Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Melding fra Hyperion:
Gammel 19/04-2005, 17:34
Arquebus sin avatar
Arquebus Arquebus er offline
Medlem

Standard World in Flames

Noen som liker australian designgroups fantastisk world in flames krigsspill?
Svar med sitat
Gammel 6/05-2005, 08:24
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Standard Sv: World in Flames

Joda,
på Ares Bjølsen spilles det faktisk nå.

Selv har jeg mest erfaring med 5 edtition (pre Final).
Den hadde enklere regler og et system som fungerte bra med mange riktig nok uhistoriske men fungerende elementer.
Som konvoi og ubåt krigen. Der lønte det seg å bygge ubåter ihvertfall.

Men nå har jeg omsider forsøkt "Final edition" igjen med en liten improvisert Barbarossa kampanje hos en bekjent. Landkrigen og luftkrigen fungerer ganske bra. Pilot elemntet er et godt innslag.
2*D10 kampsystemet er ok foresten. Der er jeg "on record".
For all skit jeg har kastet på det til nå

Ikke spilt DoD så mye selv. Hva med deg? Hva har du mest erfaring med?

Fred
Svar med sitat
Gammel 13/05-2005, 18:50
Arquebus sin avatar
Medlem

For å ta det siste først så spiller vi ikke med DoD og eg har knapt sett på den delen av spillet. Ellers så spiller vi med de siste reglene vi klarer å finne på nett så sant et klart flertal av spillerne vil ha de med. Nye regler vi ikke har spilt med før må ha full oppbakking for å bli tatt med. Litt lobbyvirksomhet må da gjerne til for å teste ut nye regler. Vi bruker som regel 2d10 landcombat reglene fordi de gir det mer interessant å å bygge panzer mot'er mech'er og para'er. men i spillet vi skal til med nå skal vi gjøre en d10 retro. dette fordi de allierte mener de får for mye bank med 2d10 reglene. ellers må det nevnes at vi aldri jhar spilt et game till the bitter end men gitt oss etter 1943 om spillet ikke har vært spennede, dvs at utfallet er gitt.

ubåtkrigen er en viktig del av hovedkrigen og england får ofte stryk på konvoiene om de er for offensive med flåten sin og ikke trygger de norske sjømennene (les Konvoier)

selv har eg veldig tro på at luftkrigen er viktigere enn mange av de eg har spilt med og at en effektiv strategisk bombing kan knekke de største land i kne... leve die Amerikabomber...
Gammel 23/05-2005, 12:21
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Hei,
jo dette høres kjent ut for oss også.

Men hos oss har ingen tysk spiller funnet løsningen på hvordan en effektiv ubåt krigføring skal kjøres etter at våre allierte spillere fant en god "formel" på eskorte tjenesten. Men det etterlater ikke veldig mye til andre britiske sjø operasjoner.
2d10 har jeg selv nettopp fått prøve en del. Ja, det gjør Mech omsider verdifullt og Mot divisjonene er for dyre å bruke til å sette sammen "spesialist korps" for de trengs nå som taps enheter.
Men det har en rar bieffekt, nå er det eneste som duger til å forsvare små øyer som Truk nemlig Mech og Tank korps/divisjoner. Man får -5 i fint vær og velger tabell. -5 er ganske mye.
Interesant erfaring dere har gjort med 2d10 tabellen. "vår" tysker mente de måtte ha 2d10 for å ha en sjanse i Russland.
Ja, det med at Tyskerne kan "vinne" WWII trengs kanskje for er mer interesant spill. Og vi har aldri spilt ferdig en final edt. spill.
Og jeg er helt enig med deg at fly er viktig. Siden man har Air Impuls muligheten er det nokså lett å starte et 10+ flygrupper raid over tyskland og følge opp med et nesten like sterkt angrep neste impuls. Selv om man ikke ødelegger fabrikker (som er lett med det senere STR flyene,43+) kan man stjele BP her og der, flippe garrisoner,fly og HQ(ikke nødvendigvis i den rekkefølgen) og bombe vekk spart olje.
Foresten, spiller dere med ledere i flammer og med de intellegens poengene som ruller om terninger ol?

Fred
Svar med sitat
Gammel 24/05-2005, 12:20
Lord_Piet sin avatar
Lord_Piet Lord_Piet er offline
Medlem

På norsk så deler vi IKKE opp ord!

Det siste innlegget inneholdt så mye orddeling at jeg ikke orket lese videre etter de to første setninger. Bruk norsk, ikke del ord!

- Stolt medlem av AMO www.amo.no

"In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move."
- Douglas Adams

Sist endret av Lord_Piet; 24/05-2005 kl 12:22
Svar med sitat
Gammel 24/05-2005, 13:20
Arquebus sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lord_Piet

Det siste innlegget inneholdt så mye orddeling at jeg ikke orket lese videre etter de to første setninger. Bruk norsk, ikke del ord!

hehe må dele opp ordene for å skrive de rett.
er ikke så flink på å sette dem sammen igjenetterpå.
ellers takk for seriøst innlegg
Gammel 24/05-2005, 17:05
Espen sin avatar
Espen Espen er offline
Forum Admin / Desisjonskomiteen

Så lenge jeg har norsk rekord i ord deling så er det tillatt her på forumet

Tilbake til topic!
Opprinnelig postet av Douglas Adams
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof, is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Sitat:
Opprinnelig postet av Matthijs Vis post
"Kom igjen, folkens, jeg er en lazy fuck. Hvorfor tror dere jeg lager spillfestival hjemme hos meg selv?
Svar med sitat
Gammel 24/05-2005, 19:00
Arquebus sin avatar
Medlem

Vi spiller ikke med Int.reglene og heller ikke med ledere. Har gjort det en gang og det var nok. Wif er komplisert nok som det er. Poenget for aksemaktene med ubåtkrigen er vel å binde opp den britiske flåten like så mye som å knigge ressurser og konvoier. en krysser på konvoiduty er en krysser mindre som kan invadere mål i middelhavet eller nordsjøen. 2d10 gjør krigen til en panzerkrig der mekaniserte og spesialiserte styrker vinner over menn med rifler. historisk spør du meg. den amerikanske Air actionen er så skummel i fra våren 43 at aksene bare kan be om fred med engang. om den som spiller USA ser seg om i noe annet enn Carrier-Forcepoolen sin(et problem hos oss). ja du har fete hangarskip men du vil med stor stor sannsynlighet ikke ha noen å bruke den på. når du blir med i krigen i 41\42 så ligger akseflåtene i havn uten olje eller på havets bunn. om akseflåtene er ute og herjer er det lov til å gi han som spiller CW et par harde tupper i røva.
Gammel 25/05-2005, 13:27
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

he he

jo, det lønner seg å ha en patrulje fly/skip i alle sjøsoner de tyske krigskipene må igjenom for å nå konvoiene i Atlanterhavet. Så høyt opp man får de. Koster MP å passere de og om de finner båten som prøver å løpe forbi kan de gjøre skade på den. Men i flere av våre spill har den tyske spilleren brukt mye tid og krefter på å rydde vei , sjø sone for sjø sone for så slå til i riktig vær (les Storm).

Jeg har ikke nok erfaring med spillet fra 43+ til å si noe om spillets gang derfra men ja, det allierte luftvåpnet må være i sannhet knusende allerede da.

2d10 systemet ser mer lovende ut nå som jeg har prøvd det litt i et improvisert østfront scenario. Men jeg er litt gammeldags i min spill erfaring og de plussene man skulle samle seg opp for et bra angrep, ikke kun gode odds var noe uvant for meg

Vi har også spilt med ledere og int. poeng...en gang! Aldri mer. Savner å kunne re rolle en kritisk terning riktig nok. I 5 ed kunne man bruke en offensiv. Dyrt men riktig noen ganger.

Fred
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.
Svar med sitat
Gammel 26/05-2005, 20:00
punch sin avatar
punch punch er offline
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lord_Piet

Du klager på innleggene her pga orddeling..??!! Har du sett grammatikkunnskapene, og ikke minst stavekunnskapene, til en del av de andre folka som poster her på forumet??
"The Internet is more like a plumbing trap. People pour masses of crap down it, but occasionally you need to reach in and search for a valuable item, and you come out covered in shit." -- found on the Internet
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Nye World of Darkness [oppdatert 2] Postbud Rollespill generelt 46 4/07-2004 00:58
Moderne våpen i World of Darkness/White-Wolf Sub-Lock Rollespill generelt 11 27/04-2004 10:34
World of Darkness Apocalypse/Armageddon Joshy Rollespill generelt 25 15/04-2004 13:28
Kjøpes: Empire in Flames... Exar Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser 2 4/02-2004 18:31
World of Darkness Postbud Rollespill generelt 26 22/01-2004 08:47

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:56.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia