Gå tilbake   Hyperions webforum > Norsk Forum For Fantastiske Fritidsinteresser > Rollespill > Andre diskusjoner

Notiser

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 6/01-2004, 23:17
Zatharee sin avatar
Zatharee Zatharee er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Njordi
"
RL - Gandhi......
Helt enig! *stemmepå* Og Nelson Mandela.
"God does not play dice with the universe; He plays an ineffable game of His own devising, which might be compared, from the perspective of any of the other players [i.e. everybody], to being involved in an obscure and complex variant of poker in a pitch-dark room, with blank cards, for infinite stakes, with a Dealer who won't tell you the rules, and who smiles all the time." -Good Omens
Svar med sitat
Gammel 7/01-2004, 00:21
deeweef deeweef er offline
Medlem

Standard

Helluu? Det er jo YT som er helt(innen) i SnowCrash da!!! Og han derre inuitten med nuke'n på en sterk 2. plass.
Boba Fett var kul fram til det kløneopplegget over Sarlac hulen i 6'ern.
Gammel 7/01-2004, 01:29
Erlend S. Bruer sin avatar
Erlend S. Bruer Erlend S. Bruer er offline
Medlem

Standard

Josef Vissarianovitsj Dsjugasvili eller noe sånt. Bedre kjent som Stalin.

Drepte fler mennesker enn noen andre i verdenshistorien, bygde opp uberimperiet Sovjet til å bli en industrinasjon fra ingenting, vant over Hitler, hadde tidenes mest omfattende angiversystem og ubarmhjertige styresett. Han er ikke en helt på den vanlige måten, men jeg kan ikke unngå å gi mannen respekt.
Gammel 7/01-2004, 08:19
matthijs sin avatar
matthijs matthijs er offline
Medlem

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Erlend S. Bruer
Josef Vissarianovitsj Dsjugasvili eller noe sånt. Bedre kjent som Stalin. (...) Han er ikke en helt på den vanlige måten, men jeg kan ikke unngå å gi mannen respekt.
Det kan jeg, uten problemer. Jeg kjenner ikke til noe verdenssyn som kan føre til at Stalin fortjener respekt. Tenkte bare jeg skulle nevne det.
Gammel 7/01-2004, 10:00
Zatharee sin avatar
Zatharee Zatharee er offline
Medlem

Standard

Og noen fler: Athos, Porthos, Aramis, og d'Artagnan! (De Tre Musketerer) og Edmond Dantes (Greven av Monte Cristo) (bøkene)

Paul Atreides fra Dune-serien.

Kong Arthur, Lancelot og Merlin!
"God does not play dice with the universe; He plays an ineffable game of His own devising, which might be compared, from the perspective of any of the other players [i.e. everybody], to being involved in an obscure and complex variant of poker in a pitch-dark room, with blank cards, for infinite stakes, with a Dealer who won't tell you the rules, and who smiles all the time." -Good Omens
Svar med sitat
Gammel 7/01-2004, 10:25
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Min stemme går til Alucard fra Hellsing. Hva er kulere en en sinnsvak mektig Vampyr som jobber for vampyrjegere, med unskyldningen "mennesker kan ikke gi meg en god kamp lenger. Kanskje andre vampyrer kan..."

På annen plass kommer vel Ashram fra Record of Lodos War, han er den kuleste BBEG som noen sine er laget, men samtidig er han en helt for folket sitt.
I'm the truth from which you run, I'm the silencing machine,
I'm the end of all youre dreams.
Svar med sitat
Gammel 7/01-2004, 10:28
Gorm_Ormauge sin avatar
Gorm_Ormauge Gorm_Ormauge er offline
Medlem

Standard

sånn i virkeligheten, vil jeg si at japanske nin-jutsu utøvere var en slags helter. jeg vet at de fleste har et merkelig bilde på hvordan ninjaer var, men de mytene vil jeg her til livs. de var ikke helte-helter, som man ser på film, men mennesker som har veldig kraftig kontroll over kroppen sin. og det synes jeg er veldig tøft. dette med at de var hettekledde snikmordere, er bare tøys og hollywood-babbel. men de var gjerne forut sin tid, og gjorde ting folk på den tiden ikke helt forsto, og derfor ble det mye legender rundt de. noe som også er tøft, men som ble mer og mer patetisk, jo nærmere 80-tallet en kom...

i rollespill og annet; Hesha Ruhadze. en setite som er en fantastisk luring, kan gjøre seg om til slange og sover derfor ofte i en kurv!

Grønne Lykt er jo også en spesiell superhelt, siden han trekker kraft ifra en spez lykt og må si ett vers for å gjøre seg annerledes. kanskje derfor jeg syntes han var kul da jeg var mindre. husker lite om ham nå.. kanskje noen kan hjelpe?
Gammel 7/01-2004, 10:53
Joshy Joshy er offline
Medlem

Standard

Det var ikke de som praktiserte Ninjutsu som hadde kontroll over kroppene sine, men de som spesialiserte seg på Taijutsu. Og ninjaer generelt var folk som hadde mestret spionasje, og den treningen alle ninjaer gikk igjennom ble dubbet Ninjitsu, akkurat som Kung Fu ikke er en egen kampsport, men en felles betegnelsen.

Og det fantes svartkledde ninjaer, det var de som var snik mordere i stedet for spioner. Det har oppstått mangen tabber grunnet hollywood, som for eksempel Ninja-to en (for de som ikke vet det er det en litt kortere katana med rett blad i stedet for kurvet). I moderne tid blir dette sett på som ett ninja våpen, og samuraiene nektet å bruke det. Sannheten er at "ninja-to" ikke er annet en en katana fea 1200 tallet og tidligere, før japanske smeder hadde lært hvordan man kurver sverd.

Sorry, husker lite om grønne lykt.
I'm the truth from which you run, I'm the silencing machine,
I'm the end of all youre dreams.
Svar med sitat
Gammel 7/01-2004, 10:58
Shadowlord Shadowlord er offline
Medlem

Standard

Helter - df. folk jeg synes er ufattelig kule, samme om de er onde eller gode.

IRL: Gandhi, som andre har nevnt. Socrates (eller den person Platon kaller for Socrates i hans Dialoger). Archimedes. Leonardo Da Vinci

Fiksjon:
Emperor Palpatine/Darth Sidious. Kuleste Bad Guy noensinne. Det kanskje noe med at jeg så RotJ som fire-åring, men likevel.

Fingolfin - en av de kuleste scenene i litteraturen er Fingolfin som sloss mot Morgoth.

Jacen Solo - en ubetydelig irriterende drittunge i alle Star Wars bøker unntatt 'Traitor', som er bedre enn alle andre SW-bøker tilsammen. Jeg kan ikke noe annet enn å digge ham i denne boken.

Havelock Vetinari - Patrician i Ankh-Morpork. intelligent, kald og effektiv

Duke Rowan Darkwood, Factol of the Fated. Usannsynlig kul person fra Planescape. Bare synd at han ikke var bittelitt smartere og unnlot å gå opp mot the Lady.

Andre: Severian the Lame, tegeus-Cromis, Tomb the Dwarf, Galan Hornwrack, Rincewind, Moonshadow, V (fra 'V for Vendetta', Har ikke lest Pynchon's "V"), Rorschach, Dr. Who, og en del andre som min trøtte hjerne ikke klarer å tenke på akkurat nå.
Gammel 7/01-2004, 11:59
HOT sin avatar
HOT HOT er offline
Eksplosiv

Standard

Hvorfor kan ikke folk kalle dem det de heter nemlig SHINOBI!! Det heter forøvrig ikke ninjutsu men ninpo-taijutsu. (Har lest Shinobi tillegget til Sengoku for mye skjønner jeg )

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:17.

Drevet av: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Innhold ©2004 - 2019 Hyperion N4F v/Espen Sortland

Norsk Bokmål oversettelse av: Espen, futti, Xadhoom
Nynorsk oversettlse av: Kaia