Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8/02-2005, 11:49
Kim R sin avatar
Kim R Kim R er offline
Medlem

Standard Sv: Artikkel I Dagbladet.

He he .. jeg er så enig. Mange fine poeng der.

Forresten synes jeg å huske at man under intervju ovs, at man har rett til å kunne folange å se artikkelen før den går i trykk. Er ikke helt skråsikker her, men synes å huske en nevne noe om det en gang.

Kan tenke meg GW butikken i møllergate gjerne ville ha lest igjennom denne artikkelen før den gikk i trykk gitt. Det er kjekt å ha i bakhode.. i min bok er ikke all reklame god reklame, og hvis man ser at det er bare dårlig kan man like så godt nesten greie seg uten.
Svar med sitat
Gammel 8/02-2005, 13:50
Even Tømte sin avatar
Even Tømte Even Tømte er offline
Medlem

Standard Sv: Artikkel I Dagbladet.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kim R
Forresten synes jeg å huske at man under intervju ovs, at man har rett til å kunne folange å se artikkelen før den går i trykk. Er ikke helt skråsikker her, men synes å huske en nevne noe om det en gang.(...) i min bok er ikke all reklame god reklame, og hvis man ser at det er bare dårlig kan man like så godt nesten greie seg uten.
Man har strengt tatt ikke 'rett' til det, men de fleste journalister vil nok samtykke i å vise deg hva du seg er sitert på. Hele artikkelen vil derimot mange journalister vegre seg for å vise deg på forhånd. Vinkling og presentasjon av stoffet regnes for å være journalistens 'eget' arbeid, som andre helst ikke bør blande seg opp i. Det gjelder for eksempel journalistens beskrivelser av Warhammer-spillernes påkledning, som ikke står for noen annens regning enn journalisten selv.

Vær Varsom-plakaten, Norges Presseforbunds etiske retningslinjer for journalister, har følgende punkter som kan være interessante i denne sammenhengen:

3.6.Av hensyn til kildene og pressens uavhengighet skal upublisert materiale som hovedregel ikke utleveres til utenforstående.

3.7.Pressen har plikt til å gjengi meningsinnholdet i det som brukes av intervjuobjektets uttalelser. Direkte sitater skal gjengis presist.

3.8.Endring av avgitte uttalelser bør begrenses til korrigering av faktiske feil. Ingen uten redaksjonell myndighet kan gripe inn i redigering og presentasjon av redaksjonelt materiale.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
[Artikkel] Terapi i rollespill - artikkel matthijs Rollespill generelt 22 1/07-2004 16:40
God artikkel om Rollespill og kunst HOT Rollespill generelt 0 14/05-2004 13:58

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:46.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia