Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28/05-2005, 01:11
Lord_Piet sin avatar
Lord_Piet Lord_Piet er offline
Medlem

Standard Sv: World in Flames

Alle må vi velge oss ut noen "quests" - og min er orddeling!
Litt skrivefeil kan jeg tilgi, men orddeling er den 8. dødssynd - minst ;p

"In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move."
- Douglas Adams
Svar med sitat
Gammel 4/06-2005, 11:17
Arquebus sin avatar
Arquebus Arquebus er offline
Medlem

Minner folket igjen om at dette er tråd om Australian Design Groups WW2 strategispill World in Flames.

Byen med fabrikker er iallefall blitt harde å knekke med 2d10 reglene. Og med antitank og ingenørtropper så blir det enda verre. Problemet med 2d10 reglene er at både angriper og forsvarer må tenke nytt. Tynne infanterilinjer klarer ikke å holde tilbake angrep fra PanzerArmègrupper. Krigen blir mer motorisert og mekanisert og infanteri blir mer antipartisankrigere enn førstelinjetropper. En annen følge av 2d10 er at taktisk bombing blir mer aktuelt enn før i og med at snudde units gir høyere pluss på tabellen enn før. Alt i alt en mer historisk korrekt simulering av blitzkriegen fra ww2.
Gammel 7/06-2005, 10:39
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Sant, ground strikes er høyst nødvendig nå. Tidligere var det viktig nok men nå...må du gjøre det for å få til et fornuftig angrep.

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i det med at Blitzkrieg er riktig simulert. Det var mest vanlig å slå hull med infanteri (og mye artilleri) og så kjøre tanks igjenom.
Men nå hiver man på så mange tanks man kan og paras på toppen(som flyes inn om natten naturligvis) og pøser igjenom med tanks. En fullt panser angrep fra to felt er gjerne 3-1før noe annet (+6), en full para stack kan gjøre det til 4-1 (+2+3+1=+6 til)full flipp blir +5,5 tanks er +5, forsvarer har neppe mer en 1 AT(AA osv) som gir -2. så +6+6+5+5-2=+20 og du ruller 2 D10... jo 23 eller høyere er oppnåelig Men dette er jo før fly kampen for off/def flystøtte selvfølgelig.
Nå bruker man ikke infanteri i angrep etter 1940 i øst(bortsett fra russiske vinter angrep naturligvis)for annet enn tap nr to og kanskje ikke det en gang siden Blitz tabelen sjelden krever mer en et tap fra angriper og det må være mot/mech/arm (hvorfor ikke cav foresten?).
Jeg liker at spesialister som Eng,Winterized og Mtn må taes i tap først.
Det fungerer bra. Det skal de ha.
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.
Svar med sitat
Gammel 8/06-2005, 11:09
Arquebus sin avatar
Medlem

Blitzkrieg er stukaer og panzer.
Art og inf er ww1 slossing
Gammel 8/06-2005, 14:57
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

tja, det er noe i det.

Men helt enig på dette punktet blir vi nok ikke
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.
Svar med sitat
Gammel 9/06-2005, 10:27
Arquebus sin avatar
Medlem

Spiller som oftest italia så det er ikke så viktig for meg. Får sjelden råd til å kjøpe hverken tanks eller infanteri. Det blir mest torpedobombere og reparering av skadde båter ispedd noen piloter og noen ubåter.
Gammel 9/06-2005, 13:45
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

ah...
så du pleier ikke å gå for å hjelpe Tyskern sterkt i øst?

Og hva med Gibraltar-Egypt, er Spania alltid første målet i deres spill?

I den som pågår på Ares nå er tydeligvis Russland primær mål.

Jeg har aldri spilt i Italia i Final Ed. så jeg vet ikke nok om det ennå.

Du får ikke maks resursser fra Tyskland? Du får ikke være "erobreren" av Frankrike, Yugoslavia osv?
Går du til krig så snart som mulig eller lar du England erklære krig på deg?
Unngår du å sloss med den franske flåten eller går du for å skade dem så sjansen for å overta dem blir større ved Vichy?

Fred
Svar med sitat
Gammel 9/06-2005, 20:58
Arquebus sin avatar
Medlem

hehe mange spørsmål på en gang.

Vil helst gå til krig mot commonwealth, og helst Cw alene. US entry regner eg ikke som italia sitt problem selv om eg kanskje burde. (bunner i at eg mener usa bør konsentrere seg om på knuse tyskland og la lilleputt staten Italia være i fred)

Får churchill angripe Italia først så ligger den italienske drømmen om ekspansjon på bunnen i diverese havner.

Pleier å få litt ressurser av tyskland og hjelpe han med å garnisonere land for han om italia ikke er truet eller å hjelpe til med en kraftig flystyrke over russland om ikke de trengs over middelhavet i stedet. får som regel hjelp av tyske longrange figthere og kondorer til å konteste flystyrken til den engelske arrierflåten og har for alltid satt en støkker i de som skal spille Cw og USA i den direkte jagingen av skip med kombinasjonen miniubåt og bombefly. en minisub i italia er en garantifor at den engelske flåten ligger utenfor gibraltar.

tyskland og eg har store planer for neste spill. vi spiller 2 karts europeisk ww2.
kanskje vi får det til dennegangen. Spania sa du? spania er skummelt... men helt klart viktig å ta om en ønsker å plugge igjen gibraltar
et kombo angrep fra aksemaktene kan kanskje klare det. får håpe på det.
Gammel 9/06-2005, 23:33
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

en kompis av meg bemerket for meg at Portugal kan taes første trekket av Italia hvis England ikke er klar til krig mot Italia. Med en divisjon utenfor Lisboa og følge opp med mer på TRS og AMPHn (de starter med en av hver tror jeg') om Italia får tre impulser faller Portugal før de får Militsen sin.

Da har du en ok springbrett mot Spania. Du må bare gå å hente tyske "peace keepers"
Svar med sitat
Gammel 10/06-2005, 07:22
Arquebus sin avatar
Medlem

Høres ut som en veldig dårlig ide. En vil bare ende opp med alt en satte inn i Portugal out of Supply i det UK går til krig og stenger Gibraltar. Etter Spania er falt derimot er det jo bare å feie over portugiserne.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Nye World of Darkness [oppdatert 2] Postbud Rollespill generelt 46 4/07-2004 00:58
Moderne våpen i World of Darkness/White-Wolf Sub-Lock Rollespill generelt 11 27/04-2004 10:34
World of Darkness Apocalypse/Armageddon Joshy Rollespill generelt 25 15/04-2004 13:28
Kjøpes: Empire in Flames... Exar Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser 2 4/02-2004 18:31
World of Darkness Postbud Rollespill generelt 26 22/01-2004 08:47

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:10.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia