual" uansett hva temaet er.
Gammel 29/01-2013, 18:45
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

bra Matthijs! Flott jobbet.
Om det skulle skjære seg med ferie (tvi tvi, bank i tre) kommer det helt sikkert etterspørsel etter en modul du har lovet.

Jippotema i år er vel bra?

Game of Thrones(Song of ice and fire) er jo et tema med store muligheter.

Temaet gir rikholdig rom for fantasy m/magi, intrige, krig og eventyr for nesten alle vil jeg tro. Og sikkert noen andre innfallsvinkler jeg ikke har tenkt på i farten. Forslag?

Selv fans av Zombies får jo sin sjanse her .

Yay til Game of Thrones, Arcon 29s jippotema sier jeg.

- fred
PR gruppa
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.
Svar med sitat
Gammel 5/02-2013, 21:11
Peter Collett Peter Collett er offline
Medlem

Blir det modulkonkurranse på Arcon i år? Jeg sitter og skriver på noe vidunderlig og inspirerende, men jeg tviler på at jeg greier å opprettholde motivasjonen uten kompetitiv drivkraft og muligheten for skryt og anerkjennelse.
Svar med sitat
Gammel 5/02-2013, 23:44
Maleficium Maleficium er offline
Medlem

Å klare å presentere noe som:

a) Får Matthijs interessert nok i å spillede (enkelt nok)

og

b) få tilbakemelding på modulen fra nevnte i punkt a) virker da som "win" for meg, og burde vel gjøre det for flere?

--------------

Enda mer seriøs: Modulkonkurranse er kult, men er det mer enn 2-3 som deltar?

For min del kan jeg se flere grunner til å produsere en modul:

1) Promotere ett spill(system) jeg liker

2) Hjelpe noen jeg liker med å promotere spill(system)et deres

3) Ville gi noe til Arcon/Arcongjengerne/de yngre ... kanskje til-og-med til "gamlingene"?

4) Ville teste meg selv (som organisator, modulskaper - utfordringen er jo å lage noe som andre kan forstå og spillede utfra, helst litt homogent på tvers av spillgrupper)

5) Ville spille noe selv, og få spillere til å spille det (som man kanskje ikke får den faste gruppen til å spille?)

-----------

Beklager om jeg buzzkiller, jeg ser selvfølgelig æren og berømmelsen ved å vinne konkurranser som givende, jeg har bare ikke opplevd at noen har tatt seiersdansen for å vinne modulkonkurransen noen gang. :skjevsmiley:
Svar med sitat
Gammel 6/02-2013, 09:33
Gru sin avatar
Gru Gru er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Maleficium Vis post
Beklager om jeg buzzkiller, jeg ser selvfølgelig æren og berømmelsen ved å vinne konkurranser som givende, jeg har bare ikke opplevd at noen har tatt seiersdansen for å vinne modulkonkurransen noen gang. :skjevsmiley:
Da var du ikke på Arcon det året jeg vant.

"Interaktiv jomfrufråtsing!"
- Tomas snakker om å være erfaren spilleder for uerfarne spillere
Svar med sitat
Gammel 6/02-2013, 11:42
Anders Nygaard sin avatar
Anders Nygaard Anders Nygaard er offline
Medlem

Peter - så bra! Modulkonkurransen er nesten ferdig utformet, og annonseres plutselig snart.

Vi har ikke klart å finne på noen lur måte å få vurdert spill som ikke kommer med tekst, sånn som laiv og noen indiespill og småspill, men jeg tror GM- og arrangørbelønningene kan gjøre litt opp for det, og håper at vi en dag (neste arcon?) får på plass en fin, prestisjetung pris for nye spill. (Det evige problemet er vel at man ikke har noen tilskuerplass å plassere juryen på, og spørreskjemaer funker dårlig på så små grupper) Det har kommet inn minst ett indie-spillsett som funker som en modul allerede (Fiasco), og det mangler heller ikke hjemmebrygga system/spilltester på programmet

Maleficum - tror det pleier å være flere enn 2 som deltar - man trenger tross alt bare å levere i tide, sånn at juryen får lest gjennom, for å være påmeldt. Kanskje også noe å få mer info om, altså hvilke moduler som kom inn tidlig nok til å kvalifisere seg for konkurransen.

Mulig vi også bør innføre en sterk oppfordring til vinnere om å gjennomføre seiersdans, , kanskje backet opp av et strømførende apparat eller to,

Sist endret av Anders Nygaard; 6/02-2013 kl 11:48
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:38.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia