Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Brett-, Kort- og Miniatyrspill

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17/08-2005, 00:37
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Standard Sv: World in Flames

gøy, gleder meg til å se om de lykkes med WiF på data.

har omsider gitt full kampanje en sjanse igjen
vi spiller i leiligheten hos en nabo.
han har et utrolig enkelt men effektivt opplegg for å kunne sette opp og rydde vekk spillet i en liten leilighet.

Han (men en kanskje høy kostnad) laget nok plater på en kartblad størrelse og med med en list rundt tre sider. Slik at de settes sammen to og to for Asia/Europa kartene.
Det gjør også at de kan stables.
Og opp på kles skapet hans passer de akkurat.

Når han spiller rigger han til med bukker med tversgående 2'4. Overaskende stødt.

Selv er jeg England.
Skal høre om det er greit at vår rapport gis til andre...om du vil se den da?

mvh
Fred
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.
Svar med sitat
Gammel 17/08-2005, 13:24
Arquebus sin avatar
Arquebus Arquebus er offline
Medlem

Alltid gøy å se andres spill og få nye impulser eller gremmes/gledes over andres tabber... Spillet vårt stagnerte litt pga flyttinger og barnefødsler.
Gammel 29/09-2005, 12:09
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

vel vel,
siden sist har ikke vi fått lagt ut de neste rapportene men de skrives, så kanskje en dag.

Men jo, hva skjer?

Vi er nå i J/F 41. Vi stormer frem, med sneglens hastighet.

Tyskland og Italia i krig med GB, FF. Japan med Kina. Tyskland med Russland ,husker ikke i farten om Italia er med der.

Tyskland angrep russland når de brøt avtalen i J/A 40, når Frankriket falt. Polen derimot holder ennå
En stakkars polak forvillet seg inn i østprøyssen i et angrep på den tyske Eng...det hadde 60 % sjanse for suksess og 6 % for å slå -/-. Det ble -/-.
Dermed har den fått stå i supply, blitt flippet hver første impuls og gitt tyskern 0,25 multipel produsjonsbonus hvert trekk.
Det ble billige 18 produksjons poeng

Frankriket, de gav seg J/A40 når det ble klart at den ville falle det eller neste trekk. Vi erklærte åpen by og satte Paris åpen. Da ble det akkurat nok chits til at vi kunne kjøpe noen Frie Franske områder. Vi endte opp med minste tyske område i Frankrike (HUGE Vichy, Sten Hugo planlegger å bruke Vichy som et skjold). Og vi fikk Madagaskar, Afrika, Pacific øyene, mistet Vietnam og de indiske havs små øyer. Hovedstaden i FF ble i Dakar.

Nå har England og Italia (med noe tysk hjelp) ført en middels vellykket kamp om Middelhavet og i skrivende stund ser det ikke ille ut for dem.
De har tatt en hel del tap (blant annet senket et CV fly med 1 nav faktor 5 CA/CL skip på 4 kamprunder om østlige middelhav, men to landbaserte IT FTR plaffet ned tre CV fly med piloter for en av sine i samme område et trekk eller to før).
Nå "eier" aksen alle tre sjøområder. Den britiske flåten er i Port Said og slipper ikke ut gratis. Land styrken i Gaza holder stand. Men Balbo ser alene ut i Aswan.

I Russland rocker GBA. Og kampene foregår akkurat nå på den orginale polske grensen på begge sider av Pripjet. Begge sider har sine offensiver i reserve og Tyskland venter på sin 10 % sjanse for pent vær der.

Hellas ble angrepet av Tyskland i J/F 41 og i siste impuls før vi gav oss tok Tyskland et heller uheldig angrep som resulterte i 2/1. Alle de greske skipene slapp unna til Aden men det kostet en skadet CA i 4 boksen for GB.

I Asia har Japan krevd Vietnam men enda ikke kuttet Burma veien, USA og GB låner til Kina, 1 BP, 1Oil og 1 Res.
Persia (Iran to be) falt nå. Omsider. Etter langvarig Japansk beleiring.
Kommer den nye Japansk russiske krig? Vi allierte tror ikke det. Vi får se.
Ellers...lite. Japan kjører minimalistisk mot Kina.

Tyskland kjører en anti britisk(og dermed anti Russland strategi sier han). Det er interesant. Han bygger CV og Nav (+ noen ubåter)og heller lite land enheter. Spennende

Frie Frankrike teller på knappene. Noen festelige enheter nå (og angripe folk med en Tac, en Para og senere Tank HQ med venner) eller fabrikk og masse egenproduserte djimser i 43-44? Noen tanker på saken?
Jeg er litt ting orientert selv, men dette er et økonomi spill vel så mye.
Og nå så jeg nettopp av tabellen at mine 8 BP nå blir til 5 BP i 42, og 12 i 43 og 44! Det er en uttelling på 19 BP i rimelig tid for å få brukt dem...Det høres ut som det er verd det. Men det vil sette mine landopperasjoner med FF 6 mnd tilbake mens jeg samler opp BP. De har 2BP nå og får 3 BPtil dette trekket (hvis Gud vil det)[terning Guden vi alle ber til]. Så jeg burde kunne bygge den i M/A 41.

Tror ikke jeg har glemt noe. Spørsmål?

Neste senanse er fredag.
Mer til uka kanskje.

- Fred
"The course of history is determined not by battles, but by the actions of the individual. The strongest city at its most basic level is a collection of individuals. Their dreams shape the years to come. If there is any lesson to be learned from history, it is that all too often the fate of entire realms rests upon the actions of one person. In that dire moment of uncertainty, that person's decision, can unwittingly change the world. One never knows who that person is.” A prologue shortened.

Sist endret av sunszu; 29/09-2005 kl 12:14
Svar med sitat
Gammel 4/02-2006, 16:32
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Standard Re: World in Flames

http://folk.uio.no/gautebi/wifpages/Nordberg1.htm

Her er nettsiden hvor vi legger ut rapportet vår og bilder av spill (spillere).

En hyggelig bunch og kompent også.

Dette ble litt senere en neste uke ser jeg nå.

Vi er nå i Mars/April 43 og alle er i krig med alle.

Kort versjonen er vel at USA angrep Tyskland, Italia og Japan først.
Uten veldig store fordeler av dette annet en å skade to CV i Tokyo.

Tyskland la seg på defensiven i øst og lykkes lite der annet en å skyte ned alle Russiske bombere i et Ploesti bombe raid i 41. Men har nå trukket seg til den Polske korridor i nord og langs Vistula til Karapatene og ned til deltaet til Donau. Men er nå under press fra russerne igjen der.

Tyskland lykkes å isolere Egypt og deretter knuse de britiske styrkene der.
Wavel falt der.
De har dessuten lykkes å invadere England og brent Coventry. London er nesten totalt isolert. Men både Monty og De Gaulle er på vei med overlegne tankstyrker for å åpne veien dit igjen. Men om den faller vil Atlanterhavet igjen være innen for rekkevidde for de tyske Condorene (Vichy er enormt stort i Frankriket). Det er et nokså åpnet spill der.

Japan har erobret NEI og mistet Truk men driver nå å utmanøvrer den noe svakere amerikanske flåten. Og isolerer Manila sakte sakte...
De har også lagt noe flåte press på England utenfor India. Og byttet kontrollen over Kuwait City mot oljen i Saud Arabia når ørkenrottene gjenerobret Ryiad.
Tidligere hadde de en kort kamp med Russland som de "vant", men det forstyrret tidsskjemaet ellers...kanskje
Men i Kina blir de drevet ut. Neste hele sør Kina er igjen kinesisk og i nord har Shanghai falt og Peking er neste...

Italia har en kamp om Syria på gang med Russerne som erobret Irak og frigjorde Persia. I afrika leker AOI territorialen gjemsel og erobring av små stater leken.. med suksess så langt. Men de har tapt nord Afrika snart. Om England får mannet seg opp til angripe Algiers, holdt av territorials og en divisjon. De har ok kontroll på East Med og den sentrale sjø sonen men West med ser ut til å være tapt for en stund til. Og sist impuls falt Sardinia.

England bytter stort sett likt for likt i ubåt krigen. Men invasjonen av England gjør han nervøs. Men har tro på å kaste ut tyskerne av England eller gjøre den til den største fangeleiren i Europa.

USA bygger CVr for harde livet og Russland ser etter om han skal bygge OC hvert trekk fra nå eller ikke. Kina bygde sin første Ubåt

Ellers? Sjekk ut Gautes nettside.

- Fred
Svar med sitat
Gammel 9/03-2006, 16:57
Bjørn Are sin avatar
Bjørn Are Bjørn Are er offline
Medlem

Dette er deilig; å se andre dele en av mine (alt for mange) lidenskaper; WiF!!!

Noen greier:
A:
Jeg har delvis WIF (det var komplett, men jeg har klart å rote vekk endel; bl.a. regelboka, og endel Britiske fly fra første del av krigen....) Er det noen som kan anbefale en nettside, hvor man har en oversikt over units med tallverdiene, slik at jeg kan lage de brikkene jeg mangler (evt. kopiere dem rett ned fra nett, selv om det lukter litt fishy business)?

B:
Jeg har spilt en gang med diplomati-reglene (der du starter i 1935 og spiller utover med det tilleggssettet som de har sluttet å ta inn til norge og som jeg ikke husker navnet på, men dere skjønner hva jeg mener) Er det noen som sitter på en link til et sted det går an å bestille/evt. er det noen som skal selge eller vet noen om en nettside hvor det er tilgjengelig?

C:
Jeg har Patton in Flames, og America in Flames, men har aldri fått spilt det. Det er endel med kompatibiliteten og oppgraderingsregler (noen HQ's kan nemlig oppgraderes)-som jeg ikke er helt stø på, dessuten lurer jeg på om jeg må ha hovedregler fra en nyere versjon enn den jeg sitter på for at de tilleggssettene skal funke 100% Er det noen som har noen innspill i den anledning?

D:
Jeg er flygal, og vet at det finnes drøssevis av fly som ikke er med i golden-edition-versjonen av PiF-engang. (Dette er mest aktuelt for Patton in flames/America in flames, hvor man mangler endel eksperimentelle tyske/japanske/italienske fly for årene 1944 og utover + at jeg føler at hangarskipflyene i SiF er noe mangelfulle; Skua'en mangler blant annet; et fly som britene brukte i Norge-kampanjen i 1940. Jeg driver og mekker brikker for fly jeg kunne tenkt meg å ha med (jeg føler ikke at det vil tippe balansen, så lenge flyene koster det de skal). Vet folk om lignende prosjekter som ligger på nett, evt. om noen hadde vært interressert i å få stats på brikker som jeg lager?
Gammel 10/03-2006, 15:44
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

http://perso.wanadoo.fr/froon/WiF/wif.htm all purpose side om wif.

http://perso.wanadoo.fr/froon/WiF/counters/index.htm der brikkene er

http://www.helsinki.fi/~vsaarine/wif/ her finner du RAW7 AUG04 reglene i word format, og de finnes også her på ADGs side og:
http://www.a-d-g.com.au/

http://users.ats.dk/jsp/wif.htm her er brikkene slik de kommer inn i force poolen, etter år

Diplomati reglene? Tenker du på Days of Decision? (DoD II eller III)

Oppgradering er overaskende lett. Du venter til de havner force poolen og bare bytter de ut. Eller la være å bygge de til de kan oppgraderes. Om du vil, kan du plukke de av kartet og betale ekstra for de men det er dyrt. Tror det er +50% til den oppgraderte bikkens kost(8+4) og det tar noe tid ihvertfall.

Det er sant det, de mangler Skua'n. I Europa serien er den ihverfall med(Fighter Bomber,2 i luft til luft(Hurricanes er 5 der), 1 i tac og da forsåvidt nav, rekkevidden er 20 Europa hexes som tilsvarer 500km, så minst 12 Wif hexer kanskje 15 og den er et carrier fly). Den burde ha hvert med i WIF og. Mange av de eksperimentelle flyene ble aldri brukt i noen stor skala. OG Wif fly brikker anno 44 er nokså store... Men hvorfor ikke. Mere brikker sier jeg.
Bare legg ut om det her. Vi kan være en liten gruppe men nyskjerrige er vi.

Si meg, hva er utgave nummeret på reglene dine? Utgave 7 AUG04 er den nyeste, men spillet fungerer selvsagt med de eldre reglene også. Fordelen med de nyere reglene er at Patton og America reglene er satt inn i systemet.

- Fred
Svar med sitat
Gammel 11/03-2006, 13:45
Bjørn Are sin avatar
Medlem

Tusen takk for linker og svar!

Jeg vet erlig talt ikke hvilken edition jeg spiller, vi var en gjeng som spilte WiF og DoD på begynnelsen/midten av 90-tallet. Jeg har jo uansett Patton og America in Flames, så en nyere versjon som er 100% kompatibel med disse tilleggssettene er nok å foretrekke.

Jeg har funnet en fin nettside med oversikt over samtlige britiske fly som har tjenestegjot i den britiske marinen, og sitter og lager brikker nå. Jeg har desverre ikke noen nettsider, så jeg kan ikke legge dem ut
Her er link til siden: http://www.fleetairarmarchive.net/Ai...craftindex.htm
Gammel 11/03-2006, 15:29
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

Det går ut å legge ut begrensede filer her. Og tekst er ikke noe problem.

Men du spiller ikke Wif for tiden?

Vi startet på en ny runde hos Case Gaute i går.

Se over for link dit. Logg og blider legges ut snart.

Ellers erklærer den tyske utenriksministeren at de ikke har flere territorielle krav i europa...kødda. Klar vi har. Paris here we come.

Vi fikk Mange impulser i S/O 39. Polen, Danmark og Belgia falt uten tap for tyskland. Og nå står de franske styrkene svake og splittede. Vi taper ties men har +1 på hvem som går først. Japan gjorde det bra og så ikke fullt så bra (Yamamoto blei kverka). Italia erklærte krig på frankrike og sendte 7 franske konvoier til havets bunn i løpet av trekket. Jo... det gikk ok
Men US entry gikk ikke så bra. De fikk alt de kunne få og mistet minimum (noe idet hele tatt?)
Gleder meg til neste runde.

- Fred
Svar med sitat
Gammel 13/03-2006, 13:45
Bjørn Are sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av sunszu
Det går ut å legge ut begrensede filer her. Og tekst er ikke noe problem.

Men du spiller ikke Wif for tiden?
Nei, det er snart 10 år siden nå... De jeg pleide å spille med flyttet til Oslo, og med min evne til å holde orden, har jeg klart å miste endel brikker. Men nå (takket være linkene over), kan jeg systematisere og kompletere det jeg mangler; hipp hurra!
Gammel 13/03-2006, 19:50
sunszu sin avatar
sunszu sunszu er offline
Medlem

vel, en måte å komme inn i det igjen er å få tak i en av de beta versjonene av Wif for PC som fløt rundt for et par år siden.

Og spille det mot noen.

Den var... ikke helt vellykket riktig nok. Men det jobbes med en nå som kanskje er verd invisteringen å kjøpe det. Men, den er ikke ferdig ennå.

En annen er å etterlyse live spillere på nettet, her og andre forum.

Og Cyberboard og lignende for mail spill.

Kanskje noen av de som leser dette kan hjelpe oss med disse mulighetene?

Get back in the game friend. Det er verd det.

- Fred
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste innlegg
Nye World of Darkness [oppdatert 2] Postbud Rollespill generelt 46 4/07-2004 01:58
Moderne våpen i World of Darkness/White-Wolf Sub-Lock Rollespill generelt 11 27/04-2004 11:34
World of Darkness Apocalypse/Armageddon Joshy Rollespill generelt 25 15/04-2004 14:28
Kjøpes: Empire in Flames... Exar Kontakt/ Kunngjøringer/ Annonser 2 4/02-2004 19:31
World of Darkness Postbud Rollespill generelt 26 22/01-2004 09:47

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:17.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia